• Sand13

    BIM maj 2024

    En grupp för oss som hoppas på PLUS i maj! Lycka till allihopa! <3

  • Svar på tråden BIM maj 2024
  • fancyr
    LillaSam skrev 2024-05-14 17:49:13 följande:

    Grattis!! Vad roligt att så många plussat hittills! 


    jag är på ÄL+1 idag. Vi har fått till det helt ok. En gång på ÄL och en gång 4 dagar innan. Eftersom det är första försöker vill vi inte ha göra-barn-sex utan ligger när lusten faller in. Hur ofta ligger ni andra runt ÄL? har varit gravid 2 gånger tidigare och då hade vi sex en gång 5 dagar innan och andra gången 3 dagar innan och på ÄL dagen.


    Månaderna har sett lite olika ut. Visste månader har det varit fokus på de 5 dagarna innan äl och maxa medan andra månader har vi bara kunnat göra 2 ggr inom de fertila dagarna. Denna månad när jsg blev gravid hade vi ses på ägglossningsdagen, två dagar innan och sen 5 dagar innan. 
  • Snorkfrökenhär

    Jag är rätt säker på att min ÄL var igår, ÄL-testet positivt i måndags och typ blankt igår. Haft lite värk kring äggstockarna två dagar och nu är den värken och ÄL-flytningarna borta. Så ÄL+1 idag då 😊

    Vi har haft sex varje dag i några dagar förutom just igår. Ser olika ut månad för månad hur mycket vi får till det, men åtminstone varannan dag vill jag få till det för att känna att vi i alla fall inte missar ÄL 😅 

  • Snorkfrökenhär
    Uppdaterar listan och skriver in mig själv nu när ÄL mest troligt varit och jag vet när BIM blir 😊

    Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.
    Nostalgitripp, 3/5, 3e barnet, 4e försöket (1 utomkveds). 
    Bebissugen91, 5/5, 1:a barnet, 9e försöket (utredning bokad i juni)
    IamGabs, 5/5, 2a barnet, 1a försöket. (Testat positivt)
    Anonym4848, 5/5, 2:a barnet, 7e försöket (plussat)
    Empatina, 6/5, 1:a barnet, 1:a försöket (testat positivt)
    Sand13, 10/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket (över ett år utan äl-tester).
    amiilee 12/5, 14e försöket, sista innan IVF-start
    Fancyr, 14/5, 3e barnet (1a för sambon), 6e försöket. 
    Littlewickewire, 16/5, 1a barnet, 4e försöket (försökt i ett år) 
    Morticia91 17/5, 1 barnet, 5te försöket.
    Anonym (Fundersam), 19/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    Pez, 19/5, 2:a barnet, 1:a försöket
    19977: 19/5 - 2a barnet - 1a försöket
    Femman, 23/5- 5:e barnet- 3:e försöket.
    LillaSam 24/5 2:a barnet, 1:a försöket 
    Snorkfrökenhär, 26/5, 3:e barnet, 1:a försöket efter långt uppehåll
    Idaho89 27/5 1:a barnet, 8:e försöket (kemiskt i februari)
    Nathaliej97, 27/5 - 4e barnet, 5e försöket 
    Lugnoro, 31/5, 1:a barnet, 2:a försöket efter MF
    snowplay970 17/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    Sanso, 26/5, 2:a barnet, 1:a försöket 
  • littlewickewire
    LillaSam skrev 2024-05-14 17:49:13 följande:

    Grattis!! Vad roligt att så många plussat hittills! 


    jag är på ÄL+1 idag. Vi har fått till det helt ok. En gång på ÄL och en gång 4 dagar innan. Eftersom det är första försöker vill vi inte ha göra-barn-sex utan ligger när lusten faller in. Hur ofta ligger ni andra runt ÄL? har varit gravid 2 gånger tidigare och då hade vi sex en gång 5 dagar innan och andra gången 3 dagar innan och på ÄL dagen.


    Tack fina! ❤️

    Vi ligger varje dag, minst en gång om dagen från ca en vecka innan, och några dagar efter ÄL. Nu ser vi det lite som en lek eller sport, så då blir de inte så jobbigt, även om det inte alltid är det mest romantiska 😂

    Uppdaterar med mitt plus 😊

    Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.
    Nostalgitripp, 3/5, 3e barnet, 4e försöket (1 utomkveds). 
    Bebissugen91, 5/5, 1:a barnet, 9e försöket (utredning bokad i juni)
    IamGabs, 5/5, 2a barnet, 1a försöket. (Testat positivt)
    Anonym4848, 5/5, 2:a barnet, 7e försöket (plussat)
    Empatina, 6/5, 1:a barnet, 1:a försöket (testat positivt)
    Sand13, 10/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket (över ett år utan äl-tester).
    amiilee 12/5, 14e försöket, sista innan IVF-start
    Fancyr, 14/5, 3e barnet (1a för sambon), 6e försöket. 
    Littlewickewire, 16/5, 1a barnet, 4e försöket (försökt i ett år) (plussat) 
    Morticia91 17/5, 1 barnet, 5te försöket.
    Anonym (Fundersam), 19/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    Pez, 19/5, 2:a barnet, 1:a försöket
    19977: 19/5 - 2a barnet - 1a försöket
    Femman, 23/5- 5:e barnet- 3:e försöket.
    LillaSam 24/5 2:a barnet, 1:a försöket 
    Snorkfrökenhär, 26/5, 3:e barnet, 1:a försöket efter långt uppehåll
    Idaho89 27/5 1:a barnet, 8:e försöket (kemiskt i februari)
    Nathaliej97, 27/5 - 4e barnet, 5e försöket 
    Lugnoro, 31/5, 1:a barnet, 2:a försöket efter MF
    snowplay970 17/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    Sanso, 26/5, 2:a barnet, 1:a försöket  
  • Pez

    Idag kom en omgång ljusrosa flytningar till, molvärken kvarstår. Syns inget på pappret. Nidblödning? Mens på G? När kan an testa tro.. Jag tror imorgon som tidigast. Har inga tidiga test hemma. Mens beräknad om 4 dagar. Känns som jag uppdaterar en dagbok här 😂

  • fancyr
    Pez skrev 2024-05-15 10:46:29 följande:

    Idag kom en omgång ljusrosa flytningar till, molvärken kvarstår. Syns inget på pappret. Nidblödning? Mens på G? När kan an testa tro.. Jag tror imorgon som tidigast. Har inga tidiga test hemma. Mens beräknad om 4 dagar. Känns som jag uppdaterar en dagbok här 😂


    Med testa tidigt kan du ta redan nu. är det nidblödning hade jag väntat två dagar. 
    Jag testade på äl 13 med vanligt test som visade plus. 
  • Snorkfrökenhär
    Pez skrev 2024-05-15 10:46:29 följande:

    Idag kom en omgång ljusrosa flytningar till, molvärken kvarstår. Syns inget på pappret. Nidblödning? Mens på G? När kan an testa tro.. Jag tror imorgon som tidigast. Har inga tidiga test hemma. Mens beräknad om 4 dagar. Känns som jag uppdaterar en dagbok här 😂


    Så spännande att följa, låter ju nästan som nidblödning eller nåt sånt 😊 Jag skulle nog väntat 1-2 dagar innan jag vågat testa...fast lätt för mig och säga, hade jag kanske inte alls gjort om det varit jag själv, haha. 
  • Pez
    fancyr skrev 2024-05-15 11:48:26 följande:
    Med testa tidigt kan du ta redan nu. är det nidblödning hade jag väntat två dagar. 
    Jag testade på äl 13 med vanligt test som visade plus. 
    Jag beställde ett CB testa tidigt som borde komma i eftermiddag. Får se om jag testar, det är bara jobbigt om det är för tidigt eller om mensen är på G. Det är så utdelat med test för mig, iaf såhär tidigt. Är på ÄL +11/12 idag (tror jag).

    Jag hade samma blödning som sagt förra grav, men då testa jag inte förrän en vecka efteråt. Då hade jag troligtvis haft en supertidig ÄL för testet blev positivt på CD 21(vanligt test) på en 28 dagars cykel. 
  • Pez
    fancyr skrev 2024-05-15 11:48:26 följande:
    Med testa tidigt kan du ta redan nu. är det nidblödning hade jag väntat två dagar. 
    Jag testade på äl 13 med vanligt test som visade plus. 
    Jag beställde ett CB testa tidigt som borde komma i eftermiddag. Får se om jag testar, det är bara jobbigt om det är för tidigt eller om mensen är på G. Det är så utdelat med test för mig, iaf såhär tidigt. Är på ÄL +11/12 idag (tror jag).

    Jag hade samma blödning som sagt förra grav, men då testa jag inte förrän en vecka efteråt. Då hade jag troligtvis haft en supertidig ÄL för testet blev positivt på CD 21(vanligt test) på en 28 dagars cykel.

    Måste rätta mig, det var bara några dagar efter blödning som plus kom. Såg jag nu när jag kolla, 3 dagar för att vara korrekt! 
  • Lollos87

    Hoppar på den här tråden! Har ett barn sen tidigare som är född 2016. Har ätit p-piller tills i mitten på december och fick min första mens i januari  

    Försökt aktivt sen dess, så detta blir vårat 5:e försök.

    Bim 25/5, är på äl + 5 idag. 

    Hoppas så att det lyckas denna månad. Känt mig så omänskligt hungrig senaste 2dagarna. Såg även vita lotion liknande flytningar i toan efter jag kissade idag? aldrig varit med om, någon? 

  • 19977

    ÄL+10 och jag tog faktiskt ett test nu precis på kvällen, ska hålla i en fest i helgen och vill veta om jag kan dricka alkohol eller inte haha. Och tyvärr så verkar det som att jag kommer kunna dricka då? testet visade absolut negativt! 😭

    Har köpt ett clearblu digitalt testa tidigt. Ska ta det på morgonen innan festen bara för att säkerställa, och antagligen bli besviken ytterligare en gång haha. Gillar inte att testa innan BIM egentligen pga att jag blir besviken upprepade gånger istället för bara en besvikelse när mensen kommer 😂

    Och som svar på frågan som ställdes i tråden så har vi sex typ var tredje dag runt ägglossning, det är tyvärr helt omöjligt för oss att få till fullbordat samlag varje dag vilket känns väldigt jobbigt 😭 vi kan ligga flera dagar i streck men isåfall utan utlösning tyvärr?  men denna ÄL hade vi sex på ÄL-dagen samt tre dagar innan. Det känns väldigt tråkigt att testet ikväll blev negativt för nu känner jag redan lite ångest inför nästa ägglossning för att försöka planera så vi får till åtminstone ett fullbordat samlag i nära anslutning till ÄL.

    Jag har verkligen inbillat mig att jag är gravid nu. Har fått en hemorrojd, har fått svamp i underlivet, har haft nästintill fertilt sekret nästan varje dag efter ÄL också vilket jag ALDRIG har (men borde ju tyda på högt östrogen, kanske kan va ett graviditetstecke?). Har även känt lite sticki brösten vilket jag aldrig gör, också har det svidit höger i magen så som det gjorde när jag var gravid med mitt första barn i vecka 20 typ (ligamentsmärtor).

  • Nostalgitripp

    Jag har varit galet inaktiv i den här tråden. Det känns som att jag börjar alla mina inlägg med att skriva det. 😂

    Som jag har skrivit förr så har jag känt mig rätt modfälld och inte haft speciellt mycket hopp. Jag hade BIM 13/5 (det står 3/5 eftersom någob råkat uppdatera en "gammal" lista, men jag orkar inte ändra nu). Vi var i Spanien 7-14/5 och jag valde att vänta till BIM+1 med att testa mig eftersom jag dels inte litade på min cykel eftersom den varit så oregelbunden efter operationen, dels för att jag ville dricka bubbel den 13/5 som avslutning på semestern. 🙈 Morgonen 14/5, dagen efter BIM gjorde jag mitt test. Jag försökte inte arrangera bilden konstnärligt, vi hade hela handfatet fullt med snäckor på tork som skulle med hem till Sverige, därav snäckorna. 😂

  • Nostalgitripp

    Jag hade 191 olästa inlägg i tråden så jag har bara skummat igenom inläggen. Ser att det är många som plussat ett STORT grattis till er! ❤️

  • Sanso
    Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.
    Bebissugen91, 5/5, 1:a barnet, 9e försöket (utredning bokad i juni)
    IamGabs, 5/5, 2a barnet, 1a försöket. (Testat positivt)
    Anonym4848, 5/5, 2:a barnet, 7e försöket (plussat)
    Empatina, 6/5, 1:a barnet, 1:a försöket (testat positivt)
    Sand13, 10/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket (över ett år utan äl-tester).
    amiilee 12/5, 14e försöket, sista innan IVF-start
    Nostalgitripp, 13/5, 3e barnet, 4e försöket (1 utomkveds) (plussat)
    Fancyr, 14/5, 3e barnet (1a för sambon), 6e försöket. 
    Littlewickewire, 16/5, 1a barnet, 4e försöket (försökt i ett år) (plussat) 
    Morticia91 17/5, 1 barnet, 5te försöket.
    Anonym (Fundersam), 19/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    Pez, 19/5, 2:a barnet, 1:a försöket
    19977: 19/5 - 2a barnet - 1a försöket
    Femman, 23/5- 5:e barnet- 3:e försöket.
    LillaSam 24/5 2:a barnet, 1:a försöket 
    Snorkfrökenhär, 26/5, 3:e barnet, 1:a försöket efter långt uppehåll
    Sanso, 26/5, 2:a barnet, 1:a försöket 
    Idaho89 27/5 1:a barnet, 8:e försöket (kemiskt i februari)
    Nathaliej97, 27/5 - 4e barnet, 5e försöket 
    Lugnoro, 31/5, 1:a barnet, 2:a försöket efter MF
    snowplay970 17/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    Ändrade listan då jag la mitt datum längst ner haha. Ändrade även åt dig Nostalgitripp och la till plussar. Stort grattis! Glad
Svar på tråden BIM maj 2024