• Bunny s

    35+ och förösker bli med barn

    Hej! 
    Finns det någon som vill hänga med och skriva och dela resan? 

    Vi har precis börjat föröska med ett tredje barn. 
    Blir 37 år det här året 😊 

  • Svar på tråden 35+ och förösker bli med barn
  • snowplay970

    Hejsan! 

    Här är en till som försöker få en trea (första barnet tillsammans med nuvarande partner). Jag är dock 42 så jag inser att förutsättningarna inte är lika starka som förr. Men hoppas gör jag! 

    Följs gärna åt här. 

    Lycka till!

  • Bunny s
    snowplay970 skrev 2024-05-13 10:10:58 följande:

    Hejsan! 

    Här är en till som försöker få en trea (första barnet tillsammans med nuvarande partner). Jag är dock 42 så jag inser att förutsättningarna inte är lika starka som förr. Men hoppas gör jag! 

    Följs gärna åt här. 

    Lycka till!


    Hej! Vad roligt! 
    Spännande för er! 😍

    Jag förstår att det tillkommer lite oro med åldern. 
    Men finns många som lyckas som 40+, man får nog bara inställa sig på att det ska ta lite tid 😊

    Hur gamla är dina barn? 

    Vart i cykeln är du? 
    Jag är på bim-2.
    Ska ta ett sista test imorgon, ett känsligt, så jag kan vara inställd på att mensen kommer. 
    Tror inte jag är gravid tyvärr. Men bara första, halvdana försöket 😉😁
  • Bunny s
    snowplay970 skrev 2024-05-13 10:10:58 följande:

    Hejsan! 

    Här är en till som försöker få en trea (första barnet tillsammans med nuvarande partner). Jag är dock 42 så jag inser att förutsättningarna inte är lika starka som förr. Men hoppas gör jag! 

    Följs gärna åt här. 

    Lycka till!


    Negativt test imorgon och precis efter så märker jag att jag fått mens 🤣
    En dag före beräknat. Antingen så har jag inte en lutealfas på 14 dagar eller så kan det variera lite för mig eller så kom den helt enkelt lite tidigare. 
    Tacksam för det! 
  • snowplay970
    Bunny s skrev 2024-05-14 13:33:09 följande:
    Negativt test imorgon och precis efter så märker jag att jag fått mens 🤣
    En dag före beräknat. Antingen så har jag inte en lutealfas på 14 dagar eller så kan det variera lite för mig eller så kom den helt enkelt lite tidigare. 
    Tacksam för det! 
    Vad synd, men ändå lite skönt dels att den kom tidigt och så slipper man liksom fundera/noja/vänta och istället ställa om inför nästa omgång. 

    Jag själv är på BIM -2 idag, tog ett test i förrgår men ej på morgonurin och efter jag bälgat i mig massa vatten. Hoppades att mina hormonnivåer om gravid hade jobbat sig upp tillräckligt ändå. Testade igen imorse men negativt. Nu ska jag inte testa igen förrän mensen ev är sen, men jag har inget symtom öht så tror inte att det tagit sig. Det är dessutom första försöket så jag håller nere förväntningarna så gott jag kan. Men det är svårt, förut har jag alltid blivit gravid så otroligt fort och på något vis hoppas jag att det ändå ska hålla i sig såhär sju år senare, haha. 

    Mina barn är 7 och 10. Hur gamla är dina?
  • Bunny s
    snowplay970 skrev 2024-05-15 09:14:54 följande:
    Vad synd, men ändå lite skönt dels att den kom tidigt och så slipper man liksom fundera/noja/vänta och istället ställa om inför nästa omgång. 

    Jag själv är på BIM -2 idag, tog ett test i förrgår men ej på morgonurin och efter jag bälgat i mig massa vatten. Hoppades att mina hormonnivåer om gravid hade jobbat sig upp tillräckligt ändå. Testade igen imorse men negativt. Nu ska jag inte testa igen förrän mensen ev är sen, men jag har inget symtom öht så tror inte att det tagit sig. Det är dessutom första försöket så jag håller nere förväntningarna så gott jag kan. Men det är svårt, förut har jag alltid blivit gravid så otroligt fort och på något vis hoppas jag att det ändå ska hålla i sig såhär sju år senare, haha. 

    Mina barn är 7 och 10. Hur gamla är dina?
    Vad roligt att du är så himla nära bim 😍 håller verkligen tummarna för dig! Bara första försöket för dig också alltså. Kul!
    Vad för test använde du?
    Jag använde testa tidigt med både clearblue och rfsu. De mäter 10 "mlu" (minns inte vad det heter), medans vanliga mäter 25.
    Men så beställde jag precis hem en annan sort sort från apotea som mäter så låga nivåer som 5!
    Säg till om du vill veta vilka, så kan jag kolla namnet.

    J, men som sagt, första försöket i cykeln som nyss var då.
    Men det blev lite tokigt den här gången för vi hade sex 3 dagar före äl, och äl-sekretet kom inte igång förrän dagen efter så jag tänkte verkligen att det skulle vara omöjligt den här gången. Men så har jag haft luriga känningar i svanken, som jag normalt sett aldrig har.
    Så plötsligt trodde jag mig vara säker på att jag var gravid... 🙄🙄 Men testade massor och negativt var det och mensen kom. 

    Nya tag igen då. Är pepp, nu ska vi absolut inte slarva utan ha sex så fort miljön blir rätt där nere och ska också testa med äl-test igen och tempa. Det sista har jag aldrig provat men skulle kännas bra att jag får bekräftat att ägget också släppt. 
    Är nämligen så att jag har en hormonrubbning och är van att ta tabletter för att få ägglossning, sen en spruta för att ägget också säkert ska släppa. 
    Men nu med åldern så har äl och mens kommit igång och jag har stor tro på att jag kan på egen hand. Men är ändå lite misstänksam och litar inte helt på min kropp, så att ta tempen känns viktigt 😊 tempar och testar du med äl-test?
    Har gått på ppller kanske 5 år nu och slutade i mitten av februari för att få igång kroppen och kolla av mina cykler lite grann innan vi börja. 

    Vad skönt art det gått så fort att bli gravid tidigare 😀
    hur fort då?

    Hur lång är din cykel?
Svar på tråden 35+ och förösker bli med barn