• KishiToshi

    Varning för AOB Travel!

    Debiterade mig 395 för avbokning av mitt flyg, de kunde inte backa upp det nånstans, riktiga hasslare, och Swiss kunde inte göra nåt åt det då dessa var mellanhand.
    Kommer aldrig boka genom dem, fett oseriösa.
    Önskar jag läst alla 1 star recensioner på Trustpilot innan, de högt rankade känns köpta av AOB Travel,  tom där har de hasslat....!
    Plus, finns en äldre, lååååång tråd på Reseguiden med hemska upplevelser där AOB Travel klienter berättar om sjuka strul med deras resor och där AOB Travel debiterat hutlösa avgifter så klienternas resor och ekonomi skadats!

    Hur kan ett sånt hassel bolag tillåtas än idag??
  • Svar på tråden Varning för AOB Travel!
  • Yllop

    Var tacksam att du bara behövde betala 395 spänn för att du avbokade. Vissa bolag betalar inte tillbaka ett öre.


    Vad är "hassel bolag" för något?

  • Anonym (fdaf)

    Diskusionen på reseguiden går inte att se. Bolaget har svarat vad jag antar är dig på reco.

  • Anonym (Flyg i luften)

    Du måste ha godkänt villkor när du köpte biljetten. Står ingenting där? Flygbiljetter är ett gytter av olika villkor och avbokningsvillkor. De billigaste brukar inte gå att avboka alls. 395kr låter dock mer som en avgift till resebyrån.

    Jag bokar aldrig flyg via resebyrå utan direkt via flygbolaget som har alla allianser sina bokningar (dvs andra bolag inblandade i resan). Det är enklare att förstå de olika villkoren för biljetterna där och så har man kontrollen själv.
    Avbokning ger inga pengar tillbaka
    Avbokning mot en avgift
    Ombokning utan avgift
    Ombokning med avgift
    Full avbokningsrätt och alla pengar tillbaka

  • Anonym (Myran)


    Det framgår ju väldigt tydligt i deras villkor vad som gäller vid avbokning. Villkor som du trycker i en ruta att du läst och godkänner. Du ljög alltså och tröck i rutan utan att ha läst villkoren? 
Svar på tråden Varning för AOB Travel!