• shitvadjaghatar

    Vad är en MILF?

    Folk (andra än jag själv) verkar ha en annan uppfattning om vad en milf är för någonting.
    Jag är den första att erkänna att jag har fel, men då måste ordet ha bytt betydelse nyligen, och så kan det ju vara med utryck.

    Så vad är en MILF för dig?

    En mogen kvinna med stay ups under kontorsdräkten eller en 22-åring i jeans och vindtygsjacka eller en 78-åring med rollator?

    Är det ett sätt att se ut på och vara eller är det bara själva mammarollen som gör dig till en milf?


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är en MILF?
  • Bonanza
    Gurkan skrev 2011-03-11 17:43:42 följande:
    Okej då jag ändrar mig men det betyder inte att inte 95% av alla kvinnor någom gång i sitt liv kommer bli betraktad som en milf
    Jo. Eftersom de allra flesta kvinnor i vuxen ålder föder barn (ok, 95% är säkert för högt) och jag kan garantera dig att de allra flesta av dessa kvinnor får ligga minst en gång. Alltså ser någon dem som en milf ifall man bara följer kriteriet "kvinnan ska ha barn".
  • Gurkan
    Bonanza skrev 2011-03-11 17:48:03 följande:
    Jo. Eftersom de allra flesta kvinnor i vuxen ålder föder barn (ok, 95% är säkert för högt) och jag kan garantera dig att de allra flesta av dessa kvinnor får ligga minst en gång. Alltså ser någon dem som en milf ifall man bara följer kriteriet "kvinnan ska ha barn".
    Ja fast jag menade att många av de kvinnor som fött barn kommer att bli betraktad som en milf av någon från en generation under dem. Inget ovanligt alls :)
  • Micke
    Bonanza skrev 2011-03-11 17:34:50 följande:
    Folk är ju helt clueless. En milf är en mamma ur en annan generation, således kan visserligen en 28-åring vara en milf för en 14-åring, men inte för en som är 27 själv.

    Om det bara skulle vara kriteriet att ha barn som gör en till milf är ju 95% av alla vuxna kvinnor någon gång en milf, vilket är rätt så missvisande.
    Att det ska vara ur en annan generation är knappast den normala definitionen. 

    googla lite så får du se. 
  • Bonanza
    Micke skrev 2011-03-11 18:05:33 följande:
    Att det ska vara ur en annan generation är knappast den normala definitionen. 

    googla lite så får du se. 
    Eftersom folk generellt är förståndshandikappade är det inte det nu nej. Men det är så det är från början.
  • Priceless Perfection
    Mother I Like to Fuck.
    Du är den enda som begränsar dig
  • Andrea85
    Gurkan skrev 2011-03-11 17:30:25 följande:
    Det mittersta alternativet låter mer som en couger för mig
    precis va jag tänkte
  • Thursday
    Micke skrev 2011-03-11 18:05:33 följande:
    Att det ska vara ur en annan generation är knappast den normala definitionen. 

    googla lite så får du se. 
    Tja, om man tittar på t.ex. Wikipedia så får man veta att:

    MILF, an acronym for "Mother I'd Like to Fuck", is a common colloquial term generally regarded as vulgar when spelled out. It denotes a sexually attractive older female, generally between 30 and 50 years of age.

    Jag håller med om att det i amerikansk populärkultur generellt används av tonårskillar som pratar om någons morsa, som då per definition är kanske 40 bast.
  • Matillin

    Det är väl som många andra uttryck som får lite olika innebörd med tiden kanske?
    Ta ordet kärring tex, knappast ett trevligt ord att bli kallad för, men förr var det ju ett kärleksfullt ord som jag förstått det
    Jag hade aldrig funderat över uttrycket förrens jag blev kallas det av några killar och sedan läste om det på fl så klart
    Då är jag ändå under 30 år men definitionen för dom var väl antagligen att jag just hade fött barn?

  • Thaleya

    det står för mom i'd like to fuck, men det används endast om cougars eller tonåringskompisars föräldrar.

    Visst man kan säga på skämt att en 18-åring som nyss fått barn är en milf, men hon kommer inte att bli en riktig milf förän hennes barn blir en tonåring, enligt mig.

  • Toppen9

    milf = mother i like to f**k
    alltså en mamma i vilken ålder som helst som nån tycker är så sexig att h*n vill sätta på den personen :-P

  • happy 78

    mother I like to fuck men jag har svårt att tro att nån kallar en 90-åring mamma för milf.....Alltså en del karlar svänger sig med denna fras och just 90-åringen är nog ej betraktad som sexig mamma men hon skulle kunna va det rent teoretiskt..

  • humma
    Bonanza skrev 2011-03-11 18:12:04 följande:
    Eftersom folk generellt är förståndshandikappade är det inte det nu nej. Men det är så det är från början.
    Tack, min make blir helt förvirrad över att män här i Sverige säger om typ jämnåriga kvinnor att de är MILF:ar för att de har barn. Från USA är det en jämnårig väns mamma man säger det om, det är hans referens!

    Att svenskar gör om det betyder inte att det betyder något annat men, men...
  • eltihhhete

    Sexdejting på nätet - https://hespac.com/sexdatingse.htm Har träffat många kvinnor och även par via sexdatingsiter men, det är helt klart kvinnornas marknad. Har du som man en profil som tydligt uttrycker att du har något att erbjuda annat än "kåt och vill knulla" i både bra bilder och text så nog hittar de dig. 

Svar på tråden Vad är en MILF?