• Anonym (Dejting)

    Han vill fortsätta vara på dejtingsida

    Hej.
    Jag började dejta en kille, han var väldigt intresserad av mig sa han, och jag av honom också.

    Problemet var bara att han använde Tinder och jag sa att jag inte vill att han ska använda det om vi ska fortsätta dejta. 
    Tänkte att varför ska han fortsätta sitta där om han gillar mig och vill dejta mig som han säger?

    Men han tyckte inte det var rimligt, och vill fortsätta matcha och prata med tjejer, eftersom vi inte tillsammans och bara dejtar. 

    Borde jag leta någon annan istället? 

  • Svar på tråden Han vill fortsätta vara på dejtingsida
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (Vicki) skrev 2024-05-18 22:34:20 följande:
    Tja så inget någon annan säger betyder något som helst i tråden. Aha! Fin möjlighet att diskutera.
    Efter första svaret insåg jag att jag ska avsluta med honom, på grund av att vi inte har samma inställning till dejting. 

    Han får fortsätta som han håller på, men med någon annan. 
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (Ja) skrev 2024-05-18 19:11:07 följande:

    Ja det borde du för ni har olika inställning till hur man dejtar. Du vill ha exklusivt från dag ett, han anser att han är singel.


    Exakt. 
    Jag har aldrig känt så för någon tidigare, så när han ??kände samma för mig?? så blev man väl glad.

    Därför har jag funderat mycket nu i många dagar, och nu kommit fram till att jag inte kommer lägga någon mer tid på honom.
  • Anonym (Kelly)

    Svara honom odramatist men bestämt:

    -jag förstår och uppskattar din ärlighet, men det är inte vad jag söker. Önskar dig lycka till-

    en man kommer ALDRIG satsa på dig eller respektera dig om du inte visar tydliga gränser och att man behöver kämpa för att få dig. 

  • Anonym (Dejting)
    Anonym (Ja) skrev 2024-05-18 21:07:12 följande:
    Inte alls fullt förståeligt med tanke på att jättemånga föredrar att dejta bara en i taget. Och vad spelar det för roll oavsett, ska ts bara svälja hans inställning om de dejtat en kortare tid?
    Exakt, och även om vi bara dejtat en kortare tid så har jag känt honom i 3 år och haft känslor under hela tiden. 
    Sedan har vi flirtat runt i några månader innan vi började dejta på riktigt för två månader sedan.

    Och min inställning är en i taget.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Dejting) skrev 2024-05-18 23:08:31 följande:
    Exakt, och även om vi bara dejtat en kortare tid så har jag känt honom i 3 år och haft känslor under hela tiden. 
    Sedan har vi flirtat runt i några månader innan vi började dejta på riktigt för två månader sedan.

    Och min inställning är en i taget.
    Tror inte att han är seriös med dig. Du gör nog rätt val om det är ett seriöst förhållande du söker.
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (Kelly) skrev 2024-05-18 23:05:41 följande:

    Svara honom odramatist men bestämt:

    -jag förstår och uppskattar din ärlighet, men det är inte vad jag söker. Önskar dig lycka till-

    en man kommer ALDRIG satsa på dig eller respektera dig om du inte visar tydliga gränser och att man behöver kämpa för att få dig. 


    Ja. Jag tänker att han får fortsätta matcha och hålla på med Tinder, men då har jag också rätt att inte vilja vara med honom, men han ville ha både och. Men jag accepterar Inte det. 
    Och jag pratade med honom för att veta hur han vill ha det, och nu när jag vet vad han vill, så är det inte intressant längre för mig tänker jag, även om jag har starka känslor så väljer jag bort honom på grund av det. 
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-18 23:11:57 följande:
    Tror inte att han är seriös med dig. Du gör nog rätt val om det är ett seriöst förhållande du söker.
    Jag söker endast seriöst, och jag trodde vi hade något speciellt. Så jag ser ingen anledning att jag ska acceptera och tycka det är ok att han hänger på dejtingsidor och letar andra. 
    Sedan tror han att han har kvar mig som en reserv eller något. 

    Jag går vidare, även om det var jobbigt beslut att ta. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Dejting) skrev 2024-05-18 23:23:34 följande:
    Jag söker endast seriöst, och jag trodde vi hade något speciellt. Så jag ser ingen anledning att jag ska acceptera och tycka det är ok att han hänger på dejtingsidor och letar andra. 
    Sedan tror han att han har kvar mig som en reserv eller något. 

    Jag går vidare, även om det var jobbigt beslut att ta. 
    Exakt detta som du skriver här är vad du behöver berätta för honom när du avslutar. Kanske han kan lära sig något inför framtiden.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Dejting) skrev 2024-05-18 23:23:34 följande:
    Jag söker endast seriöst, och jag trodde vi hade något speciellt. Så jag ser ingen anledning att jag ska acceptera och tycka det är ok att han hänger på dejtingsidor och letar andra. 
    Sedan tror han att han har kvar mig som en reserv eller något. 

    Jag går vidare, även om det var jobbigt beslut att ta. 
    Nä, kan ju tycka att vore han seriös så hade det varit en ickefråga.

    Lycka till!
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (Ja) skrev 2024-05-18 23:26:21 följande:
    Exakt detta som du skriver här är vad du behöver berätta för honom när du avslutar. Kanske han kan lära sig något inför framtiden.

    Ja. Det hoppas jag. Det kändes tungt att efter vi träffats och haft speciell dejt där jag berättat hur mycket jag gillar honom och han säger samma tillbaka, så satt han sig mindre än 1 minut senare och började svepa på Tinder. Och jag visste inte ens att han höll på med det.

  • Anonym (Kelly)
    Anonym (Dejting) skrev 2024-05-18 23:34:58 följande:

    Ja. Det hoppas jag. Det kändes tungt att efter vi träffats och haft speciell dejt där jag berättat hur mycket jag gillar honom och han säger samma tillbaka, så satt han sig mindre än 1 minut senare och började svepa på Tinder. Och jag visste inte ens att han höll på med det.


    Respektlöst. Därför man ALDRIG ska berätta för en man att man tycker om honom, för då är man inte längre en utmaning att kämpa för. Bättre att spela svår och göra honom orolig och attraherad
Svar på tråden Han vill fortsätta vara på dejtingsida