• Anonym (Minoritet)

    Studera med bara män

    Jag har stor vana att studera men under hela min studietid så har normen varit att jag studerat med kvinnor. 

    Nu har jag sökt en utbildning där det brukar i snitt vara 25 killar och 4 tjejer per klass. 


    Någon som gjort något liknande som tjej? Hur har det i sådana fall varit? 


     

  • Svar på tråden Studera med bara män
  • Anonym (Ensam)

    Jag var ensam kvinna i min klass.
    Vad är det du funderar på? 
    Jag kan inte se hur det är skillnad på att plugga med kvinnor eller män.
    Jag var del av en grupp som fortfarande idag, många år senare, har kontakt

  • Anonym (Teknik)

    På gymnasiet var vi 3 tjejer i en klass på 30. På universitetet var vi 12 av 40 om jag räknar rätt, men det var många tjejer i just den klassen. Jag hade vänner som hade 0 eller 1 tjej i sina klasser, så när man rörde sig runt på skolan eller i studentlivet så var det mest killar. 

    Det var aldrig något problem. Som bonus var det oftast väldigt kort kö till damtoan på studentpuben. 

    Nu i arbetslivet så är männen nästan alltid i majoritet, men jag har aldrig upplevt några problem med det heller eller att det skulle vara grabbig miljö. 

  • asdfgh

    I stort sett alla kurser jag läste under min studietid hade en majoritet killar. Yrket har kanske 5% kvinnor i Sverige, kanske 2% internationellt. Det var aldrig några problem för min del

  • Anonym (F.d. Lisbeth Salander)

    Att studera med killar/män över 20 är knappast ett problem, de beter sig normalt vettigare än snittet och vilka du sen umgås privat med styr du klart själv.

    Jag fick flera värdefulla manliga vänner på min utbildning och de gjorde att jag började lita på och älska män igen, efter att tyvärr ha växt upp med mindre lyckade exemplar.

Svar på tråden Studera med bara män