• engvallen22

    Gant storlekar?

    Hej! Jag ska överraska pojken med lite presenter! En sak är en kabelstickad Gant tröja. Jag är dock osäker på storleken, han brukar ha medium och är 180 cm lång och väger ca 70 kg. Så vilken storlek ska jag välja?

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Gant storlekar?
  • Studentpappa

    Det beror på modellen på tröjan, du får kolla upp måtten helt enkelt. Jag köpte ny skjorta för några veckor sedan samma strl, samma märke stenström, skiljer minst 10 cm i bröstvidd i slim fit och normal.

    Så det går inte att ge ett bra svar utifrån att du ska köpa en gant-tröja.


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

    Du kan kolla på tex careofcarl.com, dom har bra måttguider. Sen finns det olika "Gant" kläder, strl på vanliga Gant är lite gubbstukade och passar sällan långa personer som inte har kulmage. Gant rugger är mer en ungdomslinje som passar oss som inte tappat formen än. Men är man "bara" 180 kanske det går bra, deras ribbstickade är snygga. 


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Proffze

    Hallåhejsan. Är det någon som vet något om Gant ? Svar : Jag har "En Total Kolossalt" komplett garderob med Gant Produkter ink Gant Home. Så mitt svar är om "snubben"gillar att tröjan är sittande på kroppen ,köp en Medium om han är smal t.ex under 73kg annars Large . Tröjan är med ett par procent Lycra en aning flexibel, så den funkar till att ha både öfver och under. Say no moore. Skål"Proffze"

Svar på tråden Gant storlekar?