• Anonym (Isabelle)

    Göra klart utbildning eller inte?

    Pluggade till sjuksköterska när jag blev gravid med mitt tredje barn för snart 3 år sen. Hade en hela termin 6 (sista terminen) kvar och ganska mycket rester från termin 5. Måste ta igen en del poäng innan jag får CSN igen. 
    Nu har sonen äntligen fått förskoleplats och börjat och jag hade tänkt börja plugga igen. Då får vi reda på att vi har för höga radonhalter i lägenheten (lång historia) , inte extremt höga antagligen men över gränsen, säkert ännu värre på vintern.. och hyresvärden gör ingenting nu och det är inte mycket man kan göra själv heller i hyresrätt.

    Och att få en ny lägenhet när man pluggar är inte det lättaste .. Känns så otroligt deppigt , som att snubbla på mållinjen. Vet inte om jag borde börja jobba istället men känns så synd att inte göra klart utbildningen. Är dessutom inte ung direkt , jag är 36..så känns inte som jag kan skjuta på det hur länge som helst. 
    Är så ledsen .. hade tänkt bo kvar annars och kanske leta efter nått lite större när jag är klar med utbildningen. 

    Pappan och jag är särbos just nu kan man väl säga , det har varit lite skakigt med relationen också. Han har nyss fått nytt jobb så han kanske kan hjälpa till med pengar om det behövs men han kan inte hjälpa mig bli godkänd om jag söker lägenhet.

    Behöver råd .. hur hade ni gjort? 


     

  • Svar på tråden Göra klart utbildning eller inte?
  • Anonym (M)

    Bo kvar.
    Den lilla mängden radon kommer inte ha någon som helst betydelse om du bor kvar 1-2 år extra. Varken för dig eller barnen.

  • Anonym (Isabelle)
    Anonym (M) skrev 2024-05-08 19:57:23 följande:

    Bo kvar.
    Den lilla mängden radon kommer inte ha någon som helst betydelse om du bor kvar 1-2 år extra. Varken för dig eller barnen.


    Tack för svar! Enligt en snabbmätning i april var det 210 i ett sovrum och 250 i det andra.. då vädrade vi iförsej en del under mätningen. Bor med två av barnen , äldsta bor mest hos farmor sen nått år tillbaks eftersom hon bor närmare hennes gymnasie och bor i hus. Hyresvärden ska göra så att ventilationen blir bättre när de stambyter men vet inte exakt när det blir , vet bara att det blir inom de närmaste åren. Har bott länge i lägenheten , 16 år.. men äldre mätningar har visat ok värden så det har nog inte alltid varit så här. 

    Det kanske stämmer att det inte gör så stor skillnad .. men känns lite obehagligt när man vet om det. Förutom det trivs vi ganska bra där vi bor , mellanbarnet trivs jättebra i sin skola och yngsta verkar trivas bra på förskolan. 
Svar på tråden Göra klart utbildning eller inte?