• Anonym (why?)

    Varför är folk så elaka på familjeliv mot varandra i trådarna?

    Man kan ju inte ens diskutera något utan personliga påhopp
    varför är ni så elaka mot varandra?
    Blir ni hackade så mkt på jobbet att ni måste vädra ur er på ett forum?
    Eller vad är problemet?

  • Svar på tråden Varför är folk så elaka på familjeliv mot varandra i trådarna?
  • snorkan

    Ja dom har väl personliga problem och behöver avreagera sig på någon de inte känner skulle jag gissa

  • Anonym (nopps)
    puss skrev 2014-01-26 12:50:39 följande:

    såna männisor är skitjobbiga. jag brukar skita i påhopp och fokusera på sakfrågan.

    Eehhh är det en sak du aldrig gör så är det just det.


     

  • Anonym (why?)
    Anonym (nopps) skrev 2014-01-26 15:20:18 följande:

    Eehhh är det en sak du aldrig gör så är det just det.


     


    stämmer, har också sett det 
  • Anonym (Man_får_vad_man_ger)

    Jag är endast elak mot dem som är elaka mot mig. Och snäll mot de som är snälla och hyggliga. Tyvärr kan det ju bli en ond cirkel dock där den som ger igen startar en kedja av pajkastning och osämja, men jag tycker inte att jag har någon skyldighet att besvara elaka kommentarer snällt. Det är upp till var och en att tänka på hur man vill bli bemött innan man skriver något.

  • Freddie K

    Tyvärr är det inget fenomen utan det är så det är. Tråkigt, tycker jag. Man borde ju kunna diskutera saker som civiliserade människor, men det är inte alltid det går.


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Rävhål)

    Alla har rövhål, sen så finns det de som är rövhål. Vill du vara det, fine, men tänk på att du stinker. 

  • AlbertSchweinstein
    Anonym (why?) skrev 2014-01-26 11:45:37 följande:
    Varför är folk så elaka på familjeliv mot varandra i trådarna?

    Man kan ju inte ens diskutera något utan personliga påhopp
    varför är ni så elaka mot varandra?
    Blir ni hackade så mkt på jobbet att ni måste vädra ur er på ett forum?
    Eller vad är problemet?


    Av samma anledning som folk på Flashback är elaka:

    Folk som samlas på nätforum har ofta inget liv, för då hade de levt det istället för att sitta här. Nätforum drar till sig misslyckade och bittra människor som mår bättre om de får trycka ned andra. Det är samma sak överallt.
  • Anonym (Man_får_vad_man_ger)
    AlbertSchweinstein skrev 2024-01-26 07:03:37 följande:
    Av samma anledning som folk på Flashback är elaka:

    Folk som samlas på nätforum har ofta inget liv, för då hade de levt det istället för att sitta här. Nätforum drar till sig misslyckade och bittra människor som mår bättre om de får trycka ned andra. Det är samma sak överallt.
    Så är det, och folk som hamnar i skottgluggen för dessa no-lifers är inte sällan folk som är inne och skriver bara någon gång ibland, men som för det mesta har viktigare saker att tänka på. På internetforum blir det som annars ses som normativt ofta onormalt och vice versa.

  • Anonym (AB)

    Folk kan bli rätt så dryga på nätet när de är anonyma. Det är så överallt.

    Själv tycker jag att familjeliv är rätt så snällt. Prova Flashback... där är det oftast en helt annan ton (i negativ mening).

  • Anonym (Anonymt)
    Anonym (AB) skrev 2024-01-26 08:24:57 följande:

    Folk kan bli rätt så dryga på nätet när de är anonyma. Det är så överallt.

    Själv tycker jag att familjeliv är rätt så snällt. Prova Flashback... där är det oftast en helt annan ton (i negativ mening).


    Plus nerdrogade moderatorer därinne som inte sköter sitt jobb. Helt öppet för grova tillmälen, mobbing, rasism och allmänt hat mot utsatta grupper. Sveriges största soptipp online. 
  • Anonym (AB)
    Anonym (Anonymt) skrev 2024-01-26 08:30:37 följande:
    Plus nerdrogade moderatorer därinne som inte sköter sitt jobb. Helt öppet för grova tillmälen, mobbing, rasism och allmänt hat mot utsatta grupper. Sveriges största soptipp online. 
    Jag gillar konceptet med att fritt kunna diskutera vad som helst, men håller helt med dig om att det är lite för mycket sandlådenivå där... man blir lite oroad ibland av vilka ruggiga människor det finns.
  • Anonym (Man_får_vad_man_ger)
    Anonym (AB) skrev 2024-01-26 10:25:21 följande:
    Jag gillar konceptet med att fritt kunna diskutera vad som helst, men håller helt med dig om att det är lite för mycket sandlådenivå där... man blir lite oroad ibland av vilka ruggiga människor det finns.
    Så det är inte sandlådenivå på många diskussioner på FL då?

  • Anonym (AB)
    Anonym (Man_får_vad_man_ger) skrev 2024-01-26 10:37:54 följande:
    Så det är inte sandlådenivå på många diskussioner på FL då?
    Allting är ju relativt. Flört Jag tycker att det oftast är rätt så trevligt och mysigt att diskutera här, men då jämför jag med Flashback där jag tidigare brukade husera. Visst finns det en del udda personer här också och ibland finns det de som har udda åsikter och inte vet hur man ska bete sig, men det är ändå rätt så ok tycker jag.
    Det som jag tycker mest illa om generellt, är när folk går "off-topic" pga att de t ex inte gillar något som diskuteras... det kan handla om moral, åsikter och annat som berör ett ämne. Då förstörs hela tråden av att det blir diskussion om någonting annat. Där tycker jag faktiskt att det ofta sköts bättre på Flashback än vad det gör här på Familjeliv.
  • Reclaimyourself
    Keffria skrev 2014-01-26 11:49:31 följande:

    Det handlar väl som överallt annars på internet. Folk vågar vara elaka då de sitter bakom en skärm och häver ur sig vad som helst utan att tänka på att det är en riktig människa som tar emot orden. Det verkar vara okej att vara elak på internet men IRL så är de tysta som möss. Kan även hända att vissa inte vet skillnaden mellan att argumentera och personliga påhopp.


    Folk är lika elaka mot mig IRL! Men snart inser de flesta att de är chanslösa. Jag är  HELT FEL  person att ge sig på! 😁😆
Svar på tråden Varför är folk så elaka på familjeliv mot varandra i trådarna?