• Nennie­Pennie
    Äldre 2 May 19:35
    428 visningar
    14 svar
    14
    428

    Gå ner i vikt utan bantning

    Ge tips! Behöäver råd och motivation. Motivationen får jag jobba på själv, men tips tar jag gärna emot Hur gör ni för att gå ner i vikt, utan att behöva Banta?

  • Svar på tråden Gå ner i vikt utan bantning
  • Äldre 2 May 21:59
    #1

    Jag har dragit in sockret + fettet i min mat äter endast godis/chips 1 gång i veckan (lördag) tränar regält mycket mellan 4-7ggr i veckan men då kan jag äta god mat i bland utan att få dåligt samvete

  • Äldre 3 May 12:05
    #2

    Precis vad jag försöker göra nu!
    Jag har börjat träna mer (två-tre gånger i veckan helst) men äta likadant som tidigare, förutom att jag minskar ned ordentligt på sötsaker och andra onyttigheter som chips och pizza. Jag cyklar även 25*2 minuter per dag.

  • Nennie­Pennie
    Äldre 3 May 14:14
    #3

    Ammiz: 25*2??.. cyklar du 25 min två ggr? eller vad menar du? Tyvärr har jag ingen cykel men inlines har jag

  • Svensk­Engels­k
    Äldre 3 May 14:32
    #4

    Inlines är toppen, det kötde jag 5-10 km / dag innan, ÄLSKAR de, lämnade mina bästa i London, måste hämta hem dem nu när gatorna börjar bli sopade!!

    Men som sagt
    MER motion, regelbundna måltider, inte hoppa över maten, stadig frukost, 1.5l-2l kalorilös dryck / dag, frossa i frukter, ät det du vill men rör på dig!
    Unna dig max 1 / dag / vecka, men då kan man ju skita i att köpa hem 200gr Estrella chips, allt beror på hur mkt man ska gå ner och hur ambitiös man är!!!
    Detta handlar om att leva sunt, resten av livet, så ät de du vill ha
    ( IBLAND)

  • Äldre 3 May 16:28
    #5

    ja, lite otydlig var jag men 25 minuter två gånger om dagen till och från labbet var vad jag menade

    Jag har alltid varit dålig på att äta frukt och råa grönsaker, och nu, när jag nästan slutat äta godis så har jag börjat knapra på frukt mot suget ofta flera gånger om dagen. Så en bra sak (mindre sötsaker) blir två bra saker (mindre sötsaker och mer frukt).

    Har aldrig provat inlines. Verkar jobbigt och vingligt...

  • Nennie­Pennie
    Äldre 3 May 20:57
    #6

    man har ju hört att man inte ska äta efter en viss tid på kvällen, men gäller det även frukt??

  • Äldre 3 May 23:04
    #7

    Jag äter regelbundna måltider och ordentlig frukost.
    Inget fikande med kakor odyl, utan då tar jag frukt eller grov smörgås med skinka, keso och grönsaker på.
    Överlag så äter jag massor av grönsaker till alla mål.
    Försöker röra på mig så mycket jag kan. Iallafall en lång promenad om dagen i rask takt, och så  en tur på motionscykeln på ca 30 minuter framför tv´n.
    Om jag verkligen är jättesugen på något, då äter jag det, i rimliga mängder.

    Man kan äta allt, men inte alltid!

  • delfin­en76
    Äldre 4 May 07:37
    #8

    simma e jääteskönt om du har badhus i närheten. Sedan äter jag bra på vardagarna tänker på vad jag stoppar i mig. På helgerna som fredagkväll och lördagen typ så frossar jag på lördagen men har en mysig middag på fredagarn men jag bryr mig ändå vad jag stoppar i mig. hoppar över såsen osv
    Men jag äter sallad till allt och har nu hoppat dressingen och tipsar då om kryddan salladskryddan italiensk jättegod till sallad

  • Nennie­Pennie
    Äldre 4 May 15:18
    #9

    ååh vi har ett helt underbart badhus där jag bor.. det är både motionssim, äventyrsbad, hoppbassänger, bubbelpool, relax, gym...ja helt underbart helt enkelt

  • Äldre 8 May 14:48
    #10

    Plötsligt har det börjat kännas så roligt att träna. Dels för att jag märker skillnad, jag orkar lyfta tyngre t ex, men främst för att mitt knä, som jag har haft en del problem med och bla opererat för en meninskskada för ett år sedan, nuförtiden känns så stabilt. (Hade några månader när jag tränade dåligt (eller nja, i princip inget alls) under vintern och vips så var knäproblem tillbaka). Roligt att få skutta ordentligt och bli sådär riktigt trött, och inte hela tiden behöva hålla emot och vara försiktig. (det jobbiga är att jag verkligen för evigt måste träna för att slippa knäproblemen, det känns tungt, men jag antar att mitt hjärta kommer att tacka mig i slutändan).

    Hittills 2 kg ned

    Och jag är riktigt fascinerad över hur bra det känns att äta mer regelbundet. Nuförtiden äter jag alltid mellanmål förmiddag och eftermiddag (frukt eller grovt bröd) och låter mig aldrig bli sådär riktigt hungrig som jag alltid blev tidigare så att jag verkligen inte kunde låta bli att vid femtiden köpa en snickers eller nåt för att ens orka cykla hem.

  • Äldre 8 May 14:49
    #11

    Jag dricker bantar kaffet och har inte ändrat kosten.
    Jag går sakta med säkert ner i vikt.....

  • Nennie­Pennie
    Äldre 9 May 08:01
    #12

    jajja: vad menar du?? vad är bantar-kaffe??

  • Trance­queen
    Äldre 9 May 08:29
    #13

    Sedan 2 veckor tillbaka så intar jag så lite socker som möjligt; d.v.s. endast det lilla som finns i mina nudlar som jag äter och ibland också bröd. Något man upptäcker nu när man är mera medveten om kostan, så inser man hur mycket skit våran mat innehåller. Det är riktigt svårt att äta jättegod mat utan att känna sig onyttig. Jag äter heller inget godis, chips eller dylikt.

    När det gäller att dricka så dricker jag enbart vatten och färskpressad apelsinjucie.

    Och så har jag ökat motionen också. Jag går till och från skolan varje dag, (ca 5 km enkel väg) och sedan utöver det så kan jag promenera rätt mycket också.

  • Äldre 9 May 08:34
    #14

    Jag äter lite mindre, tar nästan aldrig om. Sen har jag slopat drycker med socker i och kör med bara sockerfritt.
    Utöver det äter jag typ chips varje kväll och pizza och sånt rätt ofta men har gått ner 5 kg på 3 månader.
    Går dessutom väldigt mycket.
    Ett tips är att köpa en stegräknare, då blir man motiverad att gå mer, speciellt om man har en med kalroiförbrukning! 10,000 steg om dagn sägs vara bra att gå, man blir peppad att verkligen gå dom 10,000.

Svar på tråden Gå ner i vikt utan bantning