Inlägg från: BusLotta |Visa alla inlägg
  • BusLotta

Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?

Jag har alltid sagt negerboll, och fortsatt med det. Kanske inte är PK men än har jag inte träffat någon som säger sig ha ont av det ordet. Så länge det handlar om ett bakverk och inte en människa så har jag svårt att se det kränkande i det hela. Men det är klart att om jag säger till mina invandrade vänner tillräckligt många ggr att det är kränkande med tex negerboll och nogger black så tycker de väl det tillslut! Inte en enda säger sig ha tänkt tanken. De har oxå sagt negerboll sen de var barn!

• BusLotta

83an; Tycker du har helt rätt!!!!

• BusLotta

Dessa diskussioner om negerbollar, nogger black, nationalsången och svenska flaggan går lite för långt! I år har SD chansen att ta sig in i riksdagen, och det tror jag de kan tacka dessa diskussioner för! Den omvända smygrasismen väcker ilska i vanliga människor tror jag.

• BusLotta

Herregud ja! Jag köpte chokladtomtar en jul och fick höra att även det är ett rasistiskt ord!

• BusLotta

Nej vet du att jag tror det finns en uppsjö av såna ord, bara man letar tillräckligt...

• BusLotta

Nej men det kanske är läge att göra en omröstning för de som främst är berörda, de mörkhyade alltså! 83an hade det som önskemål tidigare.

• BusLotta

Måste man inte va plus medlem?

Svar på tråden Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?