• Sockerbiten

    Jobbiga grannar? skriv av dig här!

    hejsan svejsan!
    har precis läst en tråd om en som hade problem med en jobbig granne, och kom att tänka på att det kunde kanske vara bra eller med en tråd där man skan skriva av sig om sina jobbiga grannar! så kan vi stötta varandra oxå och om inte annat kan det kanske bli lite kul oxå, med tanke på hur mycket galna grannar det verkar finnas!

    Jag bor i radhus så jag har inga grannar ovanpå eller så, men däremot har jag grannar runt om, dom värsta är dom som parkerar bilen mitt i den gången som är framför huset, gången är ungefär lika bred som en bil så det finns inte en chans att komma förbi, på sommaren är det inte så himla farligt för då kan man gå ut i gräskanten men på vintern måste man klättra runt i snövallarna, det är INTE så kul, men värst är dom som står och tvättar sin STORA jäkla husbil mitt ivägen i flera timmar ibland hela dagar! Och dom som rastar sina hundar neranför våran trapp typ, en kärring lät sin hund pinka på en grannes dotters moppe, hon fick en redig utskällning av pappan men hon fattade inte det för senare hörde jag att hon sagt till sin man att grannen nog var arg på mopeden.. hur dum får man bli? Sen har vi fisförnäma grannarna i huset neranför, dom gnäller om man inte klippt gräset på två veckor o sånt men dom bryr jag mig inte så mycket om, hon får hållas på o klaga bäst hon vill, vi klipper vårat gräs när det passar oss..

    vad har ni för jobbiga grannar då?
    /sockerbiten

  • Svar på tråden Jobbiga grannar? skriv av dig här!
  • Mammut och Papput

    Våra grannar (par ca 20 år) på andra sidan väggen på våning 3:

    Första halvåret var det fest varannan lördag. Det var dunka dunk och yo man, hey lets shake that booty-musik. Sedan sjöng gänget till singstar där mellan 22.00 och 02.00.

    Efter en månad köpte grannarna en crosstrainer som sätter huset i rörelse ett par-tre gånger i veckan.

    Ibland hör vi tonårsaktiga porr-stön av manlig karaktär genom väggen.

    De senaste tre månaderna vaknar min sambo på natten mellan 02.00-03.00 av att de grälar. Detta händer kanske 2 gånger i veckan. Han skriker och hon lipar.

    =)

  • Agapi

    Hos mina föräldrar finns en knäpp granne. Han är väldigt.. speciell. Han har bla:

    *Sorterat våra sopor på dagen när han trodde att ingen var hemma.

    * Tagit upp en blomma som mamma slängt och snurrat som en slägga över huvudet och sen kastat iväg in i vår trädgård (min morbror som bor i huset såg detta och vi gick ut och kollade dagen efter och visst låg blomman bland buskarna en bit bort).

    * Mamma hade en julbock av granris som hon sparat efter julen för att använda stommen att göra en ny av nästa år. Den irriterade han sej tydligen på och slängde på natten, två gånger (då vi såklart tog upp den igen).

    *Sprungit baklänges och kissat på gräsmattan på natten.

    *Klippt ner mammas älsklings buske som står vid gränsen mellan tomterna. Först halva en natt och natten efter resten.

    Han gör mest knäppa saker när han är full, och skäms väldigt när vi konfornterar honom. Han är väl lite alkis... och överläkare på psyket =P

  • Sockerbiten

    shit va jobbigt, dom som bodde vägg i vägg med mig förut ( har nyligen flyttat och det har flyttat in en ny) kunde ibland spela musik och sjunga högt som satan så man kände basen från sterion när man satt i soffan hos oss. och sen straxt innan dom flyttade så, ja jag vet inte vad dom höll på med men på kvällarna, aldrig innan 8 på kvällen så dunsade det och dunkade och höll på som om nån hoppade ner för trappen eller något och ibladn skrek ungarna (tonnåringar) och gapade oxå det var lite jobbigt men nu har dom flyttat så nu är iaf det borta..

    altså man måste ju få leva i sin lägenhet, men man kan väl visa lite hänsyn, iaf sent på kvällarna, nätterna och tidigt på mornarna..

  • Turboplingen

    Nu ska jag äntligen flytta ifrån detta höghus, men det jag hatar med att bo i höghus med hiss är ungarna i huset.
    De tar inte hissen utan de springer ner hårt som fan vilka tider som hellst..
    Sen trycker de på alarmknappen i hissen flera gånger om dagen, ja inte undra på att ingen bryr sig när nån larmar.. Sen trycker de antingen på alla knappar utanför hissen eller innuti hissen, och ja just det. De spottar och äcklar sig i hissen..
    Sen att folket i huset står utanför deras dörr och pratar högt och tydligt sent på kvällar.
    Ett gammalt par nedanför oss spelar musik in på 00 snåret, och man hör det väl, desamma så måste de höra illa för kl 6 på morgonen eller nått så sätter de igång sin jäkla tv så man hör vad de på nyheterna säger väl.
    Sen har vi grannarna mitt emot oss, de röker i hissen och påväg ut, skit äckligt det också..

    Hmm finns det något mer... Inte vad jag kommer på just nu..
    Men som sagt snart är jag här ifrån!
    Äntligen!

  • Mammut och Papput
    Sockerbiten skrev 2009-05-24 19:49:24 följande:
    shit va jobbigt, dom som bodde vägg i vägg med mig förut ( har nyligen flyttat och det har flyttat in en ny) kunde ibland spela musik och sjunga högt som satan så man kände basen från sterion när man satt i soffan hos oss. och sen straxt innan dom flyttade så, ja jag vet inte vad dom höll på med men på kvällarna, aldrig innan 8 på kvällen så dunsade det och dunkade och höll på som om nån hoppade ner för trappen eller något och ibladn skrek ungarna (tonnåringar) och gapade oxå det var lite jobbigt men nu har dom flyttat så nu är iaf det borta.. altså man måste ju få leva i sin lägenhet, men man kan väl visa lite hänsyn, iaf sent på kvällarna, nätterna och tidigt på mornarna..
    Ja, visa hänsyn är viktigast.
    Grannen under oss röker på balkongen på kvällarna. Jättehärligt att gosa i soffan och känna stanken. Den kommer in fast dörrar och fönster och vädringsluckor är stängda.
  • Sockerbiten
    Agapi skrev 2009-05-24 19:46:25 följande:
    Hos mina föräldrar finns en knäpp granne. Han är väldigt.. speciell. Han har bla:*Sorterat våra sopor på dagen när han trodde att ingen var hemma.* Tagit upp en blomma som mamma slängt och snurrat som en slägga över huvudet och sen kastat iväg in i vår trädgård (min morbror som bor i huset såg detta och vi gick ut och kollade dagen efter och visst låg blomman bland buskarna en bit bort).* Mamma hade en julbock av granris som hon sparat efter julen för att använda stommen att göra en ny av nästa år. Den irriterade han sej tydligen på och slängde på natten, två gånger (då vi såklart tog upp den igen).*Sprungit baklänges och kissat på gräsmattan på natten.*Klippt ner mammas älsklings buske som står vid gränsen mellan tomterna. Först halva en natt och natten efter resten. Han gör mest knäppa saker när han är full, och skäms väldigt när vi konfornterar honom. Han är väl lite alkis... och överläkare på psyket =P
    det där låter inte som någon bra kombination, att vara lite alkis och överläkare på psyket altså.. han kanske borde utreda sig själv?

    min svärmors syster klagade hela tiden på min svärmor förut att hon skulle tänka på gubben som bodde under (svärmor har flyttat) så fort svärmor tappade nått i golvet så kom det " tänk på hmm" och hon skulle inte spola i toaletten på natten för då kunde hon störa han under. men det värsta var när svärmor tappade ett garnnystan på golvet och systern sa "tänk på hmm" och så brukar hon säga att folk ska vara tysta fram till klockan 9 på morgonen iallafall det säger hon till grannarna med tydligen men själv kan hon börja städa klockan 7 på morgonen med baksidadörren öppen och musik på högsta volym..
  • Sockerbiten

    det bor ett äldre par i huset ovanför, dom brukar ha tvn på jättehögd och baksidadörren öppen, på sommrarna och speciellt när det är allsång på skansen, det gör inte så mycket även om det kan vara lite irriterande ibland..

  • queenofangels

    bro i parhus o mina grannar som är ett medelsålderspar o ett barn spelar musik så hög att kristallglasen i mitt vitrinskåp klirrade mot varandra. o nån gång när jag har legat på andra sidan av mitt hus från dom så har jag hört vilken musik dom spelat o kunnat sjunga med i låtarna. dom ville höra musiken ute så dom behövde sjukt högt för de e bra ljudisloerat i våra hur. har jag radion igång i vardagsrummet så hör jag inte den i köket (vägg i vägg) om jag har den på normal nivå

  • 83Lovika

    Bor i ett hyreshus med 6 familjer i (bor bara rätt unga par här). Tjejen o killen ovanför oss är lite psykiskt sjuka tror vi..
    Killen jobbar som bagare o då verkar de tro att alla andra också har samma arbetstider som dem.. Kollar vi på tv med normal ljudvolym kl 22 så bankar tjejen i golvet..
    När vi skulle ha inflyttningsfest en lördag (hade satt upp lappar i trappen innan, där vi även skrev att vi skulle till krogen efter festen så de skulle veta att festen nån gång skulle ta slut) så bankar hon i golvet, går ner o glor på våra gäster i trappuppgången, springer ut på balkongen o vrålar åt oss..
    Tilläggas bör väl även att det här paret är 22 år gamla o alltså inga gamla pensionärer o de har heller inga småbarn.
    Sen att han spelar jätte hög musik klockan 11 på dan verkar dem inte tänka på heller, jag jobbar natt och sover då ju.. men jag klagar inte på dem eftersom jag vet att det är jag som har den "konstiga" arbetstiden o sover alltid med öronproppar..

    Sen brukar dem även gå omkring i lägenheten hur mkt som helst sent på kvällarna, fram o tillbaka. Tjejen brukar även gå omkring med klackskor inne ibland..

    Längtar såå tills vi flyttar!

  • Dirke

    Vår ena granne är en riktig kuf. Han är gott och väl över pensionsålder, har bott hemma hos mor och far hela livet och är en petimeter utan dess like...

    -När han arbetade som lantbrevbärare räknade han alltid igenom de osprättade rör med 10-öringar han fick av kassörskorna som växelpengar - han trodde alltid att de försökte blåsa honom.

    -När hans föräldrar levde stod de tillsammans och kastade sten på andra grannens hundar när de var ute i hundgården. Eller så stod de alla tre i något fönster och stirrade på den granne som råkade befinna sig ute på sin tomt för tillfället.

    -Han håller alltid stenkoll på alla tomter som gränsar till hans. Får någon av oss besökare står han och blänger på gästerna och skakar på huvudet innan han vänder på klacken och går.

    -Ingen får röra hans staket. En gågn hade någon lutat en cykel mot det. Den sprang han ut och puttade omkull senare på kvällen. Min dotter och henens klasskompis hade råkat sätta sig på staketet medan de väntade på bussen. När han fick syn på dem kom han utspringande och vrålade att han skulle dräpa dem om de satte sig där någon fler gång..!

    -Hans garagevägg befinner sig precis intill tomtgränsen och vår uteplats. Ställer vi en blomkruka, i hans tycke, för nära garaget blir han hysterisk och tror att han ska drabbas av ohyra. Han springer förövrigt och strör ut ogräsmedel på vår sida om staketet för att inget gräs ska smyga sig över tomtgränsen.

    -Han blev skitsur när grannen på andra sidan klippte ner sin spretiga häck. I vintras kände han sig därför nödgad att bygga upp höga snövallar mot samme granne så att deras lille shih tzu inte skulle råka kliva över tomtgränsen.

    -Han hälsar aldrig och yttrar i princip aldrig ett vänligt ord till någon.

    Jag har sagt till mina barn att de måste låta spärra in mig permanent om jag blir lika bitter och otrevlig när jag blir gammal...

Svar på tråden Jobbiga grannar? skriv av dig här!