• Anonymhjälp123

    Abort

    Hej, 
    Har gjort en tidig medicinsk abort i vecka 4+6. Tog första tabletten mifegyne i måndags, i tisdags tog jag 4 tabletter cytotec i slidan. Efter 2 timmar börja jag blöda lite. Men det är inte så att jag fyller en hel binda utan jag blöder mest när jag går på toa och kissar. Har kanske blödit ut någon klump. Men har ingen smärta och tycker att jag blöder ganska lite ändå. 
    Tog idag ytterligare 2 cytotec under tungan. Blödde lite mer men det är inte så dramatiskt. 


    åh är så orolig att allt inte kommer ut och det känns fel att jag slapp det värsta som Jag läst alla skriva om. trodde det skulle kännas ännu mera. 


    Hur får jag det att blöda ännu mera? 

  • Svar på tråden Abort
  • Anonym (1177)

    Det gör du INTE!!! Kontakta vårdstället där du fick tabletterna.

  • Anonymhjälp123

    Blöder lite mer idag. Främst när jag går på Toa så kommer en del. Antar att det är normalt Nu? 

  • Anonym (1177)
    Anonymhjälp123 skrev 2024-05-09 10:20:32 följande:

    Blöder lite mer idag. Främst när jag går på Toa så kommer en del. Antar att det är normalt Nu? 


    Du måste ändå göra ett graviditetstest om ett par veckor, du bör ha fått information om detta.
  • Anonymhjälp123

    Hej igen. Jag var hos läkare idag och gjorde ultraljud, då sa hon att det är tomt i livmodern och inga rester. 


    har dock haft lite spända bröst och det sa jag till henne efter vi gjort ultraljudet. då sa hon ?visst såg barnmorskan att det inte var ett utomkvedshavandeska?? ehh jag vet väl inte sa jag?? 

    sen släppte hon mig med ett gravidtest att testa om några veckor. Vadå kan det vara ett utomkvedshavandeskap pga mina spända bröst och kunde hon inte se det på ultralju?? 

  • Anonym (Sara)

    Det var tidigt,  jag fick vänta tills graviditeten gick att datera via ultraljud,  och att graviditeten satt i livmodern och inte var utomkvedshavandeskap.  Det var i vecka 6+.  
    Med det sagt, så blödde jag inte mer än en vanlig mens, och det gjorde inte ont heller.   Det kan vara väldigt olika.
    Spända bröst kan vara pga gravidhormoner som inte hunnit lämna kroppen ännu. 

  • Anonymhjälp123

    Hej, ja barnmorskan såg att fostret satt i livmodern innan jag fick abort piller så jag antar att allt ser bra ut? 

  • Anonymhjälp123

    Gjorde nyss ett grav test, och strecket finns knappt där. så antar att allt är borta och att det inte är utomkvedshavandeska?? men varför är mina bröstvårtor känsliga?.

  • Anonym (Sara)

    Då verkar allt vara i sin ordning.   Bröstvårtorna kanske tar lite längre tid på sig.   Jag skulle inte vara orolig! 

  • Anonym (JK)

    Jag tror det är svårt att se så på ultraljud så tidigt om det är utomkvedshavandeskap eller inte. Jag gjorde en medicinsk abort för 3 år sen , också tidigt i vecka 5+ nånting. Det var iförsej troligt att det skulle bli missfall ändå eftersom HCG inte steg, hade kollat pga smärta som visade sig bero på en sprucken cysta. Men gjorde aborten innan det var bekräfta.


    Det blödde iallafall inte extremt mycket .. några klumpar var det men inte jättemycket mer blod än en riklig mens om jag minns rätt. Och brösten var ömma minst någon vecka efteråt . Fick kolla HCG med blodprov iallafall för att utesluta utomkvedshavandeskap helt och allt var ok. Visar grav testet knappt nånting verkar allt vara ok med dig med. De är ju väldigt känsliga.

    När jag väntade mitt andra barn hade jag ont (antagligen en cysta också) och ringde gyn minns jag och då sa de att det inte går att se något på ultraljud så tidigt , då var jag i vecka 4+ 4 eller 5 tror jag. Så de hade nog inte ens kunnat kolla med ultraljud om det var utomkvedshavandeskap 

  • Anonymhjälp123

    Gjorde aborten för 10 dagar sen och har inte blött på 2 dagar nu. Tror ni jag kan bada/ha sex? 

  • Anonym (Sara)
    Anonymhjälp123 skrev 2024-05-18 13:11:10 följande:

    Gjorde aborten för 10 dagar sen och har inte blött på 2 dagar nu. Tror ni jag kan bada/ha sex? 


    Sex med kondom i så fall.  Bada, nej. 
  • Helene79
    Anonymhjälp123 skrev 2024-05-18 13:11:10 följande:

    Gjorde aborten för 10 dagar sen och har inte blött på 2 dagar nu. Tror ni jag kan bada/ha sex? 


    Kör på bara, låt inte faktumet att din livmoder precis blivit reducerad till en kyrkogård komma ivägen för nästa tur på kuk-karusellen!
  • Anonym (ledsamt)

    Fråga om sex efter en abort? Då finns det inga samvetskval efter att ha dödat ett foster på grund av slarv och nonchalans. Du har väl p-piller eller något som är 100%? En abort kostar sjukvården ca 10.000 och 20.000 för inneliggande.

  • Anonymhjälp123
    Anonym (Sara) skrev 2024-05-19 01:12:04 följande:
    Sex med kondom i så fall.  Bada, nej. 
    Varför skulle jag inte kunna bada? Har inte blödigt något på 3-4 dagar
  • Anonymhjälp123
    Anonym (ledsamt) skrev 2024-05-19 02:13:47 följande:

    Fråga om sex efter en abort? Då finns det inga samvetskval efter att ha dödat ett foster på grund av slarv och nonchalans. Du har väl p-piller eller något som är 100%? En abort kostar sjukvården ca 10.000 och 20.000 för inneliggande.


    Skit i det du. 
  • Anonym (Sara)
    Anonymhjälp123 skrev 2024-05-19 16:45:06 följande:
    Varför skulle jag inte kunna bada? Har inte blödigt något på 3-4 dagar
    2 dagar skrev du ju,  blödningen kan komma tillbaka efter några dagars uppehåll.  Jag fick plötsligt en stor blodklump som kom ut efter 3 dagar som jag inte blödigt något. 
    Men du gör ju självklart som du vill.   
Svar på tråden Abort