Inlägg från: hillson |Visa alla inlägg
  • hillson

Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?

Chokladboll,har alltid sagt det och kommer alltid säga det efterssom min mor har lärt mig att det heter så sen jag var liten..
    Skulle aldrig falla mig inte att kalla något för negerboll bara för att man alltid sagt så och vägrar ändra sig..

• hillson

Undrar lite om kokböcker..Ni säger att det står negerboll i era kokböcker,jag har inte sett det förutom i min farmors gamla kokbok..Kanske dax att uppdatera era kokböcker..

• hillson

Danbala..

Jag erkänner,är en riktig glädjeförstörare...Skrattande

• hillson

Dom Afrikaner jag känner tycker det är konstigt att vi använder ordet neger till ett bakverk..
    För mig räcker det att 1 person blir kränkt för att jag ska sluta att använda ett sånt ord..

• hillson

En kompis son blev retad i skolan,barnen sprang efter honom på rasterna och kallade honom negerboll..Ännu en anldening att kalla det chokladboll och att lära sina barn att det heter chokladboll..

• hillson

Anti75

Om du hade ett mörkhyat barn och det barnet blev retad i skolan för negerboll så är jag övertygad om att du skulle ta illa upp...

• hillson

Efterssom det bara är en kaka så kan vi väl kalla den mongokaka då,det är ju bara ett bakverk spela roll om någon med Ds blir kränkt...

• hillson

Jag har aldrig sett på cafeer att dom har negerbollar ?????? ialla fall inte på dom fik jag går på...Det brukar stå chokladboll..

• hillson

Anti 75

Nej jag överdriver inte..
    Jag har många vänner som kommer från Afrika och ingen av dom vill bli kallad neger och tycker inte om ordet negerboll heller + att en av mina vänners barn blev mobbad med just ordet negerboll..
    Jag tycker det handlar om respekt mot andra människor..
    För mig räcker det att en människa blir kränkt för att jag ska sluta använda det ordet..

• hillson

Cissi24

Jag brukar beställa chokladboll,vad tror du jag får då??

Svar på tråden Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?