• Anonym (Gymrumpan)

    Kvinnor på dejtsidor, gymbilder

    Jag ser ofta att kvinnor har bilder från gymmet. Inte bara en bild. Och så har de tajta kläder på sig. Man ser kvinnorna i olika poser. Har du nån teori om varför kvinnorna valde de bilderna?

  • Svar på tråden Kvinnor på dejtsidor, gymbilder
  • Daisy28
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-04-29 17:38:20 följande:
    Vad tycker du om att män kollar på kvinnor som klär sig i tajta kläder? Både irl och på dejtsidor. Många kvinnor har bilder i olika poser, med urringat, profil så man ser rumpan, och även framifrån så man ser höfterna. Blir kvinnor objektifierade för att de själv väljer såna kläder och tar såna bilder? Män kollar ju på dom.
    Klart man kollar, det gör väl alla!
  • Anonym (Hur svårt ska det vara?)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-04-29 17:33:12 följande:
    Jag har inget emot det. Jag undra bara varför män inte ska ha gymbilder, men kvinnor ska ha det. Är det för att män objektifierar kvinnor? Jag är säker på att kvinnor väljer de bilderna för de vet att män ser dom. De vill att män ska se dom i tajta kläder.
    Men vad menar du? män lägger också ut gymbilder så varför säger att män inte ska göra det?
    Det var en kvinna som sa att män inte skulle lägga ut gymbilder och hon kanske inte tycker att kvinnor ska göra det heller eller hur?
    Hon kanske inte tycker att gymbilder är bra på dejtingsidor.
    Men du ska få det till att kvinnor som grupp då  inte tycker att män ska får göra det utan att  bara kvinnor får det.
    Ärligt talat hur fasiken kan du komma fram till det? finns ingen som helst logik i det, man undrar faktiskt över din slutledningsförmåga i detta.

    Som sagt hur svårt kan det vara att förstå att kvinnor precis som män tycker olika och inte att alla tycker samma, någon gång måste du ju ta in att folk är individer med olika åsikter.
    Det blir bara fånigt när du ska klumpa ihop kvinnor att tycka samma sak.
    Lika fånigt som att påstå att alla män skulle tycka samma sak.
    Det borde du också kunna  förstå som de flesta andra gör.
  • Anonym (Gymrumpan)
    Daisy28 skrev 2024-04-29 17:41:22 följande:
    Klart man kollar, det gör väl alla!
    Ja, många gillar inte att män kollar. I en annan tråd så ville en kvinna träna på gym och hon var rädd att män ska kolla. Många i tråden var positiva och sa att folk inte kollar på varann på gymmet. Jag har andra erfarenheter men det fick jag inte säga i den tråden. Några föreslog gym för endast kvinnor. Många kvinnor säger att de inte klär sig i tajta kläder för att få uppmärksamhet från män. Jag tror att många gör det, speciellt när de går ut, eller på dejtsidor. Även på gymmet.
  • Anonym (Gymrumpan)
    Anonym (Dra mig baklänges?) skrev 2024-04-29 17:45:50 följande:
    Jag som kille kan nog uppskatta att en kvinna lägger upp bilder på sig själv där hon tränar på antingen gym eller vad som, så länge som det inte övergår till att handla mer om sex eller mjukporr (onlyfans varning). Bryr mig inte om hon har en baddräkt, bikini eller tighta träningskläder så länge intentionen är att visa att hon tränar och har ett intresse och inte bara försöker sälja sin kropp på bild efter bild. Och det är skillnad på om hon har en bild eller 3+ såna bilder. 

    Jag vet inte men jag föreställer mig att kvinnor tänker ungefär likadant? 

    Folk som hatar på vältränade man eller kvinnokroppar är väl folk som själva saknar det och känner någon form av avundsjuka också. Eller kanske inte avundsjuka utan bara en vetskap om att de själv saknar det och inte orkar lägga den energi som krävs på att skaffa en sådan vältränad kropp. 
    Då försöker de kanske distansera sig. 

     

     
    Jag gillar både gymbilder och porriga bilder, och hon får gärna ha snygg kropp som hon visar upp. Jag undrar väl mest varför så många kvinnor hycklar om att de vill att män ska kolla. Och dömer män som gillar att se kvinnor.
  • Anonym (Hur svårt ska det vara?)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-04-29 17:44:11 följande:
    Ja, många gillar inte att män kollar. I en annan tråd så ville en kvinna träna på gym och hon var rädd att män ska kolla. Många i tråden var positiva och sa att folk inte kollar på varann på gymmet. Jag har andra erfarenheter men det fick jag inte säga i den tråden. Några föreslog gym för endast kvinnor. Många kvinnor säger att de inte klär sig i tajta kläder för att få uppmärksamhet från män. Jag tror att många gör det, speciellt när de går ut, eller på dejtsidor. Även på gymmet.
    Men snälla KD, förstår du verkligen inte skillnaden på tjejer som SJÄLVA väljer ut bilder  som dom gillar när dom tränar och har snygga kläder på sig och en kvinna, jag minns den tråden om kvinnan som var osäker på sig själv och skämdes lite för hur hon såg ut, hon hade inte tränat på länge och ville inte då att män skulle kolla på henne.

    Menar du på fullaste allvar att du inte förstår skillnaden mellan dessa?
    Kvinnor som själva väljer ut snygga bilder att lägga upp och en otränad kvinna som kände sig osäker på sin kropp men ville börja träna.
    Kvinnorna med bilderna på dejtingsidor vill ha kontakt med män, kvinnan som ville börja träna för att komma i form ville just träna och inget annat.
    Förstår du på allvar verkligen inte skillnaden? 
  • Core

    Själv väljer jag hellre att lägga ut en bild där axelpartiet och armmusklerna framhävs, om jag nu skulle lägga ut en bild vilket jag sällan gör.

    Kanske gillar jag att visa upp mig ur min bästa vinkel, men det betyder inte att jag vill bli uppraggad av varenda batikhäxa på internet. 

    Vad är din poäng?

  • Anonym (Gymrumpan)
    Anonym (Hur svårt ska det vara?) skrev 2024-04-29 17:54:22 följande:
    Men snälla KD, förstår du verkligen inte skillnaden på tjejer som SJÄLVA väljer ut bilder  som dom gillar när dom tränar och har snygga kläder på sig och en kvinna, jag minns den tråden om kvinnan som var osäker på sig själv och skämdes lite för hur hon såg ut, hon hade inte tränat på länge och ville inte då att män skulle kolla på henne.

    Menar du på fullaste allvar att du inte förstår skillnaden mellan dessa?
    Kvinnor som själva väljer ut snygga bilder att lägga upp och en otränad kvinna som kände sig osäker på sin kropp men ville börja träna.
    Kvinnorna med bilderna på dejtingsidor vill ha kontakt med män, kvinnan som ville börja träna för att komma i form ville just träna och inget annat.
    Förstår du på allvar verkligen inte skillnaden? 
    Ja, jag var bara ärlig, men det fick jag inte vara. Jag tycker jag var mer schysst mot henne som var ärlig med hur det kan se ut på gym. Och inte låtsas som att det inte kan se ut så.

    Ja, kvinnor på dejtsidor vill träffa män och de vill nog att män ska kolla, att män ska bli intresserade. Det är ändå så att män trots det ändå döms för att vi kollar på de bilderna som kvinnor själva valt ut. Män objektifierar kvinnor.
  • Anonym (Gymrumpan)
    Anonym (Dra mig baklänges?) skrev 2024-04-29 18:03:44 följande:
    Jag tror att de flesta kvinnor som inte är lesbiska, lata tjockisar eller feminazister uppskattar bilder på en vältränad man, eller vältränade män väldigt mycket. Men i ett sammanhang. Annars kanske det bara framstår som en kille som är ute efter sex och lite skoj. Inget seriöst. Om det blir för mycket av det eller för sexistiskt. Det får vara balans i det hela. Jag tänker samma sak om kvinnor. Om jag ser en kvinna med bara massa halvporrbilder så tänker jag att hon har ett stort bekräftelsebehov eller bara vill ligga runt. 

    Lagom som man säger i Sverige. Balanserat! Cool

     

     
    Jag tycker det är mer accepterat att kvinnor går lättklädda på krogen eller har såna bilder på nätet, anspelar på sex. Män ska ändå skämmas för att vi gillar att se kvinnorna så. Män objektifierar kvinnor och det är vårt fel att kvinnor klär sig så, anspelar på sex. Det finns många kvinnor bara vill ha kul (sex) också, men det är äckligare när män vill det. Män vill bara en sak.
  • Daisy28
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-04-29 17:44:11 följande:
    Ja, många gillar inte att män kollar. I en annan tråd så ville en kvinna träna på gym och hon var rädd att män ska kolla. Många i tråden var positiva och sa att folk inte kollar på varann på gymmet. Jag har andra erfarenheter men det fick jag inte säga i den tråden. Några föreslog gym för endast kvinnor. Många kvinnor säger att de inte klär sig i tajta kläder för att få uppmärksamhet från män. Jag tror att många gör det, speciellt när de går ut, eller på dejtsidor. Även på gymmet.
    Klart man klär sig för att andra ska se och kolla lite lagom.  Tror du på allt du läser och hör?
  • Anonym (Gymrumpan)
    Daisy28 skrev 2024-04-29 18:10:03 följande:
    Klart man klär sig för att andra ska se och kolla lite lagom.  Tror du på allt du läser och hör?
    Nej, jag är mest förvånad över hyckleriet.
  • Daisy28
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-04-29 18:06:34 följande:
    Jag tycker det är mer accepterat att kvinnor går lättklädda på krogen eller har såna bilder på nätet, anspelar på sex. Män ska ändå skämmas för att vi gillar att se kvinnorna så. Män objektifierar kvinnor och det är vårt fel att kvinnor klär sig så, anspelar på sex. Det finns många kvinnor bara vill ha kul (sex) också, men det är äckligare när män vill det. Män vill bara en sak.
    Tycker du allt det? Du är konstig!
  • Daisy28
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-04-29 18:12:30 följande:
    Nej, jag är mest förvånad över hyckleriet.
    Skit i allt dumt du ser och hör. Skulle man hänga upp sig på allt lär man inte ha tid med annat 
  • Anonym (Hur svårt ska det vara?)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-04-29 17:58:34 följande:
    Ja, jag var bara ärlig, men det fick jag inte vara. Jag tycker jag var mer schysst mot henne som var ärlig med hur det kan se ut på gym. Och inte låtsas som att det inte kan se ut så.

    Ja, kvinnor på dejtsidor vill träffa män och de vill nog att män ska kolla, att män ska bli intresserade. Det är ändå så att män trots det ändå döms för att vi kollar på de bilderna som kvinnor själva valt ut. Män objektifierar kvinnor.
    Men återigen, kvinnor som lägger ut bilder på dejtsidor vill förstås att män ska titta på dom, det är väl inget konstigt med det?
    Det är ju det som är meningen, det är ingen som ifrågasätter det, bara du!
  • Anonym (Hur svårt ska det vara?)
    Anonym (Gymrumpan) skrev 2024-04-29 17:54:07 följande:
    Jag gillar både gymbilder och porriga bilder, och hon får gärna ha snygg kropp som hon visar upp. Jag undrar väl mest varför så många kvinnor hycklar om att de vill att män ska kolla. Och dömer män som gillar att se kvinnor.
    Ingen kvinna hycklar om bilder som hon lägger upp, vad är det du påstår att kvinnor inte vill att män ska kolla på bilderna dom lägger upp på dejtingsidor?
    Det är som sagt meningen med det hela. Ingen kvinna har sagt att män inte ska kolla på bilder hon lägger upp. 
    Det är det bara du som påstår.
  • Anonym (Pappa)
    Daisy28 skrev 2024-04-29 17:41:22 följande:
    Klart man kollar, det gör väl alla!
    Verkligen inte. Jag skulle inte kolla. Tycker människor som behöver visa upp sig är löjliga. Avtändande är det.
  • Anonym (Anonymt)

    Tror det är ett sätt att markera för dessa kvinnor att de söker efter en tränad man som är på samma nivå som de själva.

  • Anonym (Övikt)
    Anonym (Dra mig baklänges?) skrev 2024-04-29 18:16:00 följande:
    Kvinnor är kåtare än vad ryktet förtäljer. Sanna mina ord. 

    Kvinnor som inte är bittra och överviktiga feminazister gillar manskroppar och även vissa specifika kroppsdelar. 
     
    Jag är sk överviktig, bmi 27, och jag älskar manskroppar

    Tror du inte att överviktiga heterosexuella män och kvinnor gillar det motsatta könets kroppar och kön? Att man tappar sexlusten för att man passerar bmi 25? 
    Underlig inställning!
  • Anonym (Övikt)
    Anonym (Dra mig baklänges?) skrev 2024-05-02 12:46:30 följande:
    Jo men jag tror att en del som kanske blivit kraftigt överviktiga har tappat tron på sig själva och därför också blivit mer bittra och därför förnekar att de finner vältränade kroppar som sexiga. 
    Möjligt att vissa är så ja. Typ vissa på My 600lbs Life, de verkar inte ha roliga liv. Fy så hemskt att ha en sån ätstörning! Då tänker man nog inte på sex pga att kroppen är så väldigt påverkad av övervikten, att ätstörningen är det enda viktiga i huvudet och att man inte känner sig sexig.

    Men du har väl också sett dokumentärer tex på Fråga Olle, om riktigt feta amerikanskor som tjänar pengar på kalenders med bilder på sig själva eller att ta emot män som betalar dem för att sitta på dem. Finns de med fetisher för det mesta. Men kroppen mår ju ändå inte bra av att vara så stor.
Svar på tråden Kvinnor på dejtsidor, gymbilder