• Titt ut

Gravid med 3:e barnet Bf 2015

Hej ni som är gravida med 3:e barnet!

Här är en tråd där vi kan dela allt som har med graviditeten att göra och andra tankar eller frågor som kommer på tal kring barnet i magen och syskonen.

{#emotions_dlg.flower} Vi har varit gravida förr, men ingen graviditet är den andre lik {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Gravid med 3:e barnet Bf 2015
  • Titt ut

Jag är gravid i vecka 6 (5+2)
    Plussade för 3 dagar sen så det känns väldigt nytt även fast jag hade mina aningar redan 3 dagar efter äl.
    Jag har två barn, en flicka på 5 år och en pojke på snart 3 år. Vi velade i ca 6 månader innan vi beslutade oss om ett barn till. Vet egentligen inte varför vi inte kunde bestämma oss, känns mycket läskigare den här gången av någon konstig anledning, så det var nog rädslan som tog över.
    Vi bestämde oss för att börja med bebisverksdaden i augusti och det tog sig på första försöket vilket vi inte hade räknat med (men såklart hoppades på) då våra två andra barn också blev till på försa försöket.

Nu är jag i vecka 6 som sagt och bf blir den 8 maj.
    Jag mår bra, förutom knasig mage, trög och bubblig. Jag fick molande värk i livmodern 3 dagar efter äl som har hållit i sig men nu de senaste dagarna har det lugnat sig lite. Jag har ont i slutat av ryggen. Inget illamående än och ingen värk i tuttarna heller än. Jag har däremot redan fått en litet bula på magen Glad 
    Blir nog svårt att dölja den här graviditeten så länge till. Men ska försöka hålla mig tll vecka 10 i alla fall. Men jag ska inte gå händelserna i förväg, vad som helst kan hända. Jag vill helst ta mig förbi de 12 första veckorna nu på en gång.

Hur går det för er?

• sofiaC

Hej! Vad kul... Grattis till 3:an!

Jag är 32 år och väntar oxå mitt tredje barn och jag är i vecka 14.

Har en pojke som är 9år och en flicka som är 5 år... De både hinner att fylla år innan lillesyskonet kommer :0)

Jag har mått pyton, men det har släppt nu, det enda är att jag fortfarande är såååå trött! Drömmer helt sjuka drömmar osv....

Hur var dina tidigare graviditeter?

Vänliga hälsningar :0)

• 3oyo

Hej! Hänger med här! Tredje kommer i februari. V 19 nu. De andra blir 8 och 5,5 när bebben kommet.

• Titt ut
    sofiaC skrev 2014-09-08 21:53:37 följande:

Hej! Vad kul... Grattis till 3:an!

Jag är 32 år och väntar oxå mitt tredje barn och jag är i vecka 14.

Har en pojke som är 9år och en flicka som är 5 år... De både hinner att fylla år innan lillesyskonet kommer :0)

Jag har mått pyton, men det har släppt nu, det enda är att jag fortfarande är såååå trött! Drömmer helt sjuka drömmar osv....

Hur var dina tidigare graviditeter?

Vänliga hälsningar :0)

Tack! Grattis själv!
    Jag är 33 år.
    Mina tidigare graviditeter har varit snarlika varandra. lätt illamående från vecka 8-20, foglossning som höll i sig hela graviditeterna. Det värsta var nog mitt dåliga järnvärde som jag aldrig lyckades få upp trots tabletter och annan kost. Så jag är livrädd att det ska hända igen. Funderar på att börja äta järntabletter redan nu innan inskrivningen och prov på järnvärdet. Det verkar som att mitt järnvärde sjunker väldigt snabbt när det väl börjar.

Hur har dina graviditeter varit?
  • Titt ut
    3oyo skrev 2014-09-08 21:57:06 följande:

Hej! Hänger med här! Tredje kommer i februari. V 19 nu. De andra blir 8 och 5,5 när bebben kommet.

Hej!
    Grattis!

Hur är din graviditet?
  • 3oyo
    Titt ut skrev 2014-09-09 08:43:51 följande:

Hej!

Grattis!

Hur är din graviditet?

Har mått illa, men aldrig kräkts. Mår fortfarande illa ibland, om jag är hungrig, har tighta byxor eller håller in magen för länge.

Har börjat få foglossning, men så länge jag tar det lugnt är det ok. Svårt i jobbet dock.
  • Titt ut

När började erat illamående och hur har ni det med järnvärdet?

Jag kollade upp det här med hb värde idag och läste att man bör inte äta järntabletter innan man har kollat upp värdet, då ett för högt hb värde inte är bra. Hade ingen aning om att det kunde vara farligt åt andra hållet också. Den informationen fick inte jag höra om med mina två andra graviditeter. Plus att bm sa idag när jag ringde och fick tid för inskrivning att jag får inte äta järntabletter 3 dagar innan besöket då det kan ge missvisade resultat på proverna.
    Så jag kommer inte äta järntabletter innan inskrivningen. Jag får hoppas på ett bra järnvärde.

3oyo: Det måste vara dags för UL för dig snart va?

• sofiaC
    Titt ut skrev 2014-09-09 18:17:52 följande:

Jag kollade upp det här med hb värde idag och läste att man bör inte äta järntabletter innan man har kollat upp värdet, då ett för högt hb värde inte är bra. Hade ingen aning om att det kunde vara farligt åt andra hållet också. Den informationen fick inte jag höra om med mina två andra graviditeter. Plus att bm sa idag när jag ringde och fick tid för inskrivning att jag får inte äta järntabletter 3 dagar innan besöket då det kan ge missvisade resultat på proverna.
    Så jag kommer inte äta järntabletter innan inskrivningen. Jag får hoppas på ett bra järnvärde.

3oyo: Det måste vara dags för UL för dig snart va? smile1.gif

Hallå :0)

Jag började må illa innan jag ens visste att jag var gravid.... Mådde illa fram till vecka 11!

Jag är Gastric bypass opererad så jag har konstant järnbrist så jag äter järn hela tiden men har ökat dosen nu!
  • 3oyo
    Titt ut skrev 2014-09-09 18:17:52 följande:

3oyo: Det måste vara dags för UL för dig snart va?

Japp imorgon!

Jag äter två multivitamin varje dag. Hade 128 i järn på inskrivningen v 17 det var bra! Samma med tvåan. Med ettan fick jag äta nifrex. Jag äter spenatblad, broccoli och vitaminer, det verkar funka. Var jättetrött och seg runt v 14 15 så jag trodde att jag hade dåligt järn men ne hepp.
  • Titt ut
    3oyo skrev 2014-09-09 19:04:35 följande:
    Japp imorgon!

Jag äter två multivitamin varje dag. Hade 128 i järn på inskrivningen v 17 det var bra! Samma med tvåan. Med ettan fick jag äta nifrex. Jag äter spenatblad, broccoli och vitaminer, det verkar funka. Var jättetrött och seg runt v 14 15 så jag trodde att jag hade dåligt järn men ne hepp.
    Å vad spännande imorgon!
    Tänker ni ta reda på kön?

Svar på tråden Gravid med 3:e barnet Bf 2015