• Ankissen

    Hur ofta skaffar du ny mobiltelefon?

    Bara undrar... Hur lång tid brukar du ha en mobil?


    Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • Svar på tråden Hur ofta skaffar du ny mobiltelefon?
  • Fidelis ad urnam

    jag har mina mobiler i 2-3 år.
    Byter inte för att den går sönder utan för att jag vill ha någonting bättre, någonting nytt.
    Köper mina mobiler utan abonnemang, kontant.

  • susannemalmö

    Tja, de senaste gåmgerna har det blivit när jag tappat den gamla i toaletten, dvs ungefär varje halvår.
    Nu har jag iaf slutat snåla och skaffat försäkring, inser att det blir billigare.

  • Elli47

    Hade en gammal telefon i 4 år tror jag och den funkar då än helt perfekt men i år slog jag till och köpte en ny, en Aino.

  • Anghammarad

    Eftersom mitt företag står för mina telefoner så blir det en ny när den gamla går sönder. Det brukar vara ett par år mellan gångerna

  • La Lola

    Fcik min första när jag var...27 tror jag.
    Nu är jag 36 o har min andra mobil o den fick jag när jag fyllde 31.


    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • daddybear
    Fidelis ad urnam skrev 2010-06-24 22:39:51 följande:
    jag har mina mobiler i 2-3 år.
    Byter inte för att den går sönder utan för att jag vill ha någonting bättre, någonting nytt.
    Köper mina mobiler utan abonnemang, kontant.
    samma här
  • Anova

    Använder telefonerna tills de är trasiga eller "jobbiga att använda".
    Första telefonen jag hade hade jag i 4 år, den var jag tvungen att ladda två gånger om dagen på slutet. bytte mjukvara och batteri men det hjälpte inte.
    Den andra mobilen jag hade (i 5 år) började ringa upp folk i min telefonbok utan att jag hade kontroll (den kunde t.ex. ligga på bordet då jag såg på tv och ringa upp själv). Försökte byta mjukvara, det fungerade inte. För att inte störa mina nära och köra köpte jag en ny.
    Nu är jag inne på min tredje telefon. Än så länge har den inte krånglat, men har inte haft den så länge.

  • NEOPLAN

    Bytar när den gamla blir obrukbar, vilket innebär ca. 2-3 år.

  • Momalicious

    När jag känner att det behövs. Olika beroende på hur bra kvalitet telefonerna har, har märkt att sony ericsson suger så nu har jag köpt en iphone vilken jag älskar! 

  • Liljan77

    Köpte min tele dec-04.
    Nu e batteriet slut,så de e dax för en ny.
    Men frågan e vilken.

  • LyckligtSlut

    När de går sönder/börjar gå sönder (typ batteritiden blir kass). Blir väl vart tredje år ungefär...


    PMS året runt :(
  • hejlis

    tills de inte fungerar ( så bra/inte alls) längre. I snitt kanske vart 4:e år.

  • norgesessan

    När den går i sönder...Sen jag flyttade till sverige (8 år sen) har jag ägt 3 stk tror jag...Nej, 4. Har precis fått min 4.

    Innan det hade jag nog också 4...Min syrra tog sönder den ena när hon lånade den medan jag var i USA, en var jättedum och stängde av sig pga av/på knappen, så den tog min mamma...

    Maken har både egen och firmatel, eftersom han har bytt företag flera ggr har han använt några stk nu...


    Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
Svar på tråden Hur ofta skaffar du ny mobiltelefon?