• PapsiMax

    Hur skulle du röstat idag?

    Med tanke på rådande situation i landet idag, alla hemska brott som sker, gängkriminaliteten och den otrygghet som råder i samhället i stort... och givetvis även andra frågor som berör samhällets svåra situation.

    Hur skulle du lägga din politiska röst i dagsläget?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur skulle du röstat idag?
  • Anonym (Block)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-11 16:20:43 följande:
    Fast det är ju sant. Om Sd hade fått makten från början, hade vi inte haft någon hederskultur i Sverige. Och då hade det funnits resurser till att i stället hjälpa alla svenska kvinnor som blir misshandlade och våldtagna med regelbundenhet varje lördagskväll, när maken/sambon har tagit sin lördagsbläcka...

    Nu prioriteras inte de, för de anses inte leva under dödshot - vilket de muslimska flickorna som brutit mot hederskulturens regler gör. Men även i fråga om "vanlig" hustrumisshandel, så går misshandeln ibland för långt - även om det inte är mannens mening att kvinnan ska dö. Hon ramlar så illa att hon slår huvudet mot något hårt och dör. Och även om hon inte dör, så ska ingen behöva leva så. 
    Du fortsätter på samma sätt. Är du ens medveten om det? Du är så hjärntvättad. Det är som en kult. Det ska framstå som att alla andra partier är för hederskultur och att sd är den enda "räddningen" för Sverige.
  • Anonym (Förvånad)
    Anonym (Block) skrev 2024-05-11 16:31:36 följande:
    Du fortsätter på samma sätt. Är du ens medveten om det? Du är så hjärntvättad. Det är som en kult. Det ska framstå som att alla andra partier är för hederskultur och att sd är den enda "räddningen" för Sverige.
    Inte den enda, men den bästa just nu. Politikers och medborgares naivitet har satt oss i skiten och andra länder ser oss som ett skräckexempel. Det får vi betala för, både rent ekonomiskt och även på många andra plan.
  • HSOF
    Sk007 skrev 2024-05-11 09:44:38 följande:
    Jag förstår inte att så många är nöjda med den politik som bedrivits de senaste 20 åren.
    Vi är bara 5 st i skrivande stund som valt att inte lägga vår röst på något av de etapblerade och kappvändande partierna, vilket inte bådar gott för framtida val.
    Galenskaperna kommer med andra ord att fortsätta efter 2026.

    Vanliga människor kommer aldrig riktigt förstå sig på samhället och gå i samma ekorrhjul som alltid. 


    För den lite mer kritisk tänkande så förstår man ganska snabbt att det kvittar var man röstar på, folket har inget med makten att göra ändå.

  • Anonym (Y)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-11 00:08:26 följande:
    Men titta i så fall inte bara på vad de SÄGER utan på vad de GÖR! Mp t.ex. är det parti som tillsammans med V (som också "tar klimatkrisen på allvar") har  vurmat mest för massinvandring till Sverige och Europa ifrån Afrika och Mellanöstern.

    Vad gör det med invandrarnas klimatavtryck - ekologiska fotspår - eller om man så vill: koldioxidutsläpp per livstid, om man flyttar människor ifrån fattiga länder där man lever i samklang med naturen, till länder där de får en västerländsk livsstil? Samt att de kan skaffa hur många barn som helst, för att VI försörjer dem och betalar för MVC, BVC, förlossningsvård, vaccinationer, läkarvård, mediciner, tandvård o.s.v. - och alla barnen överlever och kan fortplanta sig i sin tur, vilket de inte skulle ha gjort i hemlandet. Samtidigt uppmanar klimatfolket västerlänningar att skaffa färre barn, helst inga alls, för klimatets skull...

    Den som tror att massinvandring från fattiga länder till rika är positivt för klimatet, har inte alla hästar hemma helt enkelt. Eller förstår inte sin egen lära. 
    "Flyttar människor ifrån fattiga länder där man lever i samklang med naturen..."

    Va? Vadå samklang med naturen??!! Har du varit i en skitig  megastad som Lagos, Calcutta, Bagdad eller Tehran och sett hur lite "i samklang med naturen" det levs? Tror du att alla invandrare är någon slags naturfolk som tidigare levt i regnskogen, öknen eller på savannen?
  • Anonym (Förvånad)
    Anonym (Bogggg) skrev 2024-05-12 07:14:21 följande:

    Lägg till blankt som alternativ


    Ingen bryr sig om blankröstare, inte i valen heller. Även om blankröstare tror att dom visar ett slags missnöje som politikerna borde ta på allvar och fatta hinten.

    Ingen bryr sig.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Y) skrev 2024-05-12 06:41:47 följande:
    "Flyttar människor ifrån fattiga länder där man lever i samklang med naturen..."

    Va? Vadå samklang med naturen??!! Har du varit i en skitig  megastad som Lagos, Calcutta, Bagdad eller Tehran och sett hur lite "i samklang med naturen" det levs? Tror du att alla invandrare är någon slags naturfolk som tidigare levt i regnskogen, öknen eller på savannen?
    Ja, det var fel formulerat. Jag menade att de oftast inte har så mycket tillgångar och resurser att de lever över "ett jordklot per person", om du känner till det testet som man kan göra på nätet. Hur många jordklot som egentligen skulle behövas för att hantera de koldioxidutsläpp som man som individ står för. För Västeuropéer behövs det oftast flera...

    Här får de samma levnadsstandard som vi, men det blir ännu mycket värre på grund av a) de många barnen och b) att de inte har kunskaperna eller intresset för att tänka klimat- och miljömässigt. De tänker aldrig längre än till det som är bra för deras klan just nu, någon solidaritet med samhället, landet eller planeten har de inte - och detta delar de med vårt eget WT. Det är invandrare samt WT som struntar i att sopsortera, t.ex..


  • Anonym (XXX)

    Felformulerat igen, ovan! Skäms Jordklotstestet visar förstås hur många jordklot som skulle behövas, om alla människor på hela jorden skulle släppa ut lika mycket koldioxid som jag, som gör testet. 

    Flyttar man människor från fattiga länder till rika, så blir det av uppenbarliga skäl fler som lever över den högsta siffra som är rimlig och hållbar, nämligen: 1,0 jordklot. 

  • Anonym (Y)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-12 08:01:39 följande:
    Ja, det var fel formulerat. Jag menade att de oftast inte har så mycket tillgångar och resurser att de lever över "ett jordklot per person", om du känner till det testet som man kan göra på nätet. Hur många jordklot som egentligen skulle behövas för att hantera de koldioxidutsläpp som man som individ står för. För Västeuropéer behövs det oftast flera...

    Här får de samma levnadsstandard som vi, men det blir ännu mycket värre på grund av a) de många barnen och b) att de inte har kunskaperna eller intresset för att tänka klimat- och miljömässigt. De tänker aldrig längre än till det som är bra för deras klan just nu, någon solidaritet med samhället, landet eller planeten har de inte - och detta delar de med vårt eget WT. Det är invandrare samt WT som struntar i att sopsortera, t.ex..

    Du är verkligen inte helt fel ute..
  • Anonym (Y)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-12 08:06:09 följande:

    Felformulerat igen, ovan!  // Skäms Jordklotstestet visar förstås hur många jordklot som skulle behövas, om alla människor på hela jorden skulle släppa ut lika mycket koldioxid som jag, som gör testet. 

    Flyttar man människor från fattiga länder till rika, så blir det av uppenbarliga skäl fler som lever över den högsta siffra som är rimlig och hållbar, nämligen: 1,0 jordklot. 


    Vi alla måste börja leva bättre och mer hållbart, oavsett var vi bor.

    Att anlägga odlingar och golfbanor i ökenklimat är så dumt så jag baxnar.

    Finns det inte rätt många foliehattar i SD och AfS som tror att vi kan skita ner och behandla jorden hur som helst utan konsekvenser? Miljöförstöring och klimatkriser existerar inte? Inte lika många i SD som i AfS förstås. AfS är ett parti fullt av foliesnuttare som är faktaresistenta när det kommer till forskning.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Y) skrev 2024-05-13 00:06:05 följande:
    Vi alla måste börja leva bättre och mer hållbart, oavsett var vi bor.

    Att anlägga odlingar och golfbanor i ökenklimat är så dumt så jag baxnar.

    Finns det inte rätt många foliehattar i SD och AfS som tror att vi kan skita ner och behandla jorden hur som helst utan konsekvenser? Miljöförstöring och klimatkriser existerar inte? Inte lika många i SD som i AfS förstås. AfS är ett parti fullt av foliesnuttare som är faktaresistenta när det kommer till forskning.
    Jag är ju Sd, men funderar lite på att gå över till AfS på grund av Sd:s ställningstagande för Israels pågående folkmord i Mellanöstern. Jag är så himla besviken på dem/oss nu, trots att jag har varit med i partiet nästan ända sedan det bildades. 

    Foliehattar är de inte, utan detta med de fossila bränslerna tror jag är en anpassning för att få röster, helt enkelt. Sd och AfS vann först röster bland vanligt folk, som levde mitt uppe i invandringsproblematiken långt innan villafolket hade förstått att problemen förekom. Männen insåg också dessa problem långt före kvinnorna, då män tänker mer logiskt, medan kvinnor är mer känslostyrda och lätt går på propagande om "söta, svartögda flyktingbarn" och inte tänker ett dugg längre än så, eller undersöker några fakta. (Ja jag är själv kvinna, men jag får höga resultat på IQ-tester.)

    Och om man har en potentiell målgrupp där majoriteten är arbetarklassmän, då kan man liksom inte motarbeta diesel- och bensinbilar, som är en stor del av livet för de flesta av dessa män... av rent taktiska skäl. Jag tror att det är DÄR det sitter, och inte i att de högt uppsatta företrädarna för Sd och AfS inte skulle förstå detta med klimatkrisen egentligen. De är liksom inte dumma. Men alla partier måste tänka strategiskt om de ska få röster och växa, och då måste de offra vissa frågor. Precis som Sd också offrade kravet på sänkt abortgräns, i ett försök att få fler kvinnliga väljare och medlemmar. DET upplevde jag för övrigt också som ett svek (jag är Pro Life). 

    När det gäller klimatet, så tror jag att Sd och AfS kommer att komma runt med tiden, då fler och fler av deras väljare blir kvinnor och medelklass och även överklass. Förmodligen kommer även mycket i klimat- och miljöfrågorna att regleras ifrån Bryssel i framtiden, så det spelar inte så stor roll vad våra regeringspartier här uppe tycker i de frågorna. EU:s reglering måste ju följas ändå. Då kan man rösta på vilket parti man vill för den övriga politiken, och strunta i vad de tycker om klimat/miljö.
  • Anonym (24)
    Anonym (Yra) skrev 2024-05-10 14:32:26 följande:
    Vilket regelverk, organisation och pedagogik menar du och hur ska detta genomföras med ytterligare besparingar? Som sagt, 96% av kommunerna sparar nu in ytterligare på skolan.

    Varför vill ni bygga parallellsamhällen samtidigt som ni så grovt kritiserar effekterna av det? Varför ska man behöva leta "en väg ut"? 
    Vilka "ni"?. Jag har inte byggt något parallell-samhälle. Det du talar om har byggts av politiska beslut från cirka mitten av 80-talet och framåt. Det är effekterna av de besluten som behöver hanteras.
    -

    En bekant till mig utbildade sig till lärare och blev så småningom rektor. Han vände utvecklingen på två problemskolor och alla föräldrarna där var tacksamma. En del av lärarna ogillade däremot det arbete han gjorde då det var "osvenskt" till naturen.

    Kortfattat så förklarade han sitt arbete med att ungarna måste kunna rikta all uppmärksamhet på inlärning utan att behöva förhålla sig till andra elever i klassrummet. Ungarna behöver förutsägbarhet kring vad som förväntas av dem och vad som förväntas ge resultat.

    Han införde helt enkelt någon sorts "ordning och reda" och "tydliga regler". Han satte ramarna inom vilka barnens skolarbete skulle utföras. Han införde något på den tiden så kontroversiellt som mobilförbud.

    Två problemskolor vända han och hans personal på det sättet. Till ingen extrakostnad dessutom.

    Där någonstans tror jag att del av lösningen på problemskolor ligger, snarare än att bara kasta ytterligare resurser på dem utan mål och mening.
  • Anonym (Block)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-13 06:19:22 följande:
    Jag är ju Sd, men funderar lite på att gå över till AfS på grund av Sd:s ställningstagande för Israels pågående folkmord i Mellanöstern. Jag är så himla besviken på dem/oss nu, trots att jag har varit med i partiet nästan ända sedan det bildades. 

    Foliehattar är de inte, utan detta med de fossila bränslerna tror jag är en anpassning för att få röster, helt enkelt. Sd och AfS vann först röster bland vanligt folk, som levde mitt uppe i invandringsproblematiken långt innan villafolket hade förstått att problemen förekom. Männen insåg också dessa problem långt före kvinnorna, då män tänker mer logiskt, medan kvinnor är mer känslostyrda och lätt går på propagande om "söta, svartögda flyktingbarn" och inte tänker ett dugg längre än så, eller undersöker några fakta. (Ja jag är själv kvinna, men jag får höga resultat på IQ-tester.)

    Och om man har en potentiell målgrupp där majoriteten är arbetarklassmän, då kan man liksom inte motarbeta diesel- och bensinbilar, som är en stor del av livet för de flesta av dessa män... av rent taktiska skäl. Jag tror att det är DÄR det sitter, och inte i att de högt uppsatta företrädarna för Sd och AfS inte skulle förstå detta med klimatkrisen egentligen. De är liksom inte dumma. Men alla partier måste tänka strategiskt om de ska få röster och växa, och då måste de offra vissa frågor. Precis som Sd också offrade kravet på sänkt abortgräns, i ett försök att få fler kvinnliga väljare och medlemmar. DET upplevde jag för övrigt också som ett svek (jag är Pro Life). 

    När det gäller klimatet, så tror jag att Sd och AfS kommer att komma runt med tiden, då fler och fler av deras väljare blir kvinnor och medelklass och även överklass. Förmodligen kommer även mycket i klimat- och miljöfrågorna att regleras ifrån Bryssel i framtiden, så det spelar inte så stor roll vad våra regeringspartier här uppe tycker i de frågorna. EU:s reglering måste ju följas ändå. Då kan man rösta på vilket parti man vill för den övriga politiken, och strunta i vad de tycker om klimat/miljö.
    Så då använder du bara klimatargumentet när det handlar om att skicka ut alla invandrare. På samma sätt som sd för sin politik, säger en sak enbart för att det passar deras agenda.

    Tycker alltid det är komiskt när någon känner sig manad att berätta att denne "faktiskt är intelligent" Är det ett känsloargument från dig i egenskap av kvinna?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Block) skrev 2024-05-13 15:50:39 följande:
    Så då använder du bara klimatargumentet när det handlar om att skicka ut alla invandrare. På samma sätt som sd för sin politik, säger en sak enbart för att det passar deras agenda.

    Tycker alltid det är komiskt när någon känner sig manad att berätta att denne "faktiskt är intelligent" Är det ett känsloargument från dig i egenskap av kvinna?
    Nä, men det är ju ett faktum att kvinnor i allmänhet har sämre logisk förmåga än män. Dock är de bättre på det verbala. Jag fick både ock! Solig
  • Anonym (Hej)

    Jag har tröttnat på alla partier, så jag kommer inte rösta alls. Inte ens blankt då jag inte är motiverad att gå till vallokalen.

Svar på tråden Hur skulle du röstat idag?