• Anonym (Steff)

    Relation och inträde i klimakteriet

    Hur artade det sig och hur gick det för er relation ?

    Min brutta 43 har varit surtant sedan drygt ett år.
    Haft mellanblödningar.
    Utebliven mens.
    Klagar på åldrande kropp.
    Sitter av dagarna i soffan.
    Vill aldrig hitta på något.
    Lever ut och berättar glatt om jobbet.
    Mer smink nu än förr.
    Färgar ögonbryn och smörjer sig med krämer.

  • Svar på tråden Relation och inträde i klimakteriet
  • Anonym (Lis)

    Åh vad tufft för henne att det börjar så tidigt. Kan hon prata med dig om det eller behöver hon prata med nån annan kanske om det är mycket som händer i kroppen. Kan sminket vara en reaktion på att hon känner sig äldre kanske?
    Tror man kan få östrogen om man har väldiga problem.

  • Anonym (Steff)
    Anonym (Lis) skrev 2024-05-05 09:16:05 följande:

    Åh vad tufft för henne att det börjar så tidigt. Kan hon prata med dig om det eller behöver hon prata med nån annan kanske om det är mycket som händer i kroppen. Kan sminket vara en reaktion på att hon känner sig äldre kanske?
    Tror man kan få östrogen om man har väldiga problem.


    Ja eller så är hon bara missnöjd med vårt liv.
    Jag inte vilket.
  • Anonym (Haha)

    ser Att du har en till likadan tråd så jag svarar här oxå. 


    så att hon smörjer sin hud för att den kanske är torr, att hon är glad över sitt jobb, att hon färgar sina ögonbryn och sminkar sig betyder alltså klimakteriet för dig? 


    då har jag vart i klimakteriet sen jag var 13 (inte ang jobb då men?)

  • Anonym (Steff)
    Anonym (Haha) skrev 2024-05-05 09:54:37 följande:

    ser Att du har en till likadan tråd så jag svarar här oxå. 


    så att hon smörjer sin hud för att den kanske är torr, att hon är glad över sitt jobb, att hon färgar sina ögonbryn och sminkar sig betyder alltså klimakteriet för dig? 


    då har jag vart i klimakteriet sen jag var 13 (inte ang jobb då men?)


    Med tiden kommer väl svaret. Magkänslan säger 40 års kris. Att en personlig utveckling är på igång och att den inte inkluderar oss som helhet. Bara en känsla som sagt tiden får utvisa.
  • Anonym (Lis)
    Anonym (Steff) skrev 2024-05-05 09:28:52 följande:
    Ja eller så är hon bara missnöjd med vårt liv.
    Jag inte vilket.

    Skulle hon få mellanblödningar för att hon är missnöjd med ert liv? 


    prova du att prata med henne och hör hur hon mår.

  • Anonym (Meh)

    1. (för)klimakteriet är ett jävla helvete som män aldrig kan fatta.

    2. Detta beror till minst hälften på att mannen aldrig lyssnar när man försöker berätta hur man mår, och inte kommer ihåg ett skit av vilka symptom som beror av klimakteriet efter ens två veckor om man så ger honom faktaartiklar att läsa.
    Det gör en arg, förutom att man redan är arg.

    3. För vissa kvinnor pågår klimakterieförändringar i 20 år. Sug på den. Om du tycker det är jobbigt- vad tror du inte hon tycker?

    Jag har en vän som fick så kraftiga blödningar att hon fick jobba hemma och ha blöja för att inte blöda igenom alla kläder på en minut när det var som värst. Hon blödde så mycket att hon svimmade en gång och fick åka ambulans. 

    Mina slemhinnor är så sköra att det oftast blöder rosa från slidan efter sex, för att det skavt sönder mig fast jag var upphetsad. 

    Håret är sprött och livlöst, går sönder lätt.

    Trots träning ser man huden över magen bli slappare, gäddhängen kommer fram.

    På natten kan man vakna flera gånger med värmevallningar, helt sjöblöt av svett.

    Om man tittar på en ruta choklad går man upp ett halvkilo.

    Det är inget som gör en människa glad och sprudlande.

  • Anonym (Haha)
    Anonym (Meh) skrev 2024-05-05 21:33:05 följande:

    1. (för)klimakteriet är ett jävla helvete som män aldrig kan fatta.

    2. Detta beror till minst hälften på att mannen aldrig lyssnar när man försöker berätta hur man mår, och inte kommer ihåg ett skit av vilka symptom som beror av klimakteriet efter ens två veckor om man så ger honom faktaartiklar att läsa.
    Det gör en arg, förutom att man redan är arg.

    3. För vissa kvinnor pågår klimakterieförändringar i 20 år. Sug på den. Om du tycker det är jobbigt- vad tror du inte hon tycker?

    Jag har en vän som fick så kraftiga blödningar att hon fick jobba hemma och ha blöja för att inte blöda igenom alla kläder på en minut när det var som värst. Hon blödde så mycket att hon svimmade en gång och fick åka ambulans. 

    Mina slemhinnor är så sköra att det oftast blöder rosa från slidan efter sex, för att det skavt sönder mig fast jag var upphetsad. 

    Håret är sprött och livlöst, går sönder lätt.

    Trots träning ser man huden över magen bli slappare, gäddhängen kommer fram.

    På natten kan man vakna flera gånger med värmevallningar, helt sjöblöt av svett.

    Om man tittar på en ruta choklad går man upp ett halvkilo.

    Det är inget som gör en människa glad och sprudlande.


    Samtidigt sitter männen där o gnäller om varför hon inte är kåt 

    fy fan alltså.
Svar på tråden Relation och inträde i klimakteriet