• Linn929

    Är jag gravid?? Hjälp

    Hej,
    Jag behöver verkligen lite råd här. Jag är en ung student och har haft oskyddat sex. Förra torsdagen (2 maj) fick jag en blödning som jag aldrig tidigare upplevt. Normalt har jag ingen mellanblödning och min mens är alltid regelbunden. Det fick mig att fundera, så jag gjorde ett graviditetstest den 7 maj, och det visade positivt. Jag blev chockad eftersom det i så fall skulle vara väldigt tidigt.
    Men sedan gjorde jag ett test tidigt på morgonen förra onsdagen (den 8 maj) och det visade negativt. Jag gjorde ytterligare ett test idag den 10 maj, också negativt. Jag är förvirrad och undrar hur jag ska tolka det här. Var det första testet fel, eller finns det fortfarande en chans att jag är gravid?
    Tacksam för all hjälp och råd jag kan få.
  • Svar på tråden Är jag gravid?? Hjälp
  • Anonym (Cc)

    Mitt tips skulle vara att du antingen går till ungdomsmottagningen och gör ett test där eller gör det hemma på rätt sätt vid rätt tidpunkt. Du bör ta ett test de första dagarna då din mens skulle ha kommit. Morgonurinet är också viktigt, du ska inte ha druckit eller kissat på flera timmar innan testet tas för säkrast resultat.

    Ibland visar test fel, om majoriteten är negativa nu tror jag inte att du är gravid. 

Svar på tråden Är jag gravid?? Hjälp