• Anonym (Kaffedraken)

    Vart kan jag hitta en sån bil kabel till dvd?

    Vi har en sån här portabel DVD till bilen www.elgiganten.se/product/ljud-bild/portabla-dvd-spelare/PD7022/philips-7-dual-portable-dvd...

    Men nu har den kabeln som man har i cigarett uttaget gått av, tror den har blivit klämd i dörren, så själva "hanen" hittar vi inte nu...

    Kan man hitta en sån här kabel någon stans? Jag har försökt leta på internet men inte hittat någon. Helst vill jag hitta inom sverige.

  • Svar på tråden Vart kan jag hitta en sån bil kabel till dvd?
  • Anonym (Kaffedraken)
    myepost skrev 2010-10-12 08:50:24 följande:
    Ta med kabeln till Kjell&Company eller ClaesOlsson i Baronen så fixar de säkert saken till dig
    Men jag har ju ingen del så dom kan laga den? Men dom kanske har sånna kablar hemma
  • Anonym (Kaffedraken)

    clas ohlsson har så att man kan köpa en kabel till cigarett uttaget man får med en massa olika storlekar så det ska passa till alla dvdspelare. men jag rekomenderar ta med dvd spelaren å gå till clas ohlsson så hjälper dom dig. det gjorde dom i ella fall när jag behövde en ny kabel till min dvdspelare

  • Anonym (Kaffedraken)
    IdaTörnrosa skrev 2010-10-12 08:53:38 följande:
    clas ohlsson har så att man kan köpa en kabel till cigarett uttaget man får med en massa olika storlekar så det ska passa till alla dvdspelare. men jag rekomenderar ta med dvd spelaren å gå till clas ohlsson så hjälper dom dig. det gjorde dom i ella fall när jag behövde en ny kabel till min dvdspelare
    Men detta är en kabel som är dubbel... Den går lixom till två stycken DVD spelare eftersom att det är en dubbel
  • Anonym (Kaffedraken)
    kalmar brud skrev 2010-10-12 08:56:50 följande:
    Men detta är en kabel som är dubbel... Den går lixom till två stycken DVD spelare eftersom att det är en dubbel
    okej. då vet jag inte... men du kan ju kolla där du har köpt dvd spelaren eller kolla med clas ohlsson dom kanske har till dubbla också. annars så får du köpa två och ta i två uttag.
  • Anonym (Kaffedraken)
    kalmar brud skrev 2010-10-12 08:56:50 följande:
    Men detta är en kabel som är dubbel... Den går lixom till två stycken DVD spelare eftersom att det är en dubbel
    Om du bara förklarar saken för dom så kan de kanske hjälpa dig.

    Tänkte om du visade dem kabeln så kanske de vet vilken ersättningskabel du behöver 
  • Anonym (Kaffedraken)
    IdaTörnrosa skrev 2010-10-12 09:01:34 följande:
    okej. då vet jag inte... men du kan ju kolla där du har köpt dvd spelaren eller kolla med clas ohlsson dom kanske har till dubbla också. annars så får du köpa två och ta i två uttag.
    ja det skulle man ju kunna göra också... Men frågan är om dom är så pass långa så den man sätter fram räcker...

    A, jag får åka in och kolla...
  • Anonym (Kaffedraken)
    kalmar brud skrev 2010-10-12 09:03:16 följande:
    ja det skulle man ju kunna göra också... Men frågan är om dom är så pass långa så den man sätter fram räcker...

    A, jag får åka in och kolla...
    jag har haft två dvd spelare i min bil och då har vi kopplat en fram och en bak och det har räckt
  • Anonym (Kaffedraken)
    IdaTörnrosa skrev 2010-10-12 10:05:58 följande:
    jag har haft två dvd spelare i min bil och då har vi kopplat en fram och en bak och det har räckt
    men ni har haft båda skärmarna bak eller?
  • Anonym (Kaffedraken)

    japp.. eller vi hade två olika dvdspelar alltså inte kopplade till varandra. så vi hade en kabel ifrån uttaget framme och en ifrån uttaget jag har i bagageutrymmet. funkar super. när jag bara har en dvd i så använder jag alltid den som sitter framme vid instrumenpanelen.

Svar på tråden Vart kan jag hitta en sån bil kabel till dvd?