• Destinybluee

    Pojkvän som inte orkar ta tag i sexlivet

    Jag är en kvinna på 32 år som har en fästman sedan 5 år på 36 år. 

    Enda sedan vi träffades har vi haft det knapert på sexfronten. 

    Min sambo, som också är min fästman, har varit ett Jehovas vittne i sin barndom (döpt och hela den biten. Blev intvingad som barn från sin mor som han inte har kontakt med idag p g a att han gick ur skiten relativt sent i livet, ca vid 31 år och har såldes inte haft sex med någon mer än mig samt isch med sitt ex..) 
    Så detta har självklart satt mentala spår i snubben vilket resulterat delvis i potensproblem. Sedan har han gjort en omskärelse i vuxen ålder då hans sträng var för kort. Detta var ett halv år in i våran relation.

    Vi har haft myyycket diskussioner kring vårat sex och bristen på den. Vi har även varit hos en sexolog och pratat så han är väl medveten om saker och ting och vill förbättra detta bara det att han är sååå distraherad. Han kan sitta med mobilen eller spela istället för att ta mig till sängen och faktiskt försöka få till något. 
    Han känner givetvis också en press på sig att presentera och det har jag sagt att det behöver han inte känna då jag inte tjatar på honom eller på något sätt skuldbelägger. Jag är väldigt förstående kring hans historik och det har han alltid känt och av och vetat. 

    Saken är nu att han blir hela tiden irriterad så fort jag tar upp ämnet sex. Han suckar och jag veeet att detta är ett jobbigt ämne då han själv sagt att han är besviken på sig själv som inte kan leverera det enda en man ska kunna - sex och stånd. 

    Jag är verkligen inte på honom kring detta som jag kanske var förr i tiden när vi träffades. Jag har väl blivit van att kanske ligga 1-2 gånger i månaden. Ibland kanske bara 1 gång på två månader.
    Nej, han är inte deprimerad eller går på läkemedel. Däremot har han ett heltidsjobb som gör han mentalt stressad (stödpedagog inom LSS) 

    När jag säger att det vore gött att ligga ikväll så kan han säga "ja det vore skönt" men sedan så sitter han och spelar tills sängdags ändå. 

    Jag kan börja suga honom när han spelar, vilket han älskar och hård kan han bli (typ 75 procent i alla fall) men inget sex kommer. Ingenting. Han tycker om det men han tar inte initiativet vidare. 
    Så det slutar med att jag slutar suga och fortsätter på mobilen. 
    Vi älskar varandra och vill ha barn ihop men alltså. Samlivet existerar ju fan inte.
    Inte ens när jag säger att jag är kåt... 

    Han säger bara absolut, ja visst och det vore skönt ligga men att faktiskt börja göra något finns inte. 
    Vad fan ska jag göra? 

  • Svar på tråden Pojkvän som inte orkar ta tag i sexlivet
  • Anonym (op)

    Är du säker på att man bara spelar, och inte har kontakt med någon annan på mobilen?

  • KimLinnefeldt

    Berätta för honom vad du känner, att det är allvar, att du kommer att lämna honom om han inte möter din lust, dina behov, din längtan. 

    Meningen med att leva tillsammans är att man försöker göra varandra lyckliga. 

  • Anonym (...)

    Han är inte intresserad. Kanske bristande attraktion. Men en del män är sådär, de är mer intresserade av data och sånt än av sin flickvän.

  • Noname00

    Brukar han komma nör du suger eller runkar ho om när han spelar?
    Brukar du fingra dig själv samtidigt rller låta han göra det?

  • Anonym (Lämna)

    Ni har helt olika behov så lämna innan han blir olycklig över att inte kunna ge dig det du vill ha och du blir bitter över att inte få det du behöver.

  • Destinybluee
    Anonym (op) skrev 2024-05-08 13:28:56 följande:

    Är du säker på att man bara spelar, och inte har kontakt med någon annan på mobilen?


    Vi är väldigt öppna med våra mobiler. Jag vet att han inte skriver med någon annan. Med tanke på hur hans historik varit kring hans religiösa bakgrund osv så är det helt uteslutet. 

    Med spelar så menar jag tv-spel. Vi spelar ihop. 
  • Destinybluee
    KimLinnefeldt skrev 2024-05-08 13:57:15 följande:

    Berätta för honom vad du känner, att det är allvar, att du kommer att lämna honom om han inte möter din lust, dina behov, din längtan. 

    Meningen med att leva tillsammans är att man försöker göra varandra lyckliga. 


    Han vet vad jag känner. Han vet att jag vill och behöver ha sex. 

    Jag har de senaste två åren typ slutat eller i alla fall minskat kraftigt på att ens försöka ta upp ämnet. Jag har släppt enormt på att ta initiativ. För varje gång jag försöker så stannar det just bara där - vid att man säger att man vill saker.
  • Destinybluee
    Anonym (Lämna) skrev 2024-05-08 14:43:49 följande:

    Ni har helt olika behov så lämna innan han blir olycklig över att inte kunna ge dig det du vill ha och du blir bitter över att inte få det du behöver.


    Fast grejen är att jag älskar honom. Jag älskar doften utav honom, hans trygghet. 

    Jag VILL ha en framtid med honom, mer än det vi har fått redan. Jag vill skaffa barn med honom. 
    Allt är faktiskt helt okej bra. Ingenting jag mår sämre utav, bara detta med att jag tycker att vårat sexliv är fucked. 
    Han anser ju precis som jag gör. Han säger att han vill ligga mer, att vi behöver bli mer aktiva och påhittiga. Mycket sägs men lite händer... 
  • Destinybluee
    Anonym (...) skrev 2024-05-08 14:03:02 följande:

    Han är inte intresserad. Kanske bristande attraktion. Men en del män är sådär, de är mer intresserade av data och sånt än av sin flickvän.


    Han påstår att han är attraherad utav mig. Jag tror han ju. Han ljuger inte, inte denna man. Med hans fd religiösa bakgrund så är lögner något han avskyr. 

    Han ignorerar mig inte såpass att jag är luft, aldrig gjort. Tvärtom - han är oftast mån om mig och mina behov. Förutom sexet verkar det som. När vi väl ligger brukar det vara helt okej skönt. Kanske saknar att bli knullad propert och länge (om jag ska bli grov i munnen). 
  • Anonym (Lämna)
    Destinybluee skrev 2024-05-08 15:52:11 följande:
    Fast grejen är att jag älskar honom. Jag älskar doften utav honom, hans trygghet. 

    Jag VILL ha en framtid med honom, mer än det vi har fått redan. Jag vill skaffa barn med honom. 
    Allt är faktiskt helt okej bra. Ingenting jag mår sämre utav, bara detta med att jag tycker att vårat sexliv är fucked. 
    Han anser ju precis som jag gör. Han säger att han vill ligga mer, att vi behöver bli mer aktiva och påhittiga. Mycket sägs men lite händer... 
    Att han säger att han vill ligga mer mm innebär inte att det är sant och att han inte gör något åt saken bevisar ju att han faktiskt inte menar vad han säger. Om du stannar så får du ju vara beredd på att ligga väldigt sällan eller inte alls eftersom han inte kommer ändra på sig och hans lilla lust förmodligen blir ännu mindre med åren.
Svar på tråden Pojkvän som inte orkar ta tag i sexlivet