• Anonym (Förvirrad)

    Partner flippade!

    Måste få fråga hur nu ser på det här....
    Ikväll åkte jag till min särbo och skulle sova över. På min särbos initiativ så bestämde vi att vi skulle dricka lite vin tillsammans. Några glas in så känner jag att jag får fruktansvärd migrän...har problem med det ibland. Kan tyvärr inte fortsätta kvällen utan måste lägga mig. Hans reaktion då är följande.. Han skriker åt mig att jag är jättetråkig! Börjar argt städa undan saker, han säger åt mig att han aldrig vill se mig igen, att jag aldrig ska komma tillbaka och skriker åt mig att jag är en hora. Jag får alltså mitt i natten dra från lägenheten och ta en taxi hem med sprängande migrän för att det inte känns bekvämt att vara kvar. Han skriker även att han vill avbryta vår förlovning. Är detta verkligen normalt? Sk ajag acceptera detta? Visst attan kan tycka att det är tråkigt men jag är ju hans partner borde han inte åtminstone känna att han vill ta hand om mig? Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Partner flippade!
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Jenny) skrev 2024-05-24 15:34:04 följande:
    Tack för att du uppdaterar oss!  // Hjärta Vad starkt av dig att du inte har kontaktat honom! Bra jobbat! Han har inte sagt förlåt för att han tycker att han har rätt att göra vad han vill, att du är mindre värd, osv...
    Har du berättat för vänner/släkt? Har du sysselsatt dig med andra saker? Se till att fylla ditt liv med saker som ger dig glädje och/eller känner dig nöjd med dig själv.
    Tack för att ni stöttar❤️Har sån ångest! Vill bara höra av mig till honom! Skriva att jag saknar honom. Försöker sysselsätta mig har tränat hela veckan fixat och grejat i lägenheten. Har dock inte berättat för någon för jag vågar inte och tänker att allt skulle bli så definitivt då. Vad skulle de tycka om mig? Det här är ju liksom inte det värsta han gjort, jag har förlåtit värre. Sen har han ju en sida som jag älskar så mycket, där han påriktigt är den finaste jag mött och vi har så roligt ihop, har aldrig haft så kul med någon förut😓
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (korven)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-05-25 07:43:14 följande:
    Tack för att ni stöttar❤️Har sån ångest! Vill bara höra av mig till honom! Skriva att jag saknar honom. Försöker sysselsätta mig har tränat hela veckan fixat och grejat i lägenheten. Har dock inte berättat för någon för jag vågar inte och tänker att allt skulle bli så definitivt då. Vad skulle de tycka om mig? Det här är ju liksom inte det värsta han gjort, jag har förlåtit värre. Sen har han ju en sida som jag älskar så mycket, där han påriktigt är den finaste jag mött och vi har så roligt ihop, har aldrig haft så kul med någon förut😓
    Usch att han gjort värre saker. Du är värd kärlek.

    Kolla in tex "You go girl - att våga lämna kränkande kärleksrelationer" en bok att bli stärkt av.
  • Anonym (korven)
    Anonym (Hin håle) skrev 2024-05-25 08:19:41 följande:
    Fullt normt, det är bara till att gilla läget. 
    Onödigt att vara ironisk mot någon som lever/levt i en våldsam relation.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-05-25 07:43:14 följande:
    Tack för att ni stöttar❤️Har sån ångest! Vill bara höra av mig till honom! Skriva att jag saknar honom. Försöker sysselsätta mig har tränat hela veckan fixat och grejat i lägenheten. Har dock inte berättat för någon för jag vågar inte och tänker att allt skulle bli så definitivt då. Vad skulle de tycka om mig? Det här är ju liksom inte det värsta han gjort, jag har förlåtit värre. Sen har han ju en sida som jag älskar så mycket, där han påriktigt är den finaste jag mött och vi har så roligt ihop, har aldrig haft så kul med någon förut😓
    Saknar du hans elakheter? Och det man gör slut för måste inte vara det värsta en person gjort mot en, ibland räcker det med droppen som får bägaren att rinna över.
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (korven) skrev 2024-05-25 08:38:50 följande:
    Onödigt att vara ironisk mot någon som lever/levt i en våldsam relation.
    Det är jag inte, det är de dumma frågorna jag ironiserar över. 
  • Anonym (aldrig en mebis)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-05-23 20:20:14 följande:

    Det här kommer låta så sjukt men jag tycker synd om honom. När han sagt eller gjort något som först självklart gör mig väldigt arg och ledsen så slutar det alltid med att jag tycker synd om HONOM. Vet inte varför han triggar de här känslorna hos mig...
    Sen slutar det alltid med att JAG känner skuld


    Vilket är en perfekt anledning att inte ha en relation med honom. 


    Det där är narcissist 001. Han kommer att bryta ned dig så att du tar på dig allt som är fel och sen känner dig så ful och dålig att du tror att ingen annan man vill ha dig när han efter hand eskalerar sitt skitbeteende.

    Även att bli arg/upprörd på en partner som är sjuk/visar svaghet är typiskt narcissistiskt. Han vill bara bli omhändertagen, han kommer aldrig att göra samma saker för dig.

    Om du inte vill ha en man som är otrogen under din graviditet om du inte har lust exakt när han vill, kan kräva sex en timme efter att du fött barn eller som överger dig på akuten för att det är match på TV, skippa honom!

  • Anonym (Mini)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-05-25 07:43:14 följande:
    Tack för att ni stöttar❤️Har sån ångest! Vill bara höra av mig till honom! Skriva att jag saknar honom. Försöker sysselsätta mig har tränat hela veckan fixat och grejat i lägenheten. Har dock inte berättat för någon för jag vågar inte och tänker att allt skulle bli så definitivt då. Vad skulle de tycka om mig? Det här är ju liksom inte det värsta han gjort, jag har förlåtit värre. Sen har han ju en sida som jag älskar så mycket, där han påriktigt är den finaste jag mött och vi har så roligt ihop, har aldrig haft så kul med någon förut😓
    Starkt jobbat! Det är sådär det är när man lämnar en dålig relation med en ja, dålig person. Döda hoppet du låter som att du bär på, det är mitt råd. Han kommer inte att förändras till det bättre, enbart det sämre. Jag har med tagit tillbaka någon som gjort slut med mig upprepade ggr, det kommer inte att ske igen. För att jag ville vara med personen så mkt. Men det är en följd av det varma/kalla beteendet, inte att han är så bra stundtals utan för att det känns starkare när han beter sig väl. Du känner så för att han är så dålig, det är allt.

    För mig kändes det lite som att bli gillad av en katt när det väl var bra. Att då vara utvald. Kommer aldrig att acceptera nåt liknande igen, ingen ska göra det.
  • Anonym (korven)
    Anonym (Hin håle) skrev 2024-05-25 08:51:53 följande:
    Det är jag inte, det är de dumma frågorna jag ironiserar över. 
    Tycker du ska jobba på att inte vara så dömande. Frågorna är "dumma" enligt dig, som inte har samma erfarenhet. Tänk att vara så nedbruten att man tappat kompassen för vad som är normala krav. Om det någonsin händer dig hoppas jag du tänker på hur dömande du var mot personer i kränkande relationer som söker vägledning.
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-05-25 07:43:14 följande:
    Tack för att ni stöttar❤️Har sån ångest! Vill bara höra av mig till honom! Skriva att jag saknar honom. Försöker sysselsätta mig har tränat hela veckan fixat och grejat i lägenheten. Har dock inte berättat för någon för jag vågar inte och tänker att allt skulle bli så definitivt då. Vad skulle de tycka om mig? Det här är ju liksom inte det värsta han gjort, jag har förlåtit värre. Sen har han ju en sida som jag älskar så mycket, där han påriktigt är den finaste jag mött och vi har så roligt ihop, har aldrig haft så kul med någon förut😓
    Det är just därför du ska berätta - för att det blir mer definitivt, och att du då får stöd i att inte hamna i det osunda förhållandet igen! De flesta killar gör aldrig ens en av de sakerna som ditt ex har gjort mot dig - det är inte normalt!
    Om du berättar allt om honom för dina vänner kommer de att stötta dig fullt ut! 
    Superbra att du sysselsätter dig! Planera in några saker att göra med dina vänner/familj etc. nu under veckan också!
  • Anonym (Äckligt typ)

    Han beter sig som en trotsig 5-åring.Sätt honom på plats.

  • Agda90
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-05-23 20:20:14 följande:

    Det här kommer låta så sjukt men jag tycker synd om honom. När han sagt eller gjort något som först självklart gör mig väldigt arg och ledsen så slutar det alltid med att jag tycker synd om HONOM. Vet inte varför han triggar de här känslorna hos mig...
    Sen slutar det alltid med att JAG känner skuld


    Han är otrevlig, beter sig illa och kastar ut dig och du tycker synd om honom?????

    Jag tycker att du borde prata med någon som kan hjälpa dig att förstå att hans beteende är allt annat än normalt så att du kan sluta tycka synd om honom och börja sätta dig själv på första plats!
Svar på tråden Partner flippade!