Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?
Asylsökande med mjäll på.. Nä jag skoja faktiskt! Men jag valde för att jag alltid sagt det,inte för att kränka nån!! Absolut inte. O dessutom e ju negerbollar goda!
Asylsökande med mjäll på.. Nä jag skoja faktiskt! Men jag valde för att jag alltid sagt det,inte för att kränka nån!! Absolut inte. O dessutom e ju negerbollar goda!
Fattar inte varför mörkhyade tar illa upp. bakverket e ju supergott! Och jag säger faktiskt inte neger till de heller!
hillson... Man kan bli retad för vad som helst. Tex finsk pinne.. Men jag förstår vad du menar. Men jag tycker inte det är fult att säga negerboll.
Hannah76.. Inte meningen att du ska bli så till dig så du snubblar över tangenterna..
Jag säger inte neger till folk för det är folk som tagit illa upp över det ordet..
cissi24... Bra skrivet! Fattar inte varför folk brusar upp så över vad man kallar en kaka för. Annat hade det ju varit om den är ful o äcklig!
hillson.. Överdriver du inte LITE nu??
Hannah76...Svårt att lära gamla hundar o sitta..
Men jag har aldrig hört nån ta illa upp av kaknamnet! Då kanske jag skulle sadla om..
Vad man än gör o säger i dagens samhälle så kränker man nån o är rasist! Tråkigt! Har ni aldrig,handen på hjärtat sagt att nån är cp fast menat knäpp?
Tycker egentligen den här diskusionen är lika dum som att man inte får sjunga nationalsången för att vissa tar illa upp! Gör du inte det heller då HILLSON???? För du sa ju att det räcker med att en enda skulle känna sig krängt för att du skulle låta bli?
Hillson.. Nu menar jag kanske inte just på nationaldagen utan just på skolavslutningar. Och då får de numera inte gå till kyrkan heller. Och varför inte då då? Jo för att det kan ju finnas nån som inte är troende o som tar illa upp...
saraseal.. Jo men har du inte hört att det är kränkande för alla invandrare. så nu kan du alltså inte sjunga den heller då???
BusLotta... Bra sagt nu kan vi inte äta glass heller: Ni ser hela alltet är löjligt.. Alltid nån tar illa upp
Schweizernöt... Tack. Precis det jag försöker säga med. Vi vill ju inte kränka nån med negerboll men det finns ju mkt mer som alla gör som är kränkande!
Schweizernöt,det ordet kan ju också lätt uppfattas fel. Kanske kan starta en ny tråd om ord som kan provosera på ett eller annat sett? Eller vad tycker ni?