• Butterscotch

    Vilken matkasse är bäst?

    Vi tänkte prova att få en matkasse med 4-5 middagar hemlevererat varje eller varannan vecka, och undrar nu vilken matkasse just du vill rekommendera?

    Linas är ju välkänd, men exempelmenyn de har på webben ser ju... sådär ut.
    Mataffären har en matkasse, och där kan man även beställa hem övriga matvaror som då levereras samtidigt. Smidigt.

    Vad vet ni om ovanstående leverantörer, och finns det fler som är bra?

    Tack på förhand för tips!

  • Svar på tråden Vilken matkasse är bäst?
  • GrönaDruvan

    Jag vet en som har Linas matkasse, och där har de varit missnöjda med att de levererar varorna så sent. De är aldrig i tid, vissa gånger har de fått vänta till midnatt nästan..

  • Magnetica

    Vi har provat Mathem och Enkla Middagen. Just nu ser Enkla Middagen ut att vinna fast Mathem är klart billigast. Ett tips är att uttnyttja prova-på rabatterna dom flesta har. Ofta kan man prova en kassa utan att binda upp sig.

  • Butterscotch
    Magnetica skrev 2011-01-26 11:12:08 följande:
    Här är en bra sida med recensioner och prova-på erbjudanden.

    www.matkasse.com/
    Shit pommes frites vad många det fanns!

    Vi får se om vi provar på någon annan matkasseleverantör om ett tag, jag sparar den här länken tills dess. Tack!
  • Hope78
    Scones skrev 2011-01-25 21:03:35 följande:
    Vi åt Ugnsrostade grönsker med halloumi.
    Idag blev det soppa... herrejösses va mat! Skulle nog räckt till 8 pers ...
    i morn blir det halloumi Glad
  • kanpai

    Den senaste jämförelsen för matkasse som jag hittat är denna:

    www.jämför.net/Matkasse-med-hemleverans

    Där ser man alternativ för allergiker, leveransdagar, priser, information om massor av matkasseföretag. Hoppas det kan vara till någon hjälp!

    Vänliga hälsningar kanpai

  • Simon03

    Hej, vi är en familj med två ungdomar som äter som berg. Nu har vi Middagsfrid men tycker att det är för mycket vegetariskt och för små portioner. Har ni något tips på en kasse med redigt med mat och inge vegetarian trams. 

  • plingelinge

    vi har provat linas och middagsfrid. var väldigt positiv till middagsfrid när vi fick kassen (5middagar) och den lilla gåvan. men när vi gjort någon måltid så insåg vi att de krånglat till recepten helt i onödan och det smakade inte så mycket som vi förväntade oss. vi gillar än så länge linas (barnkasse) bäst. bra, lätta, snabba smakrika och goda recept. tycker båda kassarna har okej råvaror.

  • CurreTott

    Vi har provat linas matkasse, linas barnmatkasse och city gross-matkasse. Bäst tyckte vi var barnkassen, snabb lagad mat men inget som vi direkt fastnade för ändå. Funderar på att börja på coops istället, någon som provat den?

  • Anhä

    Jag försöker hitta hur man beställer Willys matkasse men det verkar vara helt omöjligt, någon som vet?  =)

  • Multignutten

    Willys har väl ingen egen matkasse? Deras slogan är "Sveriges billigaste matkasse" men det är ju för att deras varor är billigast enl PRO...

  • Anhä
    Multignutten skrev 2014-09-24 11:22:40 följande:

    Willys har väl ingen egen matkasse? Deras slogan är "Sveriges billigaste matkasse" men det är ju för att deras varor är billigast enl PRO...


    Haha det förklarar en del! 
  • SussanEE

    Jag tycker city gross kasse är superbra!
    jag hade svårt o välja men gick in via någon sida,
    tror det va www.bästamatkassen.se    och kikade igenom, testade på city gross då den va billigast per portion, riktigt nöjd faktiskt! Solig

  • KarinIngrid

    Vi kör City gross viktväktarkasse!
    Alltid fräsch mat, mycket grönsaker men känns inte som man bara äter det. Det är kött, fisk, kyckling i varierade former. 
    Vi är jättenöjda!

  • Aniiee
    SussanEE skrev 2016-05-24 15:28:16 följande:

    Jag tycker city gross kasse är superbra!
    jag hade svårt o välja men gick in via någon sida,
    tror det va www.bästamatkassen.se    och kikade igenom, testade på city gross då den va billigast per portion, riktigt nöjd faktiskt! Solig


    Grattis till veckans trådlyft =P
    You are the creators and the curators of your own lives
  • saraedvards

    Hej!


    Jag har själv rotat i matkasse-djungeln! :D lyckades tillslut genom att kolla igenom jämförelsesidor komma fram till vilken matkasse som passar mig bra! blev linas flexitariankasse :) 


    Gå in på www.bästamatkassen.se  där har dom massa information om alla olika matkassar :) kanske hjälper någon!  Oskyldig

Svar på tråden Vilken matkasse är bäst?