• Anonym (Janne Max)

    Varför är det så svårt att hitta den där speciela personen?

    Så skrev en kvinna på en dejtsida. Jag kan också känna så. Men är det verkligen så svårt? Att jag inte hittar rätt, det finns många här som vet varför jag inte gör det. Men andra? Som den kvinnan t ex. Och andra kvinnor. Varför är det så svårt för dom att hitta den där speciella personen?

  • Svar på tråden Varför är det så svårt att hitta den där speciela personen?
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Ja) skrev 2024-05-13 13:44:07 följande:
    Du verkar ju själv sakna den förmågan, så det finns säkert kvinnor som också gör det.

    Du verkar inte fatta att folk har olika förväntningar på en partner. Jag blev tokförälskad i en man som min väninna aldrig tagit i med tång. Du verkar inte fatta att folk, oavsett kön, har olika preferenser.
    Jo, jag förstår det. Men vet att många kvinnor inte förstår det.
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Beror) skrev 2024-05-13 14:09:07 följande:
    Men de kvinnorna som hade de egenskaperna kanske hade annat som lockade deras partner till att fastna för just dom? Män är ju mindre "kräsna" om vissa egenskaper och jobb osv så länge de är attraherade. Kvinnors attraktion är annorlunda än mäns.

    gällande jobb så förväntar jag mig att han jobbar och har en hyfsad inkomst, inkomsten behöver inte vara lika hög som min. Jag kan inte tänka mig att dejta en långtidsarbetslös för det tyder på bristande ambitioner, lathet eller ohälsa. Hellre en man som kavlar upp ärmarna och jobbar på burger king eller trappstädning än någon som går hemma år efter år. Det måste finnas en levnadsglädje och nyfikenhet. Ett driv. En man som inte vill resa med mig eller prova nya restauranger, gå på bio och ta ett glas vin eller åka till stranden med familj/vänner passar inte i min värld. jag vill ha en partner som är med och vill göra sånt och som bjuder in mig till sina äventyr. Givetvis kan och kommer vi göra saker separat men att inte vilja dela en pizza på stranden och ett kvällsdopp på en fin sommarkväll eller hyra en sup och paddla ens en gång är nog inte en match för mig precis som jag inte är en match för en man som vill besöka swingersklubbar.
    Män kan väl också ha egenskaper som gör att hon fastnat för honom, även om han inte passade in på alla punkterna på hennes lista?
    Hur är kvinnors attraktion annorlunda?

    Jag åker gärna till stranden eller på andra naturupplevelser. Skulle vara kul med nån utflykt till en annan stad. Men jag är inte intresserad av att flänga över hela jordklotet.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-13 14:57:18 följande:
    Män kan väl också ha egenskaper som gör att hon fastnat för honom, även om han inte passade in på alla punkterna på hennes lista?
    Hur är kvinnors attraktion annorlunda?

    Jag åker gärna till stranden eller på andra naturupplevelser. Skulle vara kul med nån utflykt till en annan stad. Men jag är inte intresserad av att flänga över hela jordklotet.
    Fast det stämmer ju inte. Du vågar ju inte ens bada.
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Ja) skrev 2024-05-13 15:19:11 följande:
    Fast det stämmer ju inte. Du vågar ju inte ens bada.
    Jag åker ändå till stranden.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-13 15:20:55 följande:
    Jag åker ändå till stranden.
    Fast hon lär väl vilja sola och bada. Vem går till stranden utan att klä av sig.
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Ja) skrev 2024-05-13 15:29:23 följande:
    Fast hon lär väl vilja sola och bada. Vem går till stranden utan att klä av sig.
    Jag. Hon får gärna klä av sig.
  • Anonym (Beror)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-13 14:57:18 följande:
    Män kan väl också ha egenskaper som gör att hon fastnat för honom, även om han inte passade in på alla punkterna på hennes lista?
    Hur är kvinnors attraktion annorlunda?

    Jag åker gärna till stranden eller på andra naturupplevelser. Skulle vara kul med nån utflykt till en annan stad. Men jag är inte intresserad av att flänga över hela jordklotet.

    Kvinnor är generellt sätt inte lika ytliga i sin attraktion utan går igång mer på egenskaper och beteende.
    den mest attraktiva mannen i min värld sedan många år är verkligen inte snygg men har en sådan fantastisk personlighet och varm utstrålning. jag hade valt honom framför alla brad pitt och george clooneys i världen om jag hade haft chansen.

    jag vill inte ha en partner som sitter med på stranden fullt påklädd och inte är med i vattenlekar med både mig och alls barn. Jag vill inte ha en partner som är så fast i gamla komplex att han inte kan bada i badbyxor och slappna av och inte bry sig om vad andra kanske tänker. jag vill ha en partner som är öppen för olikheter och som inte låter gammalt skit stå i vägen för hans nyfikenhet och lycka. Det är inte mitt jobb att fixa detta hos honom, det är sånt han borde fixat själv i terapi innan han började dejta.


    Jag pker gärna på roadtrips till andra städer, men vill inte välja bort resten av världen för den jag är tillsammans med mig inte har råd eller saknar nyfikenhet. Visst jag kan åka på långweekend med kompisar, men den där 3veckors rundresan i usa eller resan till Bali vill jag dela med den jag älskar (den jag borde ha allra mest gemensamt med). Är det så svårt och förstå att man vill kunna få dela dessa sakerna med en likasinnad? detta blir viktigare och viktigare med åldern, då förutsättningarna nu senare i livet är större än dom var när jag var 20.

    hur kul skulle det vara att leva med någon som är vegan när man själv älskar kött och skaldjur av alla slag och vill äta sånt åtminstone varje eller varannan dag. Hur kul är det att laga separata middagar och få anpassa sig hela tiden? Nä sorry, men i denna åldern så ska allt kännas rätt för att man ens ska överväga att kompromissa om så pass stora livsstil saker.

    men fortsätt du swipa höger på de söta tjejerna som alla andra också swipar höger på och tro att ni kanske har en eller 2 saker gemensamt och att du på något magisk sätt Skulle vara mer intressant än de andra männen, när det som verkligen räknas som viktigt i ett förhållande aldrig övervägs. Att söka efter en bästa kompis och bortse från utseende är mer logiskt (speciellt för dig) och kanske det faktiskt uppstår attraktion, men istället verkar du söka attraktion och tror att vänskapen magiskt kommer komma och att hon ska anpassa sig efter dig.

  • Anonym (Ja)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-13 15:36:27 följande:
    Jag. Hon får gärna klä av sig.
    Tror du att kvinnor skulle tycka att det vore attraktivt eller oattraktivt för en 50-plussare att ha så dålig självkänsla att han sitter påklädd på stranden medan hon njuter av sommaren?
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Beror) skrev 2024-05-13 15:48:11 följande:

    Kvinnor är generellt sätt inte lika ytliga i sin attraktion utan går igång mer på egenskaper och beteende.
    den mest attraktiva mannen i min värld sedan många år är verkligen inte snygg men har en sådan fantastisk personlighet och varm utstrålning. jag hade valt honom framför alla brad pitt och george clooneys i världen om jag hade haft chansen.

    jag vill inte ha en partner som sitter med på stranden fullt påklädd och inte är med i vattenlekar med både mig och alls barn. Jag vill inte ha en partner som är så fast i gamla komplex att han inte kan bada i badbyxor och slappna av och inte bry sig om vad andra kanske tänker. jag vill ha en partner som är öppen för olikheter och som inte låter gammalt skit stå i vägen för hans nyfikenhet och lycka. Det är inte mitt jobb att fixa detta hos honom, det är sånt han borde fixat själv i terapi innan han började dejta.


    Jag pker gärna på roadtrips till andra städer, men vill inte välja bort resten av världen för den jag är tillsammans med mig inte har råd eller saknar nyfikenhet. Visst jag kan åka på långweekend med kompisar, men den där 3veckors rundresan i usa eller resan till Bali vill jag dela med den jag älskar (den jag borde ha allra mest gemensamt med). Är det så svårt och förstå att man vill kunna få dela dessa sakerna med en likasinnad? detta blir viktigare och viktigare med åldern, då förutsättningarna nu senare i livet är större än dom var när jag var 20.

    hur kul skulle det vara att leva med någon som är vegan när man själv älskar kött och skaldjur av alla slag och vill äta sånt åtminstone varje eller varannan dag. Hur kul är det att laga separata middagar och få anpassa sig hela tiden? Nä sorry, men i denna åldern så ska allt kännas rätt för att man ens ska överväga att kompromissa om så pass stora livsstil saker.

    men fortsätt du swipa höger på de söta tjejerna som alla andra också swipar höger på och tro att ni kanske har en eller 2 saker gemensamt och att du på något magisk sätt Skulle vara mer intressant än de andra männen, när det som verkligen räknas som viktigt i ett förhållande aldrig övervägs. Att söka efter en bästa kompis och bortse från utseende är mer logiskt (speciellt för dig) och kanske det faktiskt uppstår attraktion, men istället verkar du söka attraktion och tror att vänskapen magiskt kommer komma och att hon ska anpassa sig efter dig.


    Ja, det låter ofta så. Jag har själv erfarenhet av att kvinnor är minst lika ytliga som män. Det låter bättre när kvinnor säger att de minsann går efter andra saker än bara utseendet. Det gör män också. De jag fick känslor för hade sidor som gjorde att jag föll för dom. Det var inte bara deras rumpor och bröst. Ja, jag kommer fortsätta bli nyfiken på kvinnor som jag tycker är attraktiva, trots att 200 andra män tycker samma. Kanske att hon tycker att jag känns annorlunda än de 200 andra männen. Kvinnor blir nyfikna på män som de tycker är attraktiva. Och där är det ett plus att andra kvinnor också attraheras av samma man. Är han upptagen så är han extra spännande, då har han blivit godkänd av andra kvinnor. Han måste vara nåt alldeles särskilt.
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Ja) skrev 2024-05-13 16:52:39 följande:
    Tror du att kvinnor skulle tycka att det vore attraktivt eller oattraktivt för en 50-plussare att ha så dålig självkänsla att han sitter påklädd på stranden medan hon njuter av sommaren?
    Hon skulle nog undra varför, vet inte om hon skulle tycka det är oattraktivt.
    Hon slipper se mig i bar överkropp. Många kvinnor uppskattar att de slipper det.
    Och män ska tänka på att vara försiktiga i solen.
    www.dagensmedicin.se/opinion/kronika/riktiga-man-drar-pa-sig-en-t-shirt-i-solen-inte-av/
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-13 17:45:21 följande:
    Är han upptagen så är han extra spännande, då har han blivit godkänd av andra kvinnor. Han måste vara nåt alldeles särskilt.
    Nej.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-13 17:47:46 följande:
    Hon skulle nog undra varför, vet inte om hon skulle tycka det är oattraktivt.
    Hon slipper se mig i bar överkropp. Många kvinnor uppskattar att de slipper det.
    Och män ska tänka på att vara försiktiga i solen.
    www.dagensmedicin.se/opinion/kronika/riktiga-man-drar-pa-sig-en-t-shirt-i-solen-inte-av/
    Det är ett minst sagt konstigt beteende att inte vara klädd för bad på en strand. Speciellt om det är varmt. Inse det.
  • Anonym (Beror)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-13 17:45:21 följande:
    Ja, det låter ofta så. Jag har själv erfarenhet av att kvinnor är minst lika ytliga som män. Det låter bättre när kvinnor säger att de minsann går efter andra saker än bara utseendet. Det gör män också. De jag fick känslor för hade sidor som gjorde att jag föll för dom. Det var inte bara deras rumpor och bröst. Ja, jag kommer fortsätta bli nyfiken på kvinnor som jag tycker är attraktiva, trots att 200 andra män tycker samma. Kanske att hon tycker att jag känns annorlunda än de 200 andra männen. Kvinnor blir nyfikna på män som de tycker är attraktiva. Och där är det ett plus att andra kvinnor också attraheras av samma man. Är han upptagen så är han extra spännande, då har han blivit godkänd av andra kvinnor. Han måste vara nåt alldeles särskilt.

    Ja men då får du fortsätta vara singel då, eller hur? Du är ju inte ens nyfiken på att sänka kraven på hur någon ser ut på bild för att ha en chans att få en dejt . Du vill stanna i din trygga tillvaro och swipa höger på kvinnor du innerst inne vet mest osannolikt kommer finna dig intressant. du säger du vill träffa någon, du säger du vill ligga med någon, men du vågar inte prova något nytt för att komma dit. Då kan man inte klaga, det blir liksom buhu de snyggaste kvinnorna vill inte ha mig.

    anledningen att vissa upptagna män kanske ses som spännande är nog för att de har den där avslappnade charmen som de desperata singelmännen saknar. Man vågar helt enkelt umgås avslappnat med de upptagna då dom inte kommer med oanständiga förslag, beter sig underligt och missuppfattar vänligt beteende som flört. De är vana att prata med kvinnor och ser dom inte som något annorlunda väsen och fokuserar inte på hur våra rumpor och bröst ser ut. Men intala dig du att "en annans kvinnas godkännande" spelar in. Dessa män är oftast oerhört mer socialt kompetenta än de eviga singelmännen som aldrig lyckas få en dejt. 
    kom igen och klaga när du gått på 50 olika dejter med blandade kvinnor.

    kvinnan i ditt exempel har med stor sannolikhet åtminstone gått på en massa dejter men inte hittat rätt. Du gömmer dig hemma bakom en skärm och vågar inte inleda ett samtal med en match ens. Det är solklart för oss andra varför du inte lyckas. Du måste försöka mycket mer och både gå utanför din komfort zon och sänka dina utseende krav. Känner du inte ett uns av attraktion efter första dejten så är det ok att avsluta, men du försöker ju inte ens då du vill ha någon postorderbrud utan ansträngning.

  • Anonym (ABC)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-13 17:45:21 följande:
    Ja, det låter ofta så. Jag har själv erfarenhet av att kvinnor är minst lika ytliga som män. Det låter bättre när kvinnor säger att de minsann går efter andra saker än bara utseendet. Det gör män också. De jag fick känslor för hade sidor som gjorde att jag föll för dom. Det var inte bara deras rumpor och bröst. Ja, jag kommer fortsätta bli nyfiken på kvinnor som jag tycker är attraktiva, trots att 200 andra män tycker samma. Kanske att hon tycker att jag känns annorlunda än de 200 andra männen. Kvinnor blir nyfikna på män som de tycker är attraktiva. Och där är det ett plus att andra kvinnor också attraheras av samma man. Är han upptagen så är han extra spännande, då har han blivit godkänd av andra kvinnor. Han måste vara nåt alldeles särskilt.
    Upptagna män har aldrig varit intressanta
  • Anonym (Gäddan i vassen)
    Anonym (ABC) skrev 2024-05-13 18:58:25 följande:
    Upptagna män har aldrig varit intressanta
    Åh jo, det kan de visst vara. Men en kvinna bör försöka behärska sig där.
  • Anonym (Lilja)

    Alla dessa trådstarter om kvinnor. Trodde KD var gay? 

Svar på tråden Varför är det så svårt att hitta den där speciela personen?