• Oren

    Mina män vill inte ha sex. Vad är det för fel med mig???

    Gift två gånger. Nu har jag en partner i mer än två år, vi bor inte ihop och ses vv när jag är barn ledig. Ingen av dessa män i tre mina förhållande ville ha sex oftare än 1-2 ggr/mån. Jag är snart 47, ser minst 10 år yngre, slank, sexig, Beauty salong är ett måste osv. Vill ha sex 1 ggr/dagen. Tar jag inte initiativ, då blir det sex 1 ggr/mån. Tre av fem gånger är jag nekad för sex eller känner att jag tvingar min man till sex och mår dåligt av det sen. Testat att dämpa lusten med p-medel och det hjälper. Kände mig då som en stock på några år. Men nu är jag snart i klimakteriet och det är inte bra att ha hormoner i kroppen. Vad kan jag göra? Finns det inga män som vill ha sex ofta? 1-2 ggr/vecka? Måste jag ta p-piller igen? Byta partner för att hitta igen likadan? Det är en mitt öde att kämpa för sex?? Snart ska vi på semester till Grekland och jag inte alls vill vänta för sex och bli nekad igen och igen!r
  • Svar på tråden Mina män vill inte ha sex. Vad är det för fel med mig???
  • NHult

    Ring in en Bull en gång i veckan, eller när det kliar som mest, vid behov ;)
    Någon som levererar kanske en härlig erotisk massage med valfri Happy Ending,
    Multipla orgasmer.....sedan kan du lugnt och fint titta på TV eller gå på Bio ;)


    Varför inte
  • Oren
    Man i norr skrev 2024-05-08 07:25:02 följande:
    Ja FY vilket svin! Att vilja ha sex med kvinnan han älskar!!
    Och att ha mage att visa det dessutom! Och att vilja förstöra en semesterkväll med sånt snusk!
    Lämna, eller res med en väninna ist!
    Eller skaffa en kastrerad katt!
    Super bra sagt!!! En typisk kvinna vill nästan aldrig ha sex. Fattar ni inte, ni - kvinnor, att det är det bästa som finns?! Eller har ni aldrig träffat en man som ge er känslan om vad sex äntligen betyder?! Så himla synd! 
  • Oren
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-05-08 05:26:01 följande:
    Hmmm, in din ts skrev du att du har en partner och nu så har du inget förhållande?

    Jag har en partner och vi älskar varandra. Men, vi bor inte ihop och kommer högst sannolikt aldrig att göra det, vi vill inte ha gemensamt boende, vill inte heller binda upp oss till varandras ekonomi. Visst hjälper jag honom med problem om jag kan, och vice versa och mina (vuxna) barn och min mamma har han träffat.

    Du är närmare 50 år, hur du än ser ut och hur fåfäng du än är. Du kanske ska försöka att inse det?
    Vilken ålder är det på dina ungar, hur gammal är mannen i fråga?

    I den här åldern (jag är ungefär i samma ålder) är det inte lika vanligt att flytta ihop och ännu mer ovanligt att börja mixa ihop varandras ekonomier.

    Håller du på och tjatar om det så har du kanske svaret där.
    46 är i mitt pass, ser inte äldre ut som mina väninnor 38-år gamla. Slank och sportig blond, 55 kg, jobbade på LVMH halva mitt liv, så måste se ut som toppmodell. Nu är jag Vice VD på ett bolag med guldgruvor. Har inte tid för mitt privata liv pga jobb 24/7, barn, fastigheter och beauty salons. Vill inte alls ta en man i mitt liv, då åter igen - har inte tid för det. Därför har jag enbart ett krav som min nuvarande kan inte fullfölja. Han är 43. Barnen är i skolåldern. Att börja dejta igen och gå igenom ett tusen sms om dagen är helt uteslutet i dagsläget pga tidsbrist. Därför accepterar jag det jag har just nu.
  • Eurydike

    Jag har varit med om liknande och ansträngde mig på alla möjliga sätt för att få fart på sexlivet igen, men just i sängen är det inte alls säkert att som man sår får man skörda. Det var en enorm uppförsbacke och mitt högsta mål var att lösa sexlivet. Jag försökte att prata om det, att inte prata om det. Att få till tid där vi bara kunde ligga nakna och kramas, i hopp om att något skulle kunna hända. Jag köpte sexleksaker och sexiga underkläder. Skörden uteblev och regnade bort i besvikelse och tårar år efter år. Tårar som ingen behövde se. Till slut insåg jag att det föll redan på förspelet. Jag var beredd att göra Ö, men han var inte ens beredd att göra A. Mitt ex tyckte att jag skulle gå in i badrummet och göra mig själv upphetsad. Sedan skulle jag komma ut och ha sex med honom. Jag fick mig själv att komma och gjorde båda upphetsade. Ingen har någonsin jobbat hårdare för att ha ett sexliv och ändå misslyckats. Ibland är det nästan så att man önskar att Jolene kom och tog ens man, bara för att hon kan, men som tur är kan man ju göra slut istället. Vad jag vill säga med det här är att du inte är ensam!

  • Oren
    Eurydike skrev 2024-05-08 10:04:16 följande:

    Jag har varit med om liknande och ansträngde mig på alla möjliga sätt för att få fart på sexlivet igen, men just i sängen är det inte alls säkert att som man sår får man skörda. Det var en enorm uppförsbacke och mitt högsta mål var att lösa sexlivet. Jag försökte att prata om det, att inte prata om det. Att få till tid där vi bara kunde ligga nakna och kramas, i hopp om att något skulle kunna hända. Jag köpte sexleksaker och sexiga underkläder. Skörden uteblev och regnade bort i besvikelse och tårar år efter år. Tårar som ingen behövde se. Till slut insåg jag att det föll redan på förspelet. Jag var beredd att göra Ö, men han var inte ens beredd att göra A. Mitt ex tyckte att jag skulle gå in i badrummet och göra mig själv upphetsad. Sedan skulle jag komma ut och ha sex med honom. Jag fick mig själv att komma och gjorde båda upphetsade. Ingen har någonsin jobbat hårdare för att ha ett sexliv och ändå misslyckats. Ibland är det nästan så att man önskar att Jolene kom och tog ens man, bara för att hon kan, men som tur är kan man ju göra slut istället. Vad jag vill säga med det här är att du inte är ensam!


    Tack för din historia. Det är du verkligen inte ensam heller. Tänker nu att vi kanske ska inte göra nåt alls? Bara låta våra män att leva utan sex och se vad som händer?
  • Anonym (Olga)
    Man i norr skrev 2024-05-08 07:25:02 följande:
    Ja FY vilket svin! Att vilja ha sex med kvinnan han älskar!!
    Och att ha mage att visa det dessutom! Och att vilja förstöra en semesterkväll med sånt snusk!
    Lämna, eller res med en väninna ist!
    Eller skaffa en kastrerad katt!
    Nej men problemet är att det blir ett måste.
  • Eurydike
    Oren skrev 2024-05-08 10:16:15 följande:
    Tack för din historia. Det är du verkligen inte ensam heller. Tänker nu att vi kanske ska inte göra nåt alls? Bara låta våra män att leva utan sex och se vad som händer?
    Det var så lite! Nej, tyvärr är jag inte ensam om det. Men jag tänker att uppgiften kan vara överkvinnskligt stor och att det krävs två för att ett sexliv ska kunna existera. Om mannen lägger ribban vid att skita i förspel, då får han ta hand om sin egen ribba. Jag vägrade sex när han vägrade förspel. Det fanns inget annat att göra, för jag hade redan försökt allt. Tyvärr hände inget då heller, så jag fick inse mig slagen och lämna.
  • Zoldaten76

    Endera är de otrogna. Eller så tycker de kanske du är kass i sängen eller en kombination. 
    Jag själv skulle kunna 4-5 ggr I veckan lätt och jag är 48. Vet inte många män som skulle säga nej till sex

  • Gaskarl
    Eurydike skrev 2024-05-08 10:04:16 följande:

    Jag har varit med om liknande och ansträngde mig på alla möjliga sätt för att få fart på sexlivet igen, men just i sängen är det inte alls säkert att som man sår får man skörda. Det var en enorm uppförsbacke och mitt högsta mål var att lösa sexlivet. Jag försökte att prata om det, att inte prata om det. Att få till tid där vi bara kunde ligga nakna och kramas, i hopp om att något skulle kunna hända. Jag köpte sexleksaker och sexiga underkläder. Skörden uteblev och regnade bort i besvikelse och tårar år efter år. Tårar som ingen behövde se. Till slut insåg jag att det föll redan på förspelet. Jag var beredd att göra Ö, men han var inte ens beredd att göra A. Mitt ex tyckte att jag skulle gå in i badrummet och göra mig själv upphetsad. Sedan skulle jag komma ut och ha sex med honom. Jag fick mig själv att komma och gjorde båda upphetsade. Ingen har någonsin jobbat hårdare för att ha ett sexliv och ändå misslyckats. Ibland är det nästan så att man önskar att Jolene kom och tog ens man, bara för att hon kan, men som tur är kan man ju göra slut istället. Vad jag vill säga med det här är att du inte är ensam!


    Du skriver och formulerar dig otroligt bra.  Det där att du skulle gå på toa och hetsa upp dig själv. Trodde det bara var ett jäkligt dåligt skämt dom någon dragit...Jösses.
  • Gaskarl
    Man i norr skrev 2024-05-08 07:25:02 följande:
    Ja FY vilket svin! Att vilja ha sex med kvinnan han älskar!!
    Och att ha mage att visa det dessutom! Och att vilja förstöra en semesterkväll med sånt snusk!
    Lämna, eller res med en väninna ist!
    Eller skaffa en kastrerad katt!
    Det är en väldig skillnad på att vilja ge sin partner härlig sex, och att ta sexet för givet.
  • Anonym (hm)
    Gaskarl skrev 2024-05-08 10:37:15 följande:
    Du skriver och formulerar dig otroligt bra.  Det där att du skulle gå på toa och hetsa upp dig själv. Trodde det bara var ett jäkligt dåligt skämt dom någon dragit...Jösses.
    Jag har haft en man som hade typ samma önskemål, att jag skulle "värma upp mig själv" innan han kom hem till mig. En dag bara låste jag och blockade, samt kastade ut hans kläder och småsaker genom fönstret.
  • Gaskarl
    Anonym (hm) skrev 2024-05-08 13:21:18 följande:
    Jag har haft en man som hade typ samma önskemål, att jag skulle "värma upp mig själv" innan han kom hem till mig. En dag bara låste jag och blockade, samt kastade ut hans kläder och småsaker genom fönstret.
    Herregud. Alltså vad är det för män. Förspel som är så härligt..
  • Tom Araya

    Men du har ju gängat dig med partners som är fel för dig. Varför försöker du inte att ändra på det mönstret?

  • Gaskarl
    Anonym (hm) skrev 2024-05-08 13:21:18 följande:
    Jag har haft en man som hade typ samma önskemål, att jag skulle "värma upp mig själv" innan han kom hem till mig. En dag bara låste jag och blockade, samt kastade ut hans kläder och småsaker genom fönstret.
    Jag blev nyfiken och skulle gärna höra ifrån dig.
  • New  Dawn
    Oren skrev 2024-05-07 19:03:03 följande:
    Efter min sista skilsmässa haft jag ett enda krav till män: att vilja ha sex lika ofta som jag. De första två månaderna trodde att jag träffat en sån. Sen blev det som vanligt.
    Varför i hela världen är du fortfarande tillsammans med honom efter 2 år? Om du nu tycker att sex  är så viktigt, visste du snabbt att relationen var undermålig. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Oren skrev 2024-05-07 23:09:02 följande:
    Det finns inget förhållande överhuvudtaget. Vi ses ibland när vi har tid. Han vill inte flytta till mig. Jag vill inte flytta till han. Han vill inte träffa mina barn, ha ett gemensamt boende, binda sig ekonomiskt med mig, lösa mina problem osv. Jag fattade det nästan direkt att vi kommer inte ha något förhållande, då sex är det som är kvar. Eller vad ska jag bygga på? 
    Låter som det är väldigt mycket som inte stämmer. Du skriver att sex är det som är kvar.... Allvarligt talat låter det hela väldigt märkligt. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Traildream

    Så här har nästan alla män i relation det. Vill ha sex en ggr/dag, får ligga en gång i veckan. Kul att det kan vara tvärt om också. 

  • Anonym (Man)

    Behovet varierar ganska mycket både för män och kvinnor. Min fru har haft två pojkvänner före mig. Den ena ville ha sex ett par gånger per månad, den andra skulle ha haft varje dag om han hade fått. Själv ligger jag kanske närmare den första, tar initiativ ungefär en gång i veckan.

  • Lazzi

    Sex är viktigt men inte allt utan de är hela kittet kramas umgås göra saker 
    Bråka lite 
    O då löser sig de mesta 

Svar på tråden Mina män vill inte ha sex. Vad är det för fel med mig???