• Cattuggla

    Blödning efter mens

    Hej!

    i Februari gick jag igenom ett missfall i vecka 12 efter att ha gjort IVF. Ca 3 veckor efter det hade jag ägglossning enligt stickan. Två veckor senare kom mensen. Nu yog den slut för ca 4-5 dagar sedan. Var på vaginalt ultraljud i måndags inför återföring av blastocyst och då kunde hon se att livmoderslemhinnan var 6,1 mm tjock och att äggblåsan var ca 12x12 mm stor. Alltså inte riktigt dags för ägglossning ännu.

    Men så idag fick jag blodblandad flytning på kvällen. Någon som vet vad det kan bero på? Har aldrig haft mellanblödning förut. Är också jätterädd att det ska påverka mina chanser nu när de ska sätta tillbaka en blastocyst i denna cykeln.

    Ska tillägga att jag inte tar någon hormonbehandling inför återförandet, så det kan inte bero på medicinering.  

    Behöver bara bli lugnad inför mitt kommande försök. Vill inte blöda ut ägget... kan man det om man har en mellanblödning? Hoppas så innerligt att den ska ta slut fort och att det inte ska komma mer blod.

    Och det är inte så lätt för mig att bara vänta en cykel för att se om nästa är mer "normal", då jag kanske inte får någon mer ägglossning av medicinska skäl. 

    Är så orolig bara.

Svar på tråden Blödning efter mens