• Anette31

    Yrsel vid ägglossning

    Är det någon mer som har jobbig yrsel vid ägglossning? Har ni fått något för yrseln?

  • Svar på tråden Yrsel vid ägglossning
  • linnea4

    Jag har yrsel heela tiden!!!
    Både vi ägglossning och mens blir det snäppet värre . Skitjobbigt.
    Har inte fått nåt för det.

  • knigge

    Det har jag med!! Det är verkligen jobbigt. Har ni ont i nacken eller axlarna?

  • Anette31

    Ja det är ju skitjobbigt Nej jag har varken ont i axlar eller nacken.Min yrsel är borta under mensen men kommer igång ca en vecka efter mens.Håller sen i sig fram till mensen.

  • knigge

    Jag har ruggigt ont i axlar och i nacken, så jag tänkte att det kanske hängde ihop med det....men jag vet inte. Kanske är man stressad..vet ej, men jobbigt är det.

  • linnea4

    Visst hänger det ihop med värk i axlar och nacke..och förmodligen blir det väl värre just vid hormonomst. vid ägglossning och mens.
    Jag är just nu ute på praktik och detta är väldigt ångestfyllt och jobbigt för mig (fråga mig inte varför..för det vet jag inte). Pga detta blir ju yrseln ännu värre

  • knigge

    Är ni rädda för att svimma? Eller det kanske man inte gör av yrsel?

  • JoPoAnWi

    Jag känner mig svimfärdig ibland, och det är otäckt . Men jag tror att ju mer man tänker på det desto värre blir det! Försöker intala mig själv det...men lyckas dessvärre inte så bra!

    (Hette linnea4 förut)


    Mamma till 4 underbara pojkar
  • Anette31

    Har du pratat med någon gynekolog om yrseln? Jag måste nog göra det för det här är ju så jäkla jobbigt

  • JoPoAnWi

    Jag har varit på väg till gyn 2 ggr för att utreda detta, men jag har fått förhider bägge ggr .
    Men jag vet många som lider av detta.
    Just nu har jag yrsel precis heela tiden, men det har nog att göra med att jag inte trivs med handledaren på min praktikplats och känner pressen på mig hela tiden. Pga detta blir yrseln och pms'en hundra ggr värre


    Mamma till 4 underbara pojkar
  • knigge

    JoPoAnWi skrev 2008-12-04 15:58:10 följande:


    Jag har varit på väg till gyn 2 ggr för att utreda detta, men jag har fått förhider bägge ggr .Men jag vet många som lider av detta.Just nu har jag yrsel precis heela tiden, men det har nog att göra med att jag inte trivs med handledaren på min praktikplats och känner pressen på mig hela tiden. Pga detta blir yrseln och pms'en hundra ggr värre
    Intressant att höra att det är många som har detta problemet. Jag trodde jag inbillade mig om yrsel vid ägglossning och så.
Svar på tråden Yrsel vid ägglossning