• EmmaOttilia

    IVF Otrivelle i naturlig cykel

    Jag ska göra syskonförsök med FET och ta Otrivelle i naturlig cykel. Idag är det söndag och min ägglossning bör vara på onsdag. Men idag fick jag glad gubbe på ägglossningstest och kliniken har sagt att jag ska ta Otrivelle samma kväll som jag får utslag på ägglossningstest. Eftersom det är söndag så kan jag inte ringa kliniken som är stängd idag. Ska göra ultraljud imorgon och skulle gärna vänta med att ta Otrivelle tills de kollat hur det ser ut. Kan det bli helt fel om jag väntar med att ta Otrivelle till imorgon? Vad säger ni erfarna?


    IVF FET Otrivelle ägglossning
  • Svar på tråden IVF Otrivelle i naturlig cykel
  • Anonym (Z)

    Gör som kliniken säger. Du säger att ägglossning bör vara på onsdag men du har ju ingen ägglossning säger du, så hur vet du det? Dessutom kan ägglossning ibland komma tidigare eller senare mot vad det brukar göra. Sen är det så att ett positivt ägglossningstest visar att kroppen nu börjat göra ett försök att ägglossa. Det är inte säkert att det lyckas, finns ingen garanti för att ägglossning sker bara för att man får ett positivt test, och med tanke på att du inte har egen ägglossning verkar det vara så att det inte lyckas, i alla fall inte vissa gånger. Ägglossningssprutan tar du för att se till att det lyckas. 

Svar på tråden IVF Otrivelle i naturlig cykel