• Anonym (A)

    Hypotyreos och viktproblem, något råd

    Jag har alltså Hypotyreos och väldigt svårt att gå ner i vikt. Förr var det inget problem för mig att gå ner men nu måste jag kämpa stenhårt utan något nämnvärt resultat.


    Det känns som om jag inte orkar mer utan får acceptera att jag kommer att vara överviktig fast jag aldrig har varit det förut. 


    Jag vet allt om träning och kalorier och borde ha gått ner betydligt mer med tanke på hur jag lever. 


    Jag vill alltså inte ha bantningstips utan undrar om ni som har Hypotyreos kan ge mig råd när det gäller vikt?

    Läkaren har höjt min Levaxindos successivt eftersom mina värden bara blir sämre. Jag blir lite piggare av Levaxinet och vissa andra symtom har försvunnit men inte dessa förbannade extrakilon. 

  • Svar på tråden Hypotyreos och viktproblem, något råd
  • Anonym (Bara ett)

    Sätt har fungerat för mig och det är att äta ren lchf. Jag började på strikt till måttlig men har kunnat gå över till att äta liberal lchf också. 

  • Anonym (Jag med)

    Jag äter Paleo bla dat med Lchf.
    Gå med i de grupper som finns på Fb som handlar om hypotyreos, där finns det mycket bra handfasta tips kring sjukdomen som inte bara handlar om kosten för att få en bättre metabolism.

Svar på tråden Hypotyreos och viktproblem, något råd