• Pingvinenzorro

    Tips på husmorsknep att bli gravida ?

    hej!!! Någon som har Ett dunder tips på hur man blir gravid ? typ som bisolvon tricket? (Ska göra det denna månaden)

  • Svar på tråden Tips på husmorsknep att bli gravida ?
  • Anonym (Mamma till 4)

    Nånstans läste jag att man ska äta en grapefrukt varje dag. Hade inte blivit gravid på länge så jag testade o blev gravid.
    om de var de eller bara Ändå vet jag ju såklart inte 😉

  • Anonym (Djdj)
    Anonym (Mamma till 4) skrev 2024-05-02 20:14:27 följande:

    Nånstans läste jag att man ska äta en grapefrukt varje dag. Hade inte blivit gravid på länge så jag testade o blev gravid.
    om de var de eller bara Ändå vet jag ju såklart inte 😉


    Testade jag också några månader. Eller ja en halv grapefrukt varje dag veckan innan ägglossning. 


    Har också testat bisolvon utan lycka. 


    Också testat rödbetsjuice varje dag efter ägglossning fram till BIM. 


    Morgonsex ska ge lite bättre simmare, så det kan vara värt att prova. 

    För oss var det när vi släppte på allt och jag blev dyngrak precis innan ägglossning 😂 Men har hört om fler som blivit gravida när man släppt på pressen lite och tagit något glas. (Jag drack i princip noll och ingenting under året vi försökte efter missfal)

    Men annars tog jag concieve plus fertility support tre månader innan det tog sig, samt q10, d och c vitamim och omega dagligen samt e vitamin efter ÄL halvåret innan 😊

  • Anonym (Rosenrot)

    Rosenrot har jag ätit och blivit gravid samma månad som jag åt dom. 1 tablett varje dag mellan mensens första dag fram till ÄL. Fick tydligare ÄL-symtom. Kan ju dock inte säkert veta om det berodde på rosenroten eller bara flax :)

    Inte lyckats bli gravid och nu provar jag rosenrot igen så får väl se om det leder till nåt plus även denna gång!

  • Anonym (Anonym)

    Det finns inga dundertips, fortsätt ligga och har ni försökt aktivt i mer än ett år söker du hjälp. 

  • Anonym (Djdj)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-03 11:27:22 följande:

    Det finns inga dundertips, fortsätt ligga och har ni försökt aktivt i mer än ett år söker du hjälp. 


    Ne det finns inga dunderkurer, men det är ändå roligt med oskyldiga saker som att äta grapefrukt eller välja att ligga på morgonen istället för kvällen 🙃
  • Pingvinenzorro
    Anonym (Rosenrot) skrev 2024-05-03 08:59:27 följande:

    Rosenrot har jag ätit och blivit gravid samma månad som jag åt dom. 1 tablett varje dag mellan mensens första dag fram till ÄL. Fick tydligare ÄL-symtom. Kan ju dock inte säkert veta om det berodde på rosenroten eller bara flax :)

    Inte lyckats bli gravid och nu provar jag rosenrot igen så får väl se om det leder till nåt plus även denna gång!


     Jag har läst att rosenrot förstörde någons cykel, så jag vågar mig inte på den, dock har jag en burk hemma för jag tänkte testa tills jag såg det inlägget, livrädd att min Cykel ska bli konstig ? 
  • Anonym (Djdj)
    Pingvinenzorro skrev 2024-05-04 11:49:12 följande:
     Jag har läst att rosenrot förstörde någons cykel, så jag vågar mig inte på den, dock har jag en burk hemma för jag tänkte testa tills jag såg det inlägget, livrädd att min Cykel ska bli konstig ? 
    Jag har hört samma så vågar inte heller några naturläkemedel 🤷?♀️ Men det låter ju helt klart spännande 😊 
  • Pingvinenzorro
    Anonym (Djdj) skrev 2024-05-04 11:52:08 följande:
    Jag har hört samma så vågar inte heller några naturläkemedel 🤷?♀️ Men det låter ju helt klart spännande 😊 
    Jag läste en massa inlägg kring det, jag vågade mig faktiskt på att börja, jag känner inte av min ägglossning och den skulle visst hjälpa en att känna av sin ägglossning osv. Så nu håller vi tummarna! jag är i början av min mens och det är då man ska ta det, så tänkte, varför inte ☺️
  • Pingvinenzorro
    Spucks skrev 2024-05-05 08:45:52 följande:

    Jag tror för många hjälpa det att knulla.


    tack för tipset!!! Ska absolut börja försöka med det!! att jag inte tänkte på det alltså?. 
  • 19977

    Jag blev gravid med första barnet den månad jag åt mycket grapefrukt 😜 Det ska öka det fertila sekretet, och det upplever jag definitivt att det har gjort! 


    Sex på morgonen, sex varannan till var tredje dag. Använda termometer för att hålla koll när ägglossning skett varje månad? 

    Jag tar en stor dos D-vitamin när jag börjar se fertilt sekret och har några få dagar kvar till ÄL.

    Jag blev inte gravid när jag åt rosenrot, däremot när jag åt bisolvon. Men försökte vara i 2 månader också innan det tog sig.

    Äter en kost som håller blodsockret stabilt, försöker tänka som en diabetiker. Ett stabilt blodsocker är bra för hormonerna. Äter grönsaker/protein först, kolhydrater sist. Undviker även snabba kolhydrater som pasta, ris och potatis.

    Undviker kaffe.

    Tar munkpeppar varje dag från mensens första dag och typ 10 dagar framåt.

    Försöker slappna av och djupandas emellanåt för att varva ned kroppen.

    Tar även multivitamin, fiskleverolja och äter alltid mycket kött, fisk och mjölkprodukter. Undviker soja-produkter.

  • Spucks
    Pingvinenzorro skrev 2024-05-05 11:00:02 följande:
    tack för tipset!!! Ska absolut börja försöka med det!! att jag inte tänkte på det alltså?. 
    Jag är glad att jag kunde hjälpa. Lycka till! Skrattande
  • Anonym (Rosenrot)

    Ja det här med naturläkemedel är ju olika för alla, väldigt individuellt vad som funkar och inte. Rosenrot har funkat toppen för mig, medan bidrottninggelé och annat som andra ätit och pratat så gott om förstörde min menscykel totalt! Aldrig märkt skillnad när jag ätit grape eller Bisolvon heller... nada skillnad för mig men stor skillnad för andra :)

    Lycka till allihopa!

  • Anonym (Pappa)

    Förkylningsmedicinen bisolvon gör slemhinnorna halare. Det sägs att det gör det enklare för spermierna att ta sig fram. Vi provade det och fick två barn fast vi var 40+.

Svar på tråden Tips på husmorsknep att bli gravida ?