• Anonym (Janne Max)

    Ta ansvar för sitt eget liv

    Män uppmanas att ta ansvar för sina egna liv. Om han inte kan få en kvinna så är det bara hans eget fel. Det är nåt han måste ta tag i.
    Såg en kvinna på en dejtsida som nämnde ett intresse hon haft tidigare. Och om mannen får igång henne igen, så har han kommit en bra bit på vägen.
    Borde inte kvinnor själva ta ansvar för sina liv?

  • Svar på tråden Ta ansvar för sitt eget liv
  • Anonym (Morran)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 17:16:21 följande:
    Har jag fel, kvinnor? Om jag skrev att jag skulle behöva komma igång med träningen och hoppas att kvinnan pushar på mig.

    Borde jag inte redan ta tag i det INNAN, så att jag är attraktiv och kvinnor tänder på mig. Varför är jag så lat och viljelös?
    Jag kan bara tala för mig själv (eftersom den kvinnliga delen av befolkningen består av individer ) och det var precis så jag och min fästman träffades.

    Det handlade inte om träning i vårt fall men han skrev i sin profil om ett intresse han gärna ville ta upp igen och sökte efter någon att utöva det tillsammans med.

    Jag hade själv fått upp ögonen för aktiviteten i fråga cirka ett år tidigare och tyckte det lät jättekul att vara två.

    På den vägen är det, vi träffades, blev vänner och med tiden ett par. Jag har aldrig ens tänkt tanken att han skulle vara omanlig för att han ville ha lite hjälp att "komma igång".
  • Anonym (För mycket tid)
    Smecker skrev 2024-05-12 18:03:25 följande:
    Sakfrågan är ett du-problem och inte ett generellt problem. Det är inte konstigt att man diskuterar problemet, det vill säga dig.

    Om du på riktigt hade haft mer erfarenhet än av, cirka, tio kvinnor, så hade du sett skillnaden på vilka beteenden som är generella och vilka du har orsakat eller fantiserat ihop. Hur du än vrider och vänder dig så kommer du inte ifrån att män med mer erfarenhet av kvinnor än du, vilket är ungefär en väldigt stor majoritet av alla män, intw håller med dig i din världssyn. Självklart kan det vara så att alla andra kör på fel sida motorvägen, och du är den ende som kör på rätt, men i det här fallet har du inte ens körkort. Så vad är då sannolikheten att du har rätt? Exakt noll.
    Din retoriska strategi är helt uteslutande byggd på att försöka underminera TS genom att hävda att han är den enda individen som har liknande funderingar och erfarenheter.

    Så är det inte. Även män med flera relationer och som inte haft problem att träffa kvinnor kan hålla med honom i vissa frågor. Jag vet eftersom jag är en av dom. Men när dessa saker diskuteras så är det vissa som går bananas eftersom det kan vara känsligt.

    Det finns inga gränser för hur långt vissa här är beredda att gå för att försöka knäppa honom på näsan och det är även du det sysslar med just nu. Det finns tom folk som påstår att dom vill hans bästa, för att i nästa mening komma med personliga påhopp.
  • Smecker
    Anonym (För mycket tid) skrev 2024-05-12 18:16:47 följande:
    Din retoriska strategi är helt uteslutande byggd på att försöka underminera TS genom att hävda att han är den enda individen som har liknande funderingar och erfarenheter.

    Så är det inte. Även män med flera relationer och som inte haft problem att träffa kvinnor kan hålla med honom i vissa frågor. Jag vet eftersom jag är en av dom. Men när dessa saker diskuteras så är det vissa som går bananas eftersom det kan vara känsligt.

    Det finns inga gränser för hur långt vissa här är beredda att gå för att försöka knäppa honom på näsan och det är även du det sysslar med just nu. Det finns tom folk som påstår att dom vill hans bästa, för att i nästa mening komma med personliga påhopp.
    Jag kan också hålla med honom i något enstaka påstående, men även en blind höna och så vidare. Det betyder inte att han har rätt i de andra, cirka nittionio komma niohundrasextiotre procenten. Min retoriska strategi är helt enkelt att påpeka när saker är ett generellt problem, och när saker är ett han-problem. Att det sedan kanske finns någon mer man som håller med, medan resten inte gör det, gör det inte heller till en generell fråfa, det krävs mer än så. Fast det där vet du, du vill bara vara motvalls för att.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Klara)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 17:05:41 följande:
    Nope, jag dömer inte.
    Det är ju för tusan det enda du gör. Hela ditt liv går ut på att starta trådar om kvinnors dåliga egenskaper. 
  • Anonym (Felicia)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 17:05:41 följande:
    Nope, jag dömer inte.
    Vem avgör det? Du avgör ju att kvinnor är dömande, då är det kanske inte mer än rätt andra för avgöra om du är dömande?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Fan)
    Anonym (Klara) skrev 2024-05-12 18:34:17 följande:
    Det är ju för tusan det enda du gör. Hela ditt liv går ut på att starta trådar om kvinnors dåliga egenskaper. 
    Håller med. 
    -och att det är så synd om män pga kvinnor 
  • Anonym (Fan)
    Smecker skrev 2024-05-12 18:31:49 följande:
    Jag kan också hålla med honom i något enstaka påstående, men även en blind höna och så vidare. Det betyder inte att han har rätt i de andra, cirka nittionio komma niohundrasextiotre procenten. Min retoriska strategi är helt enkelt att påpeka när saker är ett generellt problem, och när saker är ett han-problem. Att det sedan kanske finns någon mer man som håller med, medan resten inte gör det, gör det inte heller till en generell fråfa, det krävs mer än så. Fast det där vet du, du vill bara vara motvalls för att.
    Håller med. Män är inte som draken generellt. Det här är ett problem som tillhör honom enskilt. Nu kanske "för mycket tid" också är en incel. De brukar avslöja sig med sin könskrigarbitterhet. Är det någon som håller fanan så hoppar de övriga på och drivs framåt av sin bitterhet. Ömsom ynkande, ömsom aggressiva.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (men va f..n?)

    Men va fan håller ni på och tjafsar om ?

    Alla vuxna människor måste väl ta ansvar för sina liv. Oavsett om de är kvinnor eller män. 

  • Anonym (För mycket tid)
    Anonym (Fan) skrev 2024-05-12 19:02:47 följande:
    Håller med. Män är inte som draken generellt. Det här är ett problem som tillhör honom enskilt. Nu kanske "för mycket tid" också är en incel. De brukar avslöja sig med sin könskrigarbitterhet. Är det någon som håller fanan så hoppar de övriga på och drivs framåt av sin bitterhet. Ömsom ynkande, ömsom aggressiva.
    Om man ser på dina inlägg i tråden, så verkar du vara mer angelägen att könskriga. Fast från ditt håll.

    Jag är ingen incel och är mer intresserad att kunna debattera även känsliga frågor. Vissa frågor kan jag hålla med TS och vissa inte. 
  • Anonym (Fan)
    Anonym (För mycket tid) skrev 2024-05-12 19:30:25 följande:
    Om man ser på dina inlägg i tråden, så verkar du vara mer angelägen att könskriga. Fast från ditt håll.

    Jag är ingen incel och är mer intresserad att kunna debattera även känsliga frågor. Vissa frågor kan jag hålla med TS och vissa inte. 
    Du är lika lite incel som ts.
  • Anonym (Fan)
    molly50 skrev 2024-05-12 19:13:59 följande:
    Det är Draken. Han använder bara ett annat nick.
    jag vet. 
  • Anonym (För mycket tid)
    Anonym (Fan) skrev 2024-05-12 21:50:26 följande:
    Du är lika lite incel som ts.
    Give it your best try. Jag nappar inte.
Svar på tråden Ta ansvar för sitt eget liv