• Syskonförsök

    För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning

    Hej!

    Denna grupp är till för oss som främst hängt tillsammans i tråden ?För oss 35+ som försöker bli gravida? och nu äntligen väntar en bebis, alternativt fortfarande försöker men vill hålla kontakten med de som plussat. 


    Vore kul om vi ger en liten bakgrund och bf datum när vi ansluter till tråden❤️

  • Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning
  • Naruhodo

    Hej! Jag var inte så aktiv på FL tidigare utan läste forum då ocv då för att hitta svar osv. Jag är 38, har försökt flera år, men är nu gravid i v 19. Det blir vårt första barn och jag känner inga andra gravida.
    Det är så fint att höra om hur bra sammanhållning ni haft i er grupp och jag hoppas att jag kanske kan få vara med även om jag inte varit aktiv i er tidigare grupp. Det har varit svårt att hitta jämnåriga gravida och ännu mer de som väntar sitt första. Vore skönt att kunna dela erfarenheter och funderingar med andra.

  • fancyr
    Anonym (1986) skrev 2024-05-12 21:56:04 följande:
    Åhhh. Grattis!! Blir det bf i januari? 
    Tack Hjärta ja BF januari 20:e som det ser ut nu.

    Och grattis till lilla pojken!! va roligt!! Vi ska också göra NIPT test, visst kan man göra det från vecka 10?
  • Anonym (1986)
    fancyr skrev 2024-05-13 08:20:49 följande:
    Tack Hjärta ja BF januari 20:e som det ser ut nu.

    Och grattis till lilla pojken!! va roligt!! Vi ska också göra NIPT test, visst kan man göra det från vecka 10?
    Ja precis :) Går säkert att göra tidigare men de kanske har en gräns vid 10+ utifall man skulle bli framåtflyttad. Jag var i vecka 10+2 när jag gjorde NIPT och hade även gjort ett ultraljud i vecka 8+ 
  • fancyr
    Anonym (1986) skrev 2024-05-13 09:02:43 följande:
    Ja precis :) Går säkert att göra tidigare men de kanske har en gräns vid 10+ utifall man skulle bli framåtflyttad. Jag var i vecka 10+2 när jag gjorde NIPT och hade även gjort ett ultraljud i vecka 8+ 
    måste fråga, är det rutin att göra VUL i v.8 eller så? Jag har hög risk för tvillinggraviditet och det vill man ju gärna vilja veta så tidigt som möjligt haha 
  • Anonym (1986)
    fancyr skrev 2024-05-13 09:28:52 följande:
    måste fråga, är det rutin att göra VUL i v.8 eller så? Jag har hög risk för tvillinggraviditet och det vill man ju gärna vilja veta så tidigt som möjligt haha 
    Nej det är det inte :) jag bekostade det själv, brukar kosta runt 1000 kr. Det är bara kub och rul som är rutin. Åh vad spännande med att det kanske blir tvillingar, hur kommer det sig att du har högre risk? 
  • fancyr
    Anonym (1986) skrev 2024-05-13 09:54:53 följande:
    Nej det är det inte :) jag bekostade det själv, brukar kosta runt 1000 kr. Det är bara kub och rul som är rutin. Åh vad spännande med att det kanske blir tvillingar, hur kommer det sig att du har högre risk? 
    Ok jag förstår, vi funderar på att  göra detsamma :) 
    Min mormor fick två tvillingpar efter varandra. Det sägs då att det är ärftligt men att ärftligheten hoppar över en generation. Så min mamma fick inga tvillingar medan jag och mina systrar har hög chans för det, typ 50%..
  • Symetrical
    fancyr skrev 2024-05-12 18:58:06 följande:

    Nu kan jag officiellt vara med i den här tråden. Plussade idag på äl 13 😍 


    Wow! Stort grattis! 🥳❤️
  • Symetrical
    Naruhodo skrev 2024-05-12 23:04:43 följande:

    Hej! Jag var inte så aktiv på FL tidigare utan läste forum då ocv då för att hitta svar osv. Jag är 38, har försökt flera år, men är nu gravid i v 19. Det blir vårt första barn och jag känner inga andra gravida.
    Det är så fint att höra om hur bra sammanhållning ni haft i er grupp och jag hoppas att jag kanske kan få vara med även om jag inte varit aktiv i er tidigare grupp. Det har varit svårt att hitta jämnåriga gravida och ännu mer de som väntar sitt första. Vore skönt att kunna dela erfarenheter och funderingar med andra.


    Självklart är du välkommen hit! 🥰
    Stort grattis till graviditeten! Är det bf i oktober då? 😀 
  • fancyr
    Symetrical skrev 2024-05-13 14:52:52 följande:
    Wow! Stort grattis! 🥳❤️
    Tack såå mkt!!
  • Hannis1983
    Symetrical skrev 2024-05-12 13:59:49 följande:
    Lite liknande. Plus en hel del onda sammandragningar 🥳😂 Bara att kämpa på. Man har ju ändå ett slutdatum 😅
    Ja det är tur det, du ligger ju några veckor före mig. Nu ska man bara ta sig igenom sommaren 🤣
  • Hannis1983
    Naruhodo skrev 2024-05-12 23:04:43 följande:

    Hej! Jag var inte så aktiv på FL tidigare utan läste forum då ocv då för att hitta svar osv. Jag är 38, har försökt flera år, men är nu gravid i v 19. Det blir vårt första barn och jag känner inga andra gravida.
    Det är så fint att höra om hur bra sammanhållning ni haft i er grupp och jag hoppas att jag kanske kan få vara med även om jag inte varit aktiv i er tidigare grupp. Det har varit svårt att hitta jämnåriga gravida och ännu mer de som väntar sitt första. Vore skönt att kunna dela erfarenheter och funderingar med andra.


    Välkommen hit ❤️
  • Syskonförsök

    Åh grattis ❤️❤️


    fancyr skrev 2024-05-12 18:58:06 följande:

    Nu kan jag officiellt vara med i den här tråden. Plussade idag på äl 13 😍 


  • fancyr
    Syskonförsök skrev 2024-05-14 14:41:09 följande:

    Åh grattis ❤️❤️


    Taaaack ❤️❤️
  • Startingover

    Jag är I vecka 12 nu.. har ungefär en vecka kvar tills jag ska göra NIPT, tiden går så sjuuuukt långsamt just nu. Det var efter NIPT som vi valde att avbryta vår förra graviditet så jag har så himla mycket hjärnspöken just nu

  • fancyr
    Startingover skrev 2024-05-14 19:58:19 följande:

    Jag är I vecka 12 nu.. har ungefär en vecka kvar tills jag ska göra NIPT, tiden går så sjuuuukt långsamt just nu. Det var efter NIPT som vi valde att avbryta vår förra graviditet så jag har så himla mycket hjärnspöken just nu


    Skickar styrkekramar och hoppas allt går vägen! 🌸🥰
  • Symetrical
    Startingover skrev 2024-05-14 19:58:19 följande:

    Jag är I vecka 12 nu.. har ungefär en vecka kvar tills jag ska göra NIPT, tiden går så sjuuuukt långsamt just nu. Det var efter NIPT som vi valde att avbryta vår förra graviditet så jag har så himla mycket hjärnspöken just nu


    Håller tummarna att allt ser bra ut på nipt. Får jag fråga varför ni gör det så sent? Jag gjorde mitt i v 11 🙄
  • Startingover
    Symetrical skrev 2024-05-15 06:28:03 följande:
    Håller tummarna att allt ser bra ut på nipt. Får jag fråga varför ni gör det så sent? Jag gjorde mitt i v 11 🙄
    För att när man gör det privat så gör man det oftast typ vecka 11-12, det gjorde vi förra gången också. Men denna gången får jag det gratis via vården eftersom vi fick dåliga resultat sist och då slås det ihop med det tidiga ultraljud som erbjuds alla gravida här i vecka 13-14. Så himla segt! Ringde och försökte boka om det men det gick inte... 
  • H0nd3ndär

    Jag har gjort nipt med 3 av mina barn. Alla bekostade av regionen då det erbjuds alla över 32 år där jsg bor. Fick berättat för mug med någon förklaring som jag glömt att optimalt är att göra nipt i v13-14 men att det går att göra redan i v 10+. Jag har gjort i v 10+, v13+ och v15+ tror jag. Minnet suddas ut efterhand =)

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning