• liberotutte

    Kronofogden och lån av kompis Dator

    Hej! Jag har lån till kronofogden efter en tragisk historia med tjej som blåst mig på pengar.
    Jag undrar om ja kan låna polarens dator ? Vid utmätning, kan dom ta datorn om polaren står på kvittot till datorn?

  • Svar på tråden Kronofogden och lån av kompis Dator
  • liberotutte

    Tack för svar.
    Men hör dom av sig innan utmätning så att man hinner plocka bort grejerna eller hur går de till ?

  • AndyPandyLandy
    liberotutte skrev 2024-02-27 12:15:49 följande:

    Tack för svar.
    Men hör dom av sig innan utmätning så att man hinner plocka bort grejerna eller hur går de till ?


    De hör inte av sig i förväg. Då hinner man ju gömma saker.
  • Dessanheterjag

    Skriv en lapp som ni båda signerar så slipper du strul. Risken är liten att dom knackar på. Har varit hos kronofogden många år aldeig haft besök.

  • liberotutte
    Dessanheterjag skrev 2024-02-27 12:21:21 följande:

    Skriv en lapp som ni båda signerar så slipper du strul. Risken är liten att dom knackar på. Har varit hos kronofogden många år aldeig haft besök.


    Tack för bra svar! Men vad menar du med "skriv en lapp som vi båda står på ?
  • Tom Araya
    liberotutte skrev 2024-02-26 20:34:09 följande:
    Kronofogden och lån av kompis Dator

    Hej! Jag har lån till kronofogden efter en tragisk historia med tjej som blåst mig på pengar.
    Jag undrar om ja kan låna polarens dator ? Vid utmätning, kan dom ta datorn om polaren står på kvittot till datorn?


    Jag antar att du menar skulder och inte lån. Även om båda är en form av skuld så skiljer vi på lån och andra skulder i det svenska språket, till skillnad mot en del andra språk.
Svar på tråden Kronofogden och lån av kompis Dator