• Sealady

    Håravfall, förklimakteriet

    Hej!

    Jag har under de senaste åren tappat ungefär 3/4-delar av mitt hår vilket är sjukt jobbigt mentalt. Höga vikar, tunt på sidorna, gles bena och slitet. Det började kraftigt i samband med Covid och då tänkte jag att det växer väl tillbaka i alla fall. Tyvärr har det inte blivit så och jag tappar fortfarande alldeles för mycket, och förmodligen pga förklimakteriet. Är 41 år och har en rad andra symptom som visar just på att jag är på väg dit.

    Jag har precis fått hormoner utskrivna för att få bukt med en del av problemen (läkemedlet femoston). Är det någon annan här som haft problem just med håravfall i samband med klimakteriet och fått hormonbehandling? Vet inte om jag ska våga hoppas på att det kommer hjälpa just mot håravfallet men vill såååå gärna att det ska fungera. Finns det hopp om att det kan bli bättre efter två års problem???

  • Svar på tråden Håravfall, förklimakteriet
  • Anonym (A)

    Inte drabbad av håravfall själv. Har du testat ex Nioxins produkter för att öka hårtillväxten?

  • Sealady
    Anonym (A) skrev 2024-05-19 16:34:47 följande:

    Inte drabbad av håravfall själv. Har du testat ex Nioxins produkter för att öka hårtillväxten?


    Nej, just de produkterna har jag inte testat. Har självklart testat en rad andra och ätit kosttillskott, testat PRP-behandling mm men än så länge har inget gjort så att det börjat växa tillbaka. Kanske värt att testa...
  • Anonym (A)

    Jag förstår det är otroligt jobbigt att tappa håret. Jag har en flik som är rätt kal men mycket hår i övrigt. Vet inte hur jag skulle hantera att tappa allt.

Svar på tråden Håravfall, förklimakteriet