• Anonym (Förvirrad)

    Göra slut?

    Hej. Jag har dejtat en kille i lite över 6 månader nu. 
    Men tydligen har han fortsatt att dejta andra tjejer samtidigt, jag känner mig förvirrad nu och vill inte träffa honom mer, men har samtidigt känslor för honom, så vet inte hur jag borde göra? 

    Jag råkade bland annat se ett sms från en tjej där han skrev att han såg fram emot komma dit och ha sex i helgen. 

  • Svar på tråden Göra slut?
  • Anonym (?)
    Anonym (welcome) skrev 2024-05-07 13:57:53 följande:
    Japp för att det finns VÄLDIGT många egoister som gör saker de vet är fel bara för att de själva tjänar på det. Och det kommer ju inte förändras av att man förklarar vad som är rätt och fel för personen eller?

    Vad är poängen med att göra en överenskommelse med en person som sen ändå kommer skita i det om det passar honom/henne bäst så? Alla överenskommelser bygger på att man kan lita på att de kommer respekteras och det gör ju tyvärr inte egoister eftersom allt de kan respektera är vad de anser är bäst för dem själva.
    Du missar kärnpunkten. FINNS överenskommelsen? I så fall är killen otrogen och då är det klart man gör slut. Men är man inte exklusiv så finns per definition ingen överenskommelse.
  • Anonym (welcome)
    Anonym (?) skrev 2024-05-07 15:30:38 följande:
    Du missar kärnpunkten. FINNS överenskommelsen? I så fall är killen otrogen och då är det klart man gör slut. Men är man inte exklusiv så finns per definition ingen överenskommelse.
    Det är snarare du som missat poängen det BEHÖVS ingen överenskommelse, har man mer än två hjärnceller så borde man fatta att det som gäller för 99.9999999999999% av befolkningen borde även gälla dig med. Du förstår, det man normalt sett utgår ifrån är det som gäller för de allra flesta, INTE undantagen för det är ungefär lika begåvat som att gå på bal iklädd badbrallor och flipflop och sen gnälla på att ingen sagt att det var kostym som gällde.

    Men sen kan man ju såklart spela dum och låtsas som att man inte har en aaaaaaaning om att det som gäller för den absolut majoriteten förmodligen gäller dig med om inte något annat sägs, dra en rövare och sen skylla på att ingen minsann sagt att det var det som gällde.
  • Anonym (Hmm)

    Exklusiva särbos i snart 10 år men börjat fundera på om det är rätt.
    Vi har "tappat" varandra på vägen även om vi bara träffas på helger och semestrar. eller kanske just därför.?
    Vill, men börjar känna att det inte är rätt.
    Börjar mer och mer känna att vi kanske inte borde vara tillsammans.
    Jobbigt som fan.

  • Anonym (M)
    Anonym (welcome) skrev 2024-05-07 16:50:52 följande:
    Det är snarare du som missat poängen det BEHÖVS ingen överenskommelse, har man mer än två hjärnceller så borde man fatta att det som gäller för 99.9999999999999% av befolkningen borde även gälla dig med. Du förstår, det man normalt sett utgår ifrån är det som gäller för de allra flesta, INTE undantagen för det är ungefär lika begåvat som att gå på bal iklädd badbrallor och flipflop och sen gnälla på att ingen sagt att det var kostym som gällde.

    Men sen kan man ju såklart spela dum och låtsas som att man inte har en aaaaaaaning om att det som gäller för den absolut majoriteten förmodligen gäller dig med om inte något annat sägs, dra en rövare och sen skylla på att ingen minsann sagt att det var det som gällde.

    Var får du dina siffror ifrån? 


    Och som föregående skribent skrev detta är faktiskt inte en fast relation, utan de dejtar. Han är inte skyldig TS någonting, och vice versa.

  • Anonym (welcome)
    Anonym (M) skrev 2024-05-09 13:53:03 följande:

    Var får du dina siffror ifrån? 


    Och som föregående skribent skrev detta är faktiskt inte en fast relation, utan de dejtar. Han är inte skyldig TS någonting, och vice versa.



    Du menar att du behöver exakta siffor för att fatta att monomagi är den absolut vanligaste relationsformena i Sverige och världen?

    Även under dejting så är det ganska avgörande för hur personen beter sig då sätter ju ribban för hur personen kommer bete sig senare i relationen. Jag menar beter sig personen som en egoist och gillar att ligga runt med flera under dejtingen så är ju oddsen stora att personen kommer fortsätta göra så senare med, och då finns ju ingen som helst anledning att fortsätta slösa bort sin tid på en person som man uppenbarligen inte synkar med vad gäller syn på relationer.

    Och jag tror att du vet nog lika bra som jag att det är anledningen till varför man inte gärna är öppen med att man träffar flera samtidigt, eller hur?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-07 15:23:56 följande:

    Kasta honom, du får träffa någon som uppskattar dig istället.


    Ja. Om det inte är så att du är ute efter en kk och det låter det inte som. Om man behåller såna människor nära sig så tar dom upp platsen för vad du egentligen verkar vilja ha, någon som bara har ögon för dig.
  • Anonym (M)
    Anonym (welcome) skrev 2024-05-13 12:46:52 följande:

    Du menar att du behöver exakta siffor för att fatta att monomagi är den absolut vanligaste relationsformena i Sverige och världen?

    Även under dejting så är det ganska avgörande för hur personen beter sig då sätter ju ribban för hur personen kommer bete sig senare i relationen. Jag menar beter sig personen som en egoist och gillar att ligga runt med flera under dejtingen så är ju oddsen stora att personen kommer fortsätta göra så senare med, och då finns ju ingen som helst anledning att fortsätta slösa bort sin tid på en person som man uppenbarligen inte synkar med vad gäller syn på relationer.

    Och jag tror att du vet nog lika bra som jag att det är anledningen till varför man inte gärna är öppen med att man träffar flera samtidigt, eller hur?

    Det var du som skrev exakta siffror, så återigen var har du fått de siffrorna ifrån? Jag har inte frågat efter några exakta siffror, frågan var, vart fick du dina siffror ifrån? Jag har inte sagt att det inte är vanligt, det var inte det jag frågade.

    Fast det var väl ingen som påstod att TS borde fortsätta med den här mannen, så jag vet inte varför du argumenterar om det.

  • Anonym (welcome)
    Anonym (M) skrev 2024-05-13 14:20:16 följande:

    Det var du som skrev exakta siffror, så återigen var har du fått de siffrorna ifrån? Jag har inte frågat efter några exakta siffror, frågan var, vart fick du dina siffror ifrån? Jag har inte sagt att det inte är vanligt, det var inte det jag frågade.

    Fast det var väl ingen som påstod att TS borde fortsätta med den här mannen, så jag vet inte varför du argumenterar om det.


    Inte vanligt utan VANLIGAST med råge!

    Låter som att du har väldigt svårt för att kännas vid att monomagi faktiskt ÄR den absolut vanligaste relationsformen i världen?
  • Anonym (M)
    Anonym (welcome) skrev 2024-05-13 14:37:33 följande:
    Inte vanligt utan VANLIGAST med råge!

    Låter som att du har väldigt svårt för att kännas vid att monomagi faktiskt ÄR den absolut vanligaste relationsformen i världen?
    Trots att det framgår i klartext i inlägget att jag inte säger emot att det är vanligt, mycket märklig slutsats från dig.
  • Anonym (welcome)
    Anonym (M) skrev 2024-05-13 14:42:53 följande:
    Trots att det framgår i klartext i inlägget att jag inte säger emot att det är vanligt, mycket märklig slutsats från dig.

    Och ändå väljer du att babbla på om "siffror" och "det är vanligt" istället för att konstatera det uppenbara, monogami ÄR den absolut vanligaste relationsformen med råge och allt annat är relativt små undantag?

    Och på tal om märkliga slutsatser så är det ju en väldigt märklig slutsats att man måste skriva kontrakt på att det är en exklusiv relation man ska ha när man vet att det är vad den absoluta majoriteten vill ha. Det mest rationella är ju snarare att utgå ifrån att det är det absolut vanligaste som gäller om inte något annat sägs.
  • Anonym (M)
    Anonym (welcome) skrev 2024-05-13 14:54:32 följande:

    Och ändå väljer du att babbla på om "siffror" och "det är vanligt" istället för att konstatera det uppenbara, monogami ÄR den absolut vanligaste relationsformen med råge och allt annat är relativt små undantag?

    Och på tal om märkliga slutsatser så är det ju en väldigt märklig slutsats att man måste skriva kontrakt på att det är en exklusiv relation man ska ha när man vet att det är vad den absoluta majoriteten vill ha. Det mest rationella är ju snarare att utgå ifrån att det är det absolut vanligaste som gäller om inte något annat sägs.
    Det är ju redan konstaterat, är det fortfarande oklart för dig att jag inte säger emot att det är vanligt?

    Jag har inte sagt någonting om måste skriva på kontrakt så vet inte varför du tar det med mig.
  • Anonym (welcome)
    Anonym (M) skrev 2024-05-13 15:11:31 följande:
    Det är ju redan konstaterat, är det fortfarande oklart för dig att jag inte säger emot att det är vanligt?

    Jag har inte sagt någonting om måste skriva på kontrakt så vet inte varför du tar det med mig.

    JAG har konstaterat det ja, du snackar om "siffor" och "det är vanligt".

    Och ja denna diskussion är totalt meningslös när du vet lika bra som jag vad den vanligaste relationsformen är och att det som är vanligast rimligtvis är det man borde utgå ifrån om inte något annan sägs. 
  • Anonym (welcome)
    Anonym (?) skrev 2024-05-07 15:30:38 följande:
    Du missar kärnpunkten. FINNS överenskommelsen? I så fall är killen otrogen och då är det klart man gör slut. Men är man inte exklusiv så finns per definition ingen överenskommelse.

    Eller så missar du det uppenbara. FINNS någon överenskommelse om att det är kostym och inte badbrallor och flippflopp som gäller på en bal? FINNS det någon överenskommelse om att man skiter på toa och inte i närmsta blomkruka? Eller är det något man borde kunna fatta själv UTAN 3 sidiga överenskommelser?

    Vad brukar folk ha på sig på bal?
    Var brukar folk skita?

    Om man skiter i blomkrukan istället tror du folk kommer gå skitsnacket om att det minsann inte fanns någon överenskommelse om att man skiter på muggen så därför var det ok?
  • Anonym (M)
    Anonym (welcome) skrev 2024-05-13 15:44:34 följande:

    JAG har konstaterat det ja, du snackar om "siffor" och "det är vanligt".

    Och ja denna diskussion är totalt meningslös när du vet lika bra som jag vad den vanligaste relationsformen är och att det som är vanligast rimligtvis är det man borde utgå ifrån om inte något annan sägs. 
    Det var du som drog upp siffror, så jag frågade var du fått dina siffror ifrån.

    Ja som sagt så har jag inte sagt emot att det är det vanliga, så jag vet inte varför du argumenterar om det.
  • Anonym (welcome)
    Anonym (M) skrev 2024-05-13 15:56:23 följande:
    Det var du som drog upp siffror, så jag frågade var du fått dina siffror ifrån.

    Ja som sagt så har jag inte sagt emot att det är det vanliga, så jag vet inte varför du argumenterar om det.

    Ja det är mycket du inte verkar förstå såhär i efterhand när dina argument om att att man måste komma överens om vad som gäller för annars har man ju inte aaaaaning om vad som gäller trotts att man vet vad som är vanligast ifrågasätts.
  • Anonym (M)
    Anonym (welcome) skrev 2024-05-13 16:05:00 följande:

    Ja det är mycket du inte verkar förstå såhär i efterhand när dina argument om att att man måste komma överens om vad som gäller för annars har man ju inte aaaaaning om vad som gäller trotts att man vet vad som är vanligast ifrågasätts.
    Var skrev jag det?
Svar på tråden Göra slut?