• Anonym (dumskallen)

    Dumskalle jag är så ledsen nu

    Ja jag har verkligen klantat mig

    var och fikade hos min mamma och hon hade en vännina där

    visste att mamma varit och handlat och nu stod det en förpackning blommor där man ska plantera själv ute i blomlådan 

    och jag kommenterar till min mamma men har du köpt såna du gillar ju inte såna har du sagt 

    -ja nu hade hon ju inget val, säger väninnan.

    Det var hon som hade köpt dem till min mamma

    och nu känner jag mig som ett svin och så korkad som inte tänker mig för innan jag öppnar min käft

  • Svar på tråden Dumskalle jag är så ledsen nu
  • Anonym (Fanny)

    Men herregud, är det hela världen? Det är blommor vi pratar om, skulle verkligen väninnan ta illa upp om din mamma inte gillade just dessa blommor? 

  • Anonym (Magda)

    Pinsamt, men inte värre än att ni alla tre snart kommer ha lagt det bakom er. :)

  • Sk007

    Tyvärr är det ingenting att göra något åt och inget du kan dra lärdom av. Det är så du är helt enkelt, bara att acceptera.

  • Anonym (dumskallen)
    Anonym (Fanny) skrev 2024-05-19 11:05:50 följande:

    Men herregud, är det hela världen? Det är blommor vi pratar om, skulle verkligen väninnan ta illa upp om din mamma inte gillade just dessa blommor? 


    Jag vet inte. Jag vet inte heller vad de har samtalat om presenten innan jag kom 
  • Anonym (dumskallen)
    Anonym (Magda) skrev 2024-05-19 11:14:25 följande:

    Pinsamt, men inte värre än att ni alla tre snart kommer ha lagt det bakom er. :)


    det är svårt för mig att lägga det bakom mig 

    ibland tänker jag på saker som hänt genom åren att jag skapat jobbiga situationer för andra
  • Anonym (dumskallen)
    Sk007 skrev 2024-05-19 11:52:18 följande:

    Tyvärr är det ingenting att göra något åt och inget du kan dra lärdom av. Det är så du är helt enkelt, bara att acceptera.


    Inte så bara så lätt går det inte
  • Anonym (Magda)
    Anonym (dumskallen) skrev 2024-05-19 13:25:12 följande:
    det är svårt för mig att lägga det bakom mig 

    ibland tänker jag på saker som hänt genom åren att jag skapat jobbiga situationer för andra
    Det är ju jobbigt förstås.

    Jag hoppas att du förstår att det problemet har väldigt lite att göra med vad som hände. Det handlar om hur du tänker.

    Det är oftast man själv som bryr sig mest om sådant man har sagt och gjort. Andra har viktigare saker att tänka på än små pinsamheter som du och jag har råkat kläcka ur oss.

    Faktiskt kan det vara lite befriande att se andra människor göra bort sig. Det får en att känna att man själv inte är den enda som klantar till det ibland. 
  • Anonym (Abc)

    Det var väl bra att det kom fram? Så vet väninnan det till nästa gång och din mamma slipper plantera blommor hon inte gillar.

    Hjälte!

Svar på tråden Dumskalle jag är så ledsen nu