• Anonym (Nallemajja)

    Kvinna! Vem möter du helst i skogen?

    En björn eller en man? 

  • Svar på tråden Kvinna! Vem möter du helst i skogen?
  • Anonym (Anna)

    En man även om det hade varit en upplevelse att se en björn

  • Anonym (Björn...)

    ... den går att skrämma bort om man för lite oväsen. Den har inte massvis med idéer om hur bäst plåga mig (om man träffar på fel man). Den försöker inte övertala mig till saker jag inte vill.

  • Anonym (Nallemajja)
    Anonym (Björn...) skrev 2024-05-08 18:53:23 följande:

    ... den går att skrämma bort om man för lite oväsen. Den har inte massvis med idéer om hur bäst plåga mig (om man träffar på fel man). Den försöker inte övertala mig till saker jag inte vill.


    Samma här. Har faktiskt stött på en björn en gång på skogspromenaden. 
  • Räkan77

    Definitivt en man. Visst finns det illasinnade män, men de är få.

    Björnar är säkert också för det mesta vänligt sinnade och lufsar iväg, men jag skulle bli så jäkla rädd.

  • Anonym (S)

    Alla dagar i veckan skulle jag välja en man. Är rädd för stora djur och en björn skulle få mig att börja gråta av panik och jag skulle nog i ren panik göra allt man inte ska göra vid ett björnmöte. De män jag har mött på i skogen har aldrig försökt skrämma mig eller skadat mig. 

    Däremot skulle jag dra öronen åt mig om en främmande man skulle försöka övertala mig att följa med honom in i skogen. Då skulle jag känna oro.

    De män som man av en slump möter på i skogen känns inte så sannolikt att de letar efter offer. Då är nog skogen en dålig plats att leta på då chansen/risken är större att inte möta någon. Mötte en man i skogen en gång och det visade sig att vi letade efter samma geocache. Blev inte rädd. 

  • cosinus

    Män möter jag ofta i skogen. Det skrämmer mig inte. En Björn skulle allvarligt få mig att sluta springa stigar i skogen, jag skulle bli sjukt rädd.

  • Anonym (Typ av Björn och typ av man)

    Beror på typ av björn och typ av man, de kommer i väldigt skilda varianter 

  • Auditanne

    En man naturligtvis. Den kvinna som säger nåt annat ljuger. 


    Såvida det inte är björnungar de syftar på då. Men även sådana kan vara livsfarliga att möta då modern troligtvis befinner sig i närheten och vi vet ju hur aggressiva mödrar blir när de försvarar sina små.

  • Anonym (Vicki)
    Auditanne skrev 2024-05-08 19:39:01 följande:

    En man naturligtvis. Den kvinna som säger nåt annat ljuger. 


     


    Eller en kvinna som faktiskt är så rädd för män?  Tankeförmågan...
  • Anonym (Elisa)

    Ja jag skulle mycket hellre möta flera män på en gång än en enda björn..Men inte för att jag gillar män mer än djur. nej tvärtom jag gillar och respekterar djur mer än våra tafatta män vi har kvar i sverige nu iaf.

    Varför jag väljer att hellre möta män är för att dom är bara svaga, patetiska! och det är inte björnar/vargar, osv.. Och jag är inte ett dugg rädd för att männen skulle äta upp mig och dom kan inte skada mig! och pga att män inte är lika smarta som dessa djur.  
    Det säger sig självt att män är dummare, för man kan inte lura en björn, men man kan alltid lura män. Det är lite konstigt..Att man kan lura män varje dag, men ett djur kan du aldrig lura.

    Oavsett om mannen är ett äckel eller ej..Så har män blivit så jäkla dumma på senaste tiden...Och går på exakt vad man säger-vad man än säger..Männen i Sverige har blivit som mjuka ostbågar och lever knappast upp till att kunna bete sig som en riktig man/björn.

Svar på tråden Kvinna! Vem möter du helst i skogen?