• Anonym (ledsen)

    Bråk mellan min man och mina föräldrar

    Behöver lite färska perspektiv på en konflikt mellan min man och mina föräldrar. Mina föräldrar har aldrigt riktigt tyckt om min man. Inte så att de sagt något, men man märker ju att deras attityd varit mera att det tolererat varandra än att de tyckt om varandra. Min man har länge varit motvillig till att umgås med dem eftersom han inte känt sig välkommen, men när de har träffats har de ändå kommit överrens någorlunda och min man har alltid försökt vara hjälpsam. Förra gången vi hälsade på dem blev det dock problem. Min man hade en låda med några små cannabisplantor i rummet där vi sov. Min mor hittade dem och berättade för min far. Att det inte var mina visste de utan att behöva fråga eftersom jag inte använder några droger inklusive alkohol. När jag och min man kom dit efter en promenad konfronterade min far min man och hårda ord utbyttes. Min far knuffade även min man flera gånger och visade knytnäven som ett hot och sa att han aldrig ville se honom igen och att han inte var välkommen i deras hem. Vi reste därifrån och senare kom ett paket åt min man till mina föräldrars adress med hemlagat godis (helt drogfria) från en av min mans vänner. Min mor öppnade paketet och slängde bort innehållet. Nu efteråt har min man och min mor bett om ursäkt och min far bett om ursäkt för knuffarna i ett väldigt kort email efter stora påtryckningar från mig och min mor. Min mor har även sagt att min man är välkommen tillbaka. Min man vill dock inte träffa dem alls eller ha något att göra med dem och tycker att jag ska bryta helt med dem. Han vill inte att jag hälsar på dem, även om han naturligtvis inte kan förbjuda mig att göra det och när de kommer till vår stad vill han inte att de ska komma hem till os och inte ens på vår gata. Näst intill varje dag fäller han någon nedlåtande kommentar om någon av mina föräldrar och när vi bråkar handlar det nästan alltid på något sätt om mina föräldrar. Mina föräldrar undviker att prata om det och låtsas som om inget hänt, vilket kanske är vad jag också gör. Jag tycker hela situationen är jättejobbig och vet inte vad jag ska göra.

  • Svar på tråden Bråk mellan min man och mina föräldrar
  • Anonym (nn)

    Men allvarligt, du förstår inte varför dom blir förbannade när ni går bakom deras rygg och tar hem droger till dom??? Även om folk inte tycker att cannabis är en drog och att det borde legaliseras så kvarstår faktum: Det ÄR olagligt! Har du varit med om en husrannsakan? det är inte roligt kan jag lova särskilt om man inte är med på det hela och blir lurad. Deras hem, deras regler. Ni har verkligen betett er respektlöst och fult. Dina föräldrar likaså men jag hade också blivit tvär förbannad.

  • Anonym (:/)

    Så han odlar (o nyttjar?) cannabis, efter grälet vägrar han godta ursäkten eller träffa dom, o vill inte du heller ska göra det. Vill att du ska bryta med dom o inte ens ha dom på eran GATA!?

    Najs snubbe.

  • PGA

    Det är dina föräldrar som har rätt.

    Din man borde be om ursäkt men han inser väl att dina föräldrar är ett hot mot hans missbruk.

    Har ni barn?

  • Anonym (ledsen)

    För att förtydliga, jag tycker alltså inte heller att min man borde ta med sådana plantor till någons hus eller använda några droger alls.

  • PGA
    Anonym (ledsen) skrev 2016-02-27 17:52:48 följande:

    För att förtydliga, jag tycker alltså inte heller att min man borde ta med sådana plantor till någons hus eller använda några droger alls.


    Jag förstår att du är i en svår sits. Men dina föräldrars oro angående din man är lätt att förstå. De har säkert haft sina misstankar och fick nu dessa besannade.

    Alla varningsklockor ringer tyvärr angående din man. Att hanvill att du ska ta avstånd från dina föräldrar för att han inte trivs med dem är så egoistiskt att det blir direkt provocerande.

    Dina föräldrar älskar dig mer än din man gör.
  • Anonym (:/)

    Fattar bara inte att man tar med sig cannabisplantor - hem till nån annan, sina svärföräldrar! Vill han provocera eller är så beroende att han måste ha med sig jämt?

    Undrar vad ni bråkar om, förutom dina föräldrar.

  • Anonym (Vidrigt.)

    Men gud.

    Hör du inte hur det låter?

    Din man använder droger.

    Och han tar med sina droger till andras hem?

    Jag hade fan smällt av om någon tagit hem droger till mig och kastat både droger och ägare åt helvete....

  • Drottningen70

    Ja herregud vilken förälder skulle inte bli förbannad på en partner som utsätter ens barn för risken att åka i fängelse?

    Och du TS, är du så korkad att du tror är off the hook, om du säger till polis och åklagare "det är min mans plantor"?

  • Anonym (Z)

    Jag hade inte blivit så glad om min pappa hade brukat våld sådär. Knuffar är över gränsen för mig!

  • Anonym (!!!!)
    Anonym (ledsen) skrev 2016-02-27 17:38:42 följande:
    Behöver lite färska perspektiv på en konflikt mellan min man och mina föräldrar. Mina föräldrar har aldrigt riktigt tyckt om min man. Inte så att de sagt något, men man märker ju att deras attityd varit mera att det tolererat varandra än att de tyckt om varandra. Min man har länge varit motvillig till att umgås med dem eftersom han inte känt sig välkommen, men när de har träffats har de ändå kommit överrens någorlunda och min man har alltid försökt vara hjälpsam. Förra gången vi hälsade på dem blev det dock problem. Min man hade en låda med några små cannabisplantor i rummet där vi sov. Min mor hittade dem och berättade för min far. Att det inte var mina visste de utan att behöva fråga eftersom jag inte använder några droger inklusive alkohol. När jag och min man kom dit efter en promenad konfronterade min far min man och hårda ord utbyttes. Min far knuffade även min man flera gånger och visade knytnäven som ett hot och sa att han aldrig ville se honom igen och att han inte var välkommen i deras hem. Vi reste därifrån och senare kom ett paket åt min man till mina föräldrars adress med hemlagat godis (helt drogfria) från en av min mans vänner. Min mor öppnade paketet och slängde bort innehållet. Nu efteråt har min man och min mor bett om ursäkt och min far bett om ursäkt för knuffarna i ett väldigt kort email efter stora påtryckningar från mig och min mor. Min mor har även sagt att min man är välkommen tillbaka. Min man vill dock inte träffa dem alls eller ha något att göra med dem och tycker att jag ska bryta helt med dem. Han vill inte att jag hälsar på dem, även om han naturligtvis inte kan förbjuda mig att göra det och när de kommer till vår stad vill han inte att de ska komma hem till os och inte ens på vår gata. Näst intill varje dag fäller han någon nedlåtande kommentar om någon av mina föräldrar och när vi bråkar handlar det nästan alltid på något sätt om mina föräldrar. Mina föräldrar undviker att prata om det och låtsas som om inget hänt, vilket kanske är vad jag också gör. Jag tycker hela situationen är jättejobbig och vet inte vad jag ska göra.
    Om jag varit din mamma hade jag polisanmält din man. Utan att blinka.
    Om du inte förstår varför dina föräldrar har svårt att fördra din man är det dags att lyfta huvudet och möta verkligheten.

Svar på tråden Bråk mellan min man och mina föräldrar