• Anonym (o)

    Era impopulära åsiker

    Mina: 
    Fler borde ha långt hår. Kvinnor till röven, män axellångt. Äldre kvinnor med pojkfrisyr är det fulaste som finns. 
    Att bo ihop och att skaffa barn utanför äktenskapet är inte bra. 
    Jag gillar inte att man döper spädbarn när föräldrarna inte har en tro. 

    Låt mig höra era impopulära åsikter. 

  • Svar på tråden Era impopulära åsiker
  • Anonym (PolareniSkolan)
    Anonym (du_igen) skrev 2024-05-30 15:06:33 följande:
    Ja, fortfarande. Han/hon låtsades efter Tink att vara en halvjapansk kvinna, hade en avatar på en asiatisk kvinna som fick massage med, nu en tredje avatar. Dvs personen tar andras bilder på nätet och använder. Vitsen är att andra inte ska bli lurade.

    Bättre än vad?

    Visst, den som känner för det kan göra det.
    Lurade till vaddå? Tycker det är kränkande till personen att du försöker lista ut någons identitet. Har sett otaliga trådar förstöras där vissa försöker få någons identitet att vara huvudämnet.
  • OlgaElvira
    Anonym (Mami) skrev 2024-05-18 23:36:52 följande:

    Jag dömer personer som genomgått skönhetsingrepp rätt hårt (men håller det mest till mig själv). På grund av de faktum att de utsätter sin kropp för risk, både när det gäller narkos och eventuella oönskade resultat. Jag tycker det är helt omdömeslöst och tycker därför alla som gör det visar prov på att vara ointelligenta. 


    Blir ordentligt avtänd på män som beter sig ?kvinnligt? (vad de nu innebär men de stereotypa:p).


    När de sedan gjort botox/fillers, ingrepp gjort i Turkiet eller Brasilien och de får infektioner eller andra problem Då kräver de att den offentliga vården ska åtgärda deras problem. Naturligtvis för vanlig patientavgift. Nej, tas en försäkring och betala själv.
  • Anonym (du_igen)
    Anonym (PolareniSkolan) skrev 2024-05-30 15:21:33 följande:
    Lurade till vaddå? Tycker det är kränkande till personen att du försöker lista ut någons identitet. Har sett otaliga trådar förstöras där vissa försöker få någons identitet att vara huvudämnet.
    Att tro på något som inte stämmer. Du får tycka vad du vill. Jag försöker inte avslöja personens identitet.
  • Anonym (Kollegan på jobbet)
    Auditanne skrev 2024-05-30 01:45:49 följande:
    Det spelar ingen roll var jag kommer ifrån och det är dessutom oväsentligt och inget som angår dig. 

    Och jag bryr mig inte om vad vissa läkare har att säga om saken. Alkoholism är ett beroende och ingen sjukdom, precis som fetma och övriga drogmissbruk inte är det. Alkoholism är något man själv frammanar ur ett missbruk och inget som plötsligt drabbar en.

    Sluta göra bort dig själv med din patetiska arrogans. Lyssna på ditt eget råd. 
    Wow alltså, jag trodde verkligen att alla visste att alkoholism och fetma är sjukdomar!
    Det är ok att vara arg och besviken över sitt öde, men det är inte ok att förminska sjuka människor. Som du gör.
  • CitroneIIa
    Anonym (du_igen) skrev 2024-05-30 15:06:33 följande:
    Ja, fortfarande. Han/hon låtsades efter Tink att vara en halvjapansk kvinna, hade en avatar på en asiatisk kvinna som fick massage med, nu en tredje avatar. Dvs personen tar andras bilder på nätet och använder. Vitsen är att andra inte ska bli lurade.

    Bättre än vad?

    Visst, den som känner för det kan göra det.
    Men det ger väl inte dig skäl att sitta och peka på vilka nick andra har haft innan? Det är ju helt irrelevant?

    Ja, vad tror du? Bättre än att du gör det naturligtvis.

    Tack för tillståndet! Ovanligt generöst av ett sådant ego, som tar på sog arbetet att sitta och upplysa omgivningen om vilka användarnamn som folk haft innan.
  • Fossil
    CitroneIIa skrev 2024-05-30 16:54:10 följande:

    Jag är inte ett par citronerr, förresten. Bara så att ingen blir lurad.


    Och jag då... se på mig. Inte nog mer det, jag erkänner att jag är en fossil också!
    Som fossil är man in i helvete gammal
  • Anonym (Mia)

    En annan grej är att jag tycker det är fel att så många verkar se barn som en självklar mänsklighet rättighet, när det inte alls är det, och att ändamålet liksom helgar alla medel i jakt på en bebis.

    "Ingen av oss har en inkomst, men nu är jag gravid så det är klart vi ska ha barn. Det ordnar sig. Vi får bidrag!"

    "Jag har inget eget hem, men soc får fixa en bostad"

    "Jag blev gravid efter ett engångsligg med en snubbe jag inte känner och jag inte vet någonting om, varken eventuella sjukdomar eller hans värderingar - men jag vill behålla!"

    "Vi är två män som vill ha barn. Vi betalar en fattig kvinna i Indien att föda ett barn som hon sedan säljer oss och därmed upphör hon att vara hennes mamma. Det är en sådan kärlekshandling Hjärta"

    "Vi har redan sju barn. De äldsta två får vara extraföräldrar år de andra, för vi måste jobba alla extrapass som finns för att kunna ställa mat på bordet. Gå på bio eller låta ungarna fika på stan med kompisar är inte att tänka på. Men det är klart att vi ska ha en åttonde: det är sååå mysigt med bebisar och en stor familj!"

    Önskar att fler faktiskt ifrågasatte sig själva och sina förutsättningar: kan jag ge ett barn vad jag tycker att det förtjänar, och är det etiskt försvarbart av mig att skaffa en familj på det sätt som jag har tänkt? Eller är det bara ren egoism?

  • Eurydike
    CitroneIIa skrev 2024-05-30 16:54:10 följande:

    Jag är inte ett par citronerr, förresten. Bara så att ingen blir lurad.


    Fossil skrev 2024-05-30 17:01:07 följande:
    Och jag då... se på mig. Inte nog mer det, jag erkänner att jag är en fossil också!

    Jag skämdes över mig själv när jag insåg att Familjeliv är en kostymfest och jag deltar med mitt riktiga ansikte 😅🤡👺
  • Anonym (du_igen)
    CitroneIIa skrev 2024-05-30 16:52:31 följande:
    Men det ger väl inte dig skäl att sitta och peka på vilka nick andra har haft innan? Det är ju helt irrelevant?

    Ja, vad tror du? Bättre än att du gör det naturligtvis.

    Tack för tillståndet! Ovanligt generöst av ett sådant ego, som tar på sog arbetet att sitta och upplysa omgivningen om vilka användarnamn som folk haft innan.
    Det ger mig skäl. För mig inte helt irrelevant. Får var och en avgöra. Ingen orsak.
  • Anonym (Hetro)

    Jag tycker pride har blivit en trend som driver människor till att bli attraherade eller "testa" andra av samma kön. Snart kommer halva befolkningen vara minst bisexuella. 

    Jag tycker det är snålt att sitta med flera hundra tusen på banken med anledning att man kanske behöver dem någon dag. Finns massa andra människor som behöver dem. 

  • CitroneIIa
    Anonym (du_igen) skrev 2024-05-30 18:23:40 följande:
    Det ger mig skäl. För mig inte helt irrelevant. Får var och en avgöra. Ingen orsak.
    Vad väntar du på? Varför skriver du inte vem jag var innan? Och en hel drös andra? Vad är problemet?
  • Anonym (du_igen)
    CitroneIIa skrev 2024-05-30 18:43:16 följande:
    Vad väntar du på? Varför skriver du inte vem jag var innan? Och en hel drös andra? Vad är problemet?
    Väntar inte. Ingen lust. Ingen lust. Det är inget problem.
  • CitroneIIa
    Anonym (du_igen) skrev 2024-05-30 18:44:26 följande:
    Väntar inte. Ingen lust. Ingen lust. Det är inget problem.
    Du har ingen jävla aning.
  • Anonym (du_igen)
    CitroneIIa skrev 2024-05-30 18:47:32 följande:
    Du har ingen jävla aning.
    Källa?
  • Anonym (du_igen)
    CitroneIIa skrev 2024-05-30 18:50:20 följande:
    Sjö?
    Nix.
Svar på tråden Era impopulära åsiker