• Oren

    Mina män vill inte ha sex. Vad är det för fel med mig???

    Gift två gånger. Nu har jag en partner i mer än två år, vi bor inte ihop och ses vv när jag är barn ledig. Ingen av dessa män i tre mina förhållande ville ha sex oftare än 1-2 ggr/mån. Jag är snart 47, ser minst 10 år yngre, slank, sexig, Beauty salong är ett måste osv. Vill ha sex 1 ggr/dagen. Tar jag inte initiativ, då blir det sex 1 ggr/mån. Tre av fem gånger är jag nekad för sex eller känner att jag tvingar min man till sex och mår dåligt av det sen. Testat att dämpa lusten med p-medel och det hjälper. Kände mig då som en stock på några år. Men nu är jag snart i klimakteriet och det är inte bra att ha hormoner i kroppen. Vad kan jag göra? Finns det inga män som vill ha sex ofta? 1-2 ggr/vecka? Måste jag ta p-piller igen? Byta partner för att hitta igen likadan? Det är en mitt öde att kämpa för sex?? Snart ska vi på semester till Grekland och jag inte alls vill vänta för sex och bli nekad igen och igen!r
  • Svar på tråden Mina män vill inte ha sex. Vad är det för fel med mig???
  • Gaskarl

    Att ha sex 1-2 gånger per vecka är inte orimligt mycket, anser jag, inte med rätt person. Även om jag är 60 år så känns det inte orimligt, inte alls. Om det inte är avancerat sex du kräver.
    Du får söka yngre män.

  • Oren
    Gaskarl skrev 2024-05-07 12:55:29 följande:

    Att ha sex 1-2 gånger per vecka är inte orimligt mycket, anser jag, inte med rätt person. Även om jag är 60 år så känns det inte orimligt, inte alls. Om det inte är avancerat sex du kräver.
    Du får söka yngre män.


    Min nuvarande precis fyllde 43. Stark och frisk, men ?trött efter jobbet ?.
  • Anonym (Liten)

    Undrar samma. De senaste männen jag dejtat (medelålders) verkar inte heller vilja ha sex speciellt ofta och vi har varit helt osynkade då jag helst vill flera gånger i veckan. Jättetrist.

    tänker att män kanske tappar lusten med åldern (testosteronnivåerna sjunker) eller hellre använder porr för det dagliga behovet.

  • Gaskarl
    Oren skrev 2024-05-07 13:00:01 följande:
    Min nuvarande precis fyllde 43. Stark och frisk, men ?trött efter jobbet ?.
    Byggnadsarbetare, upp 04 och hemma vid 17????
    Sex är ju inte så fysiskt ansträngande, däremot kan ju kåtheten ändras, eller är det avancerat sex du kräver, tjatar du?
  • Gaskarl
    Anonym (Liten) skrev 2024-05-07 13:21:41 följande:

    Undrar samma. De senaste männen jag dejtat (medelålders) verkar inte heller vilja ha sex speciellt ofta och vi har varit helt osynkade då jag helst vill flera gånger i veckan. Jättetrist.

    tänker att män kanske tappar lusten med åldern (testosteronnivåerna sjunker) eller hellre använder porr för det dagliga behovet.


    Ja, testosteronet sjunker absolut.  Det kan vara sjukdom, t.ex diabetes typ 2 sänker sexlusten. Min sexlust är nog mindre, märks framförallt på min iniativförmåga, men kommer någon och ger mig en kyss/liknande så vaknar jag, men jag är liksom inte kåt som förr, när man blev hård, bara man såg ett BH-band.
  • Värmlandsman

    Samma status här, fast ombytta roller då.
    Antar att vi helt enkelt inte är sexuellt kompatibla med våra partners..

  • Fjäril kär

    Låter som att sexet som är viktigt för dig ändå inte är en egenskap du från början prioriterar högt när du letar män? Hänger du med vid jag menar? Jag tror att du fokuserar på andra bitar mer och hoppas att sexet ska lösa sig med tiden? Är sex något du kanske kompromissar om av välvilja/naivitet?  Är du van att ställa krav? 

    Jag kompromissade med mitt sexliv i 15 års äktenskap och det gör jag aldrig om igen. Kan en man inte möta min högst normala sexlust är han inte rätt man. Punkt . Det är överhuvudtaget inte förhandlingsbart.  

    Med den inställningen har jag numera mött fantastiskt sex med virila män utan problem.  Och då är jag 47 och alla män är 60+ 

  • Oren
    Gaskarl skrev 2024-05-07 13:32:39 följande:
    Byggnadsarbetare, upp 04 och hemma vid 17????
    Sex är ju inte så fysiskt ansträngande, däremot kan ju kåtheten ändras, eller är det avancerat sex du kräver, tjatar du?
    Han vacklar 5.30 å hemma vid 17.00. Vi ses vid kl.18-19 på 5-6 dagar på 2-3 veckor. Sover tillsamman då. Ja, jag tjatar om sex ca 1 gg/mån. Hotar mig för det, men tappar tålamod att kämpa för 10 minuters sex i några dagar?
  • Gaskarl
    Oren skrev 2024-05-07 13:56:00 följande:
    Han vacklar 5.30 å hemma vid 17.00. Vi ses vid kl.18-19 på 5-6 dagar på 2-3 veckor. Sover tillsamman då. Ja, jag tjatar om sex ca 1 gg/mån. Hotar mig för det, men tappar tålamod att kämpa för 10 minuters sex i några dagar?
    Som sagt, det är inte orimligt det du kräver, det tycker jag inte, om det inte är avancerat BDSM, typ.
    Men han kanske känner att han måste prestera sexuellt när ni ses, att det är prio ett, krav kan kväva lust, även tjat. Försök att slappna av i det ni har, hitta på saker, prata, bara umgås, och smyg nära på kvällar, kravlöst sex= bea sex, gäller både kvinnor och män.
Svar på tråden Mina män vill inte ha sex. Vad är det för fel med mig???