• Anonym (Förvirrad)

    Göra slut?

    Hej. Jag har dejtat en kille i lite över 6 månader nu. 
    Men tydligen har han fortsatt att dejta andra tjejer samtidigt, jag känner mig förvirrad nu och vill inte träffa honom mer, men har samtidigt känslor för honom, så vet inte hur jag borde göra? 

    Jag råkade bland annat se ett sms från en tjej där han skrev att han såg fram emot komma dit och ha sex i helgen. 

  • Svar på tråden Göra slut?
  • Anonym

    Han kör flera tjejer parallellt.
    Jag skulle göra slut

  • Anonym (M)

    Då får du väl berätta dina känslor för honom och klargöra hur du vill ha det mellan er. Och se vad han svarar. Han känner kanske inte likadant än,?men beredd att bli exklusiv för att få fortsätta med dig?

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (M) skrev 2024-04-28 00:40:43 följande:

    Då får du väl berätta dina känslor för honom och klargöra hur du vill ha det mellan er. Och se vad han svarar. Han känner kanske inte likadant än,?men beredd att bli exklusiv för att få fortsätta med dig?


    Jag har redan berättat hur jag känner.
    men varför skulle jag fortfarande vilja ha honom nu?  
    Han har fått sin chans och nu vill jag inte träffa honom mer som jag känner. Problemet är bara mina känslor för honom. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-04-28 00:50:03 följande:
    Jag har redan berättat hur jag känner.
    men varför skulle jag fortfarande vilja ha honom nu?  
    Han har fått sin chans och nu vill jag inte träffa honom mer som jag känner. Problemet är bara mina känslor för honom. 
    Ok, så du har bestämt dig för att avsluta, det kunde du ju ha avslöjat i trådstarten då, underlig fråga att döpa din tråd till. Känslor går över så det är inget annat än att vänta ut det.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (M) skrev 2024-04-28 01:00:52 följande:
    Ok, så du har bestämt dig för att avsluta, det kunde du ju ha avslöjat i trådstarten då, underlig fråga att döpa din tråd till. Känslor går över så det är inget annat än att vänta ut det.
    Jag har inte bestämt mig för att avsluta, men det är vad jag vill göra. Men vet inte om jag kan. För tror tyvärr inte dom här känslorna kommer gå över även om det är vad jag hoppas på. 
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (M) skrev 2024-04-28 01:00:52 följande:
    Ok, så du har bestämt dig för att avsluta, det kunde du ju ha avslöjat i trådstarten då, underlig fråga att döpa din tråd till. Känslor går över så det är inget annat än att vänta ut det.
    Jag har velat ha honom så länge nu, så det var som en dröm. Men han var inte sån bra kille jag hade hoppats på, och nu är jag förvirrad istället. 
    Mina känslor för honom kan aldrig ta slut, jag har försökt många gånger.
  • Anonym (M)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-04-28 01:03:17 följande:
    Jag har inte bestämt mig för att avsluta, men det är vad jag vill göra. Men vet inte om jag kan. För tror tyvärr inte dom här känslorna kommer gå över även om det är vad jag hoppas på. 

    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-04-28 01:08:43 följande:
    Jag har velat ha honom så länge nu, så det var som en dröm. Men han var inte sån bra kille jag hade hoppats på, och nu är jag förvirrad istället. 
    Mina känslor för honom kan aldrig ta slut, jag har försökt många gånger.
    Men du vill ju inte ha honom längre så då är det inte mycket annat än att avsluta. Känslor kan avta iallafall. Fokusera på annat i livet. Du får acceptera och leva med det om inte känslorna går över/avtar tillräckligt mycket. Du är varken den förste eller siste som är olyckligt kär.
  • Anonym (Man)

    Tyvärr vanligt idag att den där drömkillen dejtar flera eftersom han är mer attraktiv än många andra killar. Många år nog också nöjda i sitsen att kunna välja mellan olika tjejer vilket också gör att det krävs eztra mycket för att de ska vilja bki exklusiv men en tjej. Synd att så många tjejer hinner bli utnyttjade och slösar bort både tid och känslor.

    Men dina känslor kommer att gå över.

    Mitt tips är att du säger till honom att du inte vill träffas mer eftersom han inte respekterade att du ville att han inte skulle dejta flera samtidigt. Det kan möjligen få honom på andra tankar.

    Sen får du bryta kontakten helt med honom.

    Hur gamla är ni förresten? 

  • Anonym (Jo)

    ...och det här är exakt varför man måste vara tydlig från början med om man vill vara exklusiv eller inte. Brukar alltid få skit när jag påpekar det i andra trådar, men eftersom dejting har andra regler numera så måste man vara tydlig. Har man inte pratat om saken får man tyvärr räkna med att ja, den man träffar kanske också träffar andra, sexchattar och allt möjligt annat.

    Förstår att du inte vill träffa den här killen mer. Om han efter så här lång tid fortfarande ligger med andra så är han antingen inte intresserad eller ser dig som en kk, en av flera andra han ligger med. Lika bra att avsluta.

  • Anonym (welcome)

    Välkommen till 2024, egoismens och narcissismens guldera. I en sån miljö har man inte råd att vara naiv utan du måste vara väldigt fyrkantig och resolut annars kommer du bara bli blåst gång på gång. Uppfyller inte personen dina önskemål på en partner, bryt och gå vidare. 

    Du kommer aldrig kunna förändra personen till att bli som du vill, en egoistisk person kommer inte sluta vara egoistisk av ren kärlek, kär eller inte kär så kommer personen vara lika egotrippad ändå. 

Svar på tråden Göra slut?