• Anonym (Ti)

    Chef reagerade på bilder ok?

    Vabbade o hade själv magsjuka förra veckan. Lillan blev sjuk mån men hade diarre fram till lörd kväll. Hon är 3.5 o fick ha blöja hela veckan. Jag blev sjuk onsd o ganska pigg torsd. Vabbar aldrig i stort sett har ett jobb där allt läggs på hög. Igår la ja upp bilder på lillan från o lördags när vi var i skogen o min chef kommenterade det idag att va pigga ni såg ut orkade ni det i lördags! Blev arg ställer upp för mitt jobb jämt o få en sån kommentar. Är det jag som överreagerar?

  • Svar på tråden Chef reagerade på bilder ok?
  • Anonym (de dömer)

    Du överreagerar inte. Men du har gjort ett stort fel här. Du har blivit vän med din chef på facebook/instagram etc. Ta bort chefen från dina sociala medier på en gång och göra dina konton privata. 

    Det är många som tittar på dina bilder, men det var bara din chef som sa något. Men man ska vara medveten om att många tittar - och dömer. 

  • Anonym (säker)

    Är du säker på att det var dömande? Är chefen ofta dömande och ifrågasättande? För i så fall är det ett större problem än en kommentar på en bild.

    Hade min chef sagt så hade jag tolkat det som att hon var glad för min skull. Men jag har en bra relation (dock inte kompisar, ens på sociala medier) med min chef...

  • Anonym (Ti)

    Vi har en bra relation kan vara jag som överreagerar jag har stor pliktkänsla o sällan hemma. Lite stressad över det o kan vara så att hon såg det som positivt men jag misstolkade. För visst är det väl inte konstigt att ta kort som i lördags även om man vabbar en vecka? Hon hade blöja på sig även då men pigg i övrigt.

  • Anonym (ifall)
    Anonym (Ti) skrev 2024-05-06 15:01:59 följande:
    Chef reagerade på bilder ok?

    Vabbade o hade själv magsjuka förra veckan. Lillan blev sjuk mån men hade diarre fram till lörd kväll. Hon är 3.5 o fick ha blöja hela veckan. Jag blev sjuk onsd o ganska pigg torsd. Vabbar aldrig i stort sett har ett jobb där allt läggs på hög. Igår la ja upp bilder på lillan från o lördags när vi var i skogen o min chef kommenterade det idag att va pigga ni såg ut orkade ni det i lördags! Blev arg ställer upp för mitt jobb jämt o få en sån kommentar. Är det jag som överreagerar?


    Det spelar ju ingen roll om du nästan aldrig vabbar och alltid ställer upp på ditt jobb. En sån bild kan ändå missförstås. Det kan också vara så att din chefs kommentar var ärligt uppmuntrande, glädje över att ni mår bra igen. 

    Varför tolkar du chefens ord som en pik? 

    Och det är, precis som någon annan påpekade, dumt att vara vän med chefen på sociala medier. Men även kollegor skulle ju kunnat tolka bilden. 
  • Anonym (Ti)

    Hur hade ni själva tolkat det? Jag hade aldrig ens funderat på det om det inte var någon som vabbade extremt mycket.

  • Anonym (HmJ)

    Hade blivit förvånad om chefen sitter och tittar på bilder på sin personal

  • Anonym (?)
    Anonym (Ti) skrev 2024-05-06 16:01:43 följande:

    Hur hade ni själva tolkat det? Jag hade aldrig ens funderat på det om det inte var någon som vabbade extremt mycket.


    EN trevlig kommentar om att de var bra att ni blivit friska
  • Anonym (...)
    Anonym (Ti) skrev 2024-05-06 16:01:43 följande:

    Hur hade ni själva tolkat det? Jag hade aldrig ens funderat på det om det inte var någon som vabbade extremt mycket.


    Om du i stort sett aldrig är hemma så hade jag inte brytt mig, typ, jamen vad bra, då är hon tillbaka på måndag igen

    Hade en kollega som sjukade sig jävligt ofta, och det var alltid i samband med att hon hade strul med bilen och skulle vara tvungen att ta sig kommunalt eller något annat, henne var man ganska less på, hon gjorde ett bra jobb när hon var där och man lärde sig hennes mönster liksom, man visste ofta i förväg om hon skulle bli sjuk eller inte
  • Anonym (S)

    Min erfarenhet ju mindre man lägger ut på sociala medier ju mindre problem. Ni har inte gjort fel anser jag men klart det kan se märkligt ut om någon vabbat och helt plötsligt dyker det upp bilder på facebook. Så jag skulle säga att det är onödigt att lägga upp. Ingen bryr sig egentligen om cad man gör på ens fritid av ytliga vänner. Skulle hellre skicka bilderna till dom närmaste på messenger så behöver man aldrig oroa sig att någon ska reagera fel. 

  • Anonym (M)

    Har själv varit ute i skogen med barnen eller i lekparken även när de har varit sjuka (när de har blivit lite piggare alltså) men hade nog tänkt efter innan jag la upp bilder om jag har vabbat eller ställt in något pga sjukdom. Då kanske man kan lägga upp bilderna några dagar senare istället .
    Säger inte att du gjorde fel men om jag var du skulle jag nog tänkt på det i fortsättningen, att lägga upp bilder frän olika aktiviterer när man har sjukanmält sig är nog inte det smartaste. 

Svar på tråden Chef reagerade på bilder ok?