• jennn

    *jag behöver köpa en ny mobiltelefon,

    jag behöver köpa en ny mobiltelefon, och jag har lite ideer om vad jag vill den ska ha. jag vill att den ska ha kamera, mms, och att den ska kunna spela riktiga ljud som ringsignaler.
    sedan vill jag att den ska vara ihopfällbar.
    någon som har nå tips på vilken mobil som är aktuell för mig då? eller vart jag kan ta reda på de?
    sitter och spanar på alla olika hemsidor men hittar inte vilket som hör till de bästa.
    nån som har nå tips på en bra mobiltelefon?

    obs! ej 3g mobil. vilket gör de hela lite svårare känns de som.
    hade tänkt försöka leta efter mobil på tradera. därför vill ja helst inte besöka en affär.
    så nån som har tips på bra mobiler ? =)

  • Svar på tråden *jag behöver köpa en ny mobiltelefon,
  • Tess76

    Kolla på siba.se, onoff.se eller elgiganten.se eller liknande affärer, där kan du ju läsa och se hur dom ser ut. Motorola och Samsung har ju endel ihopfällbara att välja på, som är hyfsat små och smidiga, annars finns Ericsson Z600 tror jag, men den är lite klumpig i mitt tycke.

  • KäNdIsEn

    LG 5100... har jag.. mms, 1,3megapixelkamera, mp3 spelare, vikbar,

  • KäNdIsEn

    www.phonehouse.se dom har en fynd hörna... där kan man hitta bra mobiler utan abonemang för en bra peng. hittade min där, för 999:- för 2-3veckor sen.. finns säkert en massa där nu me

  • jennn

    många av de ja hittar är tre mobil. de har allt jag vill ha, men man msåte ha tre. vilket jag absolut inte vill ha. så då kommer en följd fråga. kan man köpa en tre mobil, men använda sitt "vanliga" abonemang? eller msåte tre mobiler ha tre abonemang så att säga?

  • Poena

    Alla mobiler som tre saluför idag är låsta till 3. 3 är ju ett 3g abonnemang och det ville du inte ha om jag förstd rätt?

    Hur mkt kan du tänka dig att lägga för mobilen?

    Några förslag

    Billigare segmentet

    *SonEricsson K500
    *SonyEricsson K700

    Något dyrare

    *Samsung D500
    *Samsung E720
    *SonyEricsson K750, kanoontelefon

    Av dessa är ju endast Samsung ihopfällbara, de har riktat in sig helt på den marknaden. Finns även en LG, men jag tycker de håller lite lägre kvalité. Vill du absolut inte besöka en butik så kan jag tipsa om sidan katsching.se

  • jennn

    poena: oh tack så jättemycket för alla dina tips. ja ska sätta mig och kolla igenom dom sen om ett tag (lite tv nu man ska se hihi.) men tack så hemskt mycket!

    och tack för alls tips. jag har nu lite bättre koll på vad det finns för bra mobiler på markanden tack vare alla tips!

    just nu har jag inte så mycket pengar. men jag ska börja lägga undan. har nu en t610 som pajjade för några veckor sen. så jag kan bara använda handsfreen. vilket jag tycker är rätt irreterande...
    men jag älskar ny teknik så är inte så jätteledsen at jag måste köpa ny mobil, hihi =)
    därför har ja de kraven ja har, som att kunna spela vanliga låter som ringsignal m.m.
    ja gillar att "designa" lite själv så att säga =)

    men ja ska kika på alla råd! tack!
    nu skaj a fortsätta spana på tv3!

  • Bamse04

    SonyEricsson Z1010 skulle jag rekomendera då.
    Jag köppte min via nätet på Phone House.

    Sen så väljer man själv om man vill 3G SIM kort eller vanligt.

  • Willow 82

    Jag har en samsung e710 och den tycker jag är jätte bra och har det som du ville ha.
    Men dom har ju kommit ut med en ny E720, den är ju bättre också
    Jag rekomenderar iaf samsung

  • jennn

    bamse04: så om jag hittar en sådan telefon, så funkar de me både 3G och vanligt? jag har nämligen ett abonemang på vodafone som ja vill behålla. kan ja byta till de bara sådär? om ja skaffar en sån telefon?
    såg nämligen just den fanns på tradera för rätt ok pris och det lät bra för mig de ja läste om den.

  • Bamse04

    Jag har abonemang hos Telia.
    När jag köpte telefonen så fick jag från Telia vanligt SIM kort fast jag ville ha 3G.
    Sen ringde jag de tillbaks och de skickade ett nytt 3G SIM kort istället.

    Men om du redan har abonemang så är det bara att sätta in det kortet som du har nu i din nya telefon.
    Men ring för säkerts skull till Vodafone och kolla.

    Är den telefonen på tradera låst kanske hos någon annan nätoperatör?

    Och den här telefonen stödjer 3G nätet men sen är det upp till dig om du vill 3G eller vanligt SIM kort.

Svar på tråden *jag behöver köpa en ny mobiltelefon,