• Anonym (Anonym)

    Ägglossnings sekret men inte ägglossning?

    Hallå! 


    Det här med ägglossningssekret gör mig galen. Jag har inte mycket utav detta, men nu ca 7 -9 dagar innan förväntad ägglossning har jag klara, lite vita flygningar som blir som trådar mellan pekfinger och tumne. Som en seg tråd i mellan? Är detta ägglossnings sekret??

    Någon som vet hur många dagar innan man kan få dessa? (CB test var bara en rund ring idag) 

  • Svar på tråden Ägglossnings sekret men inte ägglossning?
  • Pingvinenzorro

    Hej, för min del funkar inte de alls. Jag har clearblue fertilitetsmonitor, den funkar bättre för mig. Dock inte gravid än, men den som du använder visade att jag hade ägglossning 4 dagar innan mens? jag bytte till den jag har nu och den stämmer bättre :) 

  • Anonym (Eh)

    Mensen har alltså slutat för bara någon dag sedan...? Nej du har omöjligt ÄL nu.

  • Anonym (Anonym)

    Hej, 

    Tack för svar! 

    Okej, har inte testat den där andra monitoren. Blir förvirrad av appar och ägglossningstest. Vet inte vad som är bästa riktmärket? 


    Jag tänkte också att det måste ju vara omöjligt med en ägglossning nu. 


    Hur gör ni för att försöka pricka rätt dag? Vila symtom går ni efter? :) 

  • Anonym (Eh)

    Jag använder CB:s lila digitala stickor. Det är den enda tillförlitliga metoden skulle jag säga. Vanliga stickor är omöjliga att läsa, särskilt som det står att ÄL-strecket ska vara minst lika starkt som teststrecket, det har det aldrig någonsin varit för mig! Och inte av de stickor jag sett bild av på FL heller, så jag kan aldrig veta då om jag haft ÄL eller inte.

    En annan kompletteringsmetod är att tempa så man ser att ÄL verkligen inträffat. Lite osäkrare metod om man enbart använder den, men kan vara kul att se iaf.

    Sekret är den minst säkra metoden för min del. Doften är liiite säkrare att gå efter, luktar som rena döden runt vissa ÄL för mig x) Vet inte om den doften kommer före, under eller efter däremot.

  • Pingvinenzorro

    Jag är inne på månad 7 nu, fick på dosan att jag var maximal på dag 10(?!) av min cykel, tror inte de stämde men samtidigt mäter den LH ökning och något mer. Men isåfall om de skulle stämt är min mens nu 7-8 dagar sen, vilket jag inte tror på. Ska jag gå efter min vanliga så brukar ägglossning komma runt dag 16 och då är min mens bara sen 3 dagar. Så jag undrar vart min mens är , då mina gravtest är negativa. 


    fick dock en minimal blödning i lördag (dagen mensen skulle kommit) men hade det varit en nidblödning skulle mitt gravtest jag tog igår varit positivt väl? 


    så jag vet inte alls vilken metod som är bäst, jag känner inte av min ägglossning alls, därför jag ville ha monitorn, så jag och sambon ska (när mensen väl kommit) köra på varannandag och bisolvon tricket nästa månad 👍🏼 

  • Anonym (Anonym)

    Hej igen, 

    vilka bra tips eller metoder ni delar med er av :) så tacksamt. Det är som ni skriver jätte svårt. 


    idag andra dagen efter mitt sekret har jag fast gubbe på clear blue?tog två olika test och båda visar samma. Så har tidigare ägglossning än vanligt denna månaden! CD 11. 

    vi myste i förrgår och idag, så satsar på varannan dag nu så får vi se. Är helt förvirrad över min egna cykel! 

    hur går det för er? Hur länge har ni försökt? Om ni vill dela?detta är försök till ett första barn och vi har försökt i ca 7 månader. 

  • Pingvinenzorro

    Vi har också försökt i 7 månader, ja alltså varje Månad är olika med, så det är väldigt svårt att veta utifrån en app, förstår inte hur folk lyckas bara med det! Men vi är iaf inne på månad 7 nu, fick min mens idag så när den väl är över ska vi köra varannan dag och med bisolvon, någon som har andra tips för att få det att funka denna gång? Vi längtar ihjäl oss ♥️????🏼

  • Pingvinenzorro

    Glömde skriva det, men jag har alltid sekretet dagen innan jag blir maximal, alltså en glad gubbe som du får på ditt test :) men jag har aldrig så mycket så det känns, jag måste alltid ta upp ett finger och kolla på sekretet och det är alltid mer åt det vita hållet än genomskinligt 

  • Anonym (Anonym)

    Hej igen, 

    Då är det säkert så för oss att dessa äggvita flytningar kommer någon dag innan..sen är frågan när ägglossningsdagen är 😌.  Jag har slutat mäta temperaturen för blir bara stressad av alla moment. Vi försöker mysa varannan dag, men 1 gång om dagen är det för lite undrar man? 


    besilvon? Vad är det? Något jag inte har koll på! 


    Åh vad jag hoppas för oss båda nu!! Jag har ägglossning dessa dagar som varit eller är nu?så snart börjar väntan 😅
    ha en fin dag, 

  • Anonym (Anonym)

    Glömde säga också att jag har inte mkt flygningar, det kan komma en större ?klump? ursäkta hehe. Som blir trådiga mellan fingraena men annars märks de typ inte och mina är genomskinliga med lite vitt i också. 

  • Pingvinenzorro

    jag tror absolut inte mer än en gång om dagen, tror killen börjar skjuta blankt tillslut? jag kan ha helt fel med , rätta mig gärna!! 😂 

    bisolvon är hostmedicin som är slemlösande, vilket även gör att slemhinnorna där nere också blir tunnare och spermierna lättare kan simma ! Har även hört något om grapefrukt, äta 1 om dagen , men varför vet jag inte 😂 

    ja vi håller tummarna för varandra nu ♥️♥️ 

    jag slutade mäta och ska börja igen, för nu visste jag inte om min temp gått upp och om jag då haft ägglossning, så jag ska börja tempa igen 😅

  • Anonym (Anonym)

    åh ja vi får peppa varandra ☺️!! 


    okej, spännande det där med hostmedicinen. Jag försöker att inte tempa blir så besviken. Denna månaden beter dig även temperaturen konstigt 🤣 blir galen! 

    Vart i cykeln är du?
    jag är på CD 17 och hade ägglossning tidigare än vanligt om den nu har skett?.men vi ska säkra och försöka lite efter även fast mina flytningar nu är tjockare och vita lite som lotion..? Det brukar ju betyda att ägglossningen är över? 


    Vi orkar inte mer än 1 gång om dagen 🤣 Mannen blir helt slut säger han haha. 

    Ha en fin dag 

  • Pingvinenzorro
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-07 14:28:04 följande:

    åh ja vi får peppa varandra ☺️!! 


    okej, spännande det där med hostmedicinen. Jag försöker att inte tempa blir så besviken. Denna månaden beter dig även temperaturen konstigt 🤣 blir galen! 

    Vart i cykeln är du?
    jag är på CD 17 och hade ägglossning tidigare än vanligt om den nu har skett?.men vi ska säkra och försöka lite efter även fast mina flytningar nu är tjockare och vita lite som lotion..? Det brukar ju betyda att ägglossningen är över? 


    Vi orkar inte mer än 1 gång om dagen 🤣 Mannen blir helt slut säger han haha. 

    Ha en fin dag 


    Oj förlåt, veckan har gått i ett och jag har inte hunnit med :) idag är jag på CD 11 och är hög på monitorn (blinkande gubbe för dig) förra månaden hade jag ägglossning väldigt tidigt, tror dock det var den månaden som den hoppar över en ägglossning för min cykel var väldigt konstig. Ja vi kör på med varannan dag nu och jag äter rosenrot samt bisolvon, utöver mina vanliga vitaminer. Gav min sambo bisolvon med och han ligger nu sjuk med torrhosta (?!) symtomen började samma dag han fick sin andra tabl?! Spännande att se för nu får han inte de mer 😂 han får ändå ta lite energi till ett ligg, varannan dag även om han eller jag är sjuka, nu jävlar ska vi lyckas denna cykeln 💪🏼????🏼
  • Anonym (Anonym)

    Hej! 

    Ja dagarna springer förbi!! 


    Gud vad spännande att följa er :) hahaha 😝 stackars karln. Hoppas denna cykel lyckas för er. Ja, min cykel är också helt upp och ned så man vet aldrig riktigt! 


    Jag har förväntad mens i morgon, och tyvärr känner jag lite mensvärk idag :( så jag tror nog att vi inte lyckades denna gång men återkommer med definitivt svar. 


    varannan dag låter rimligt, förstår inte hur andra orkar varje dag eller flera gånger 🤣🤣

    Annars är det bara att sadla om och ge oss på nästa cykel! 🥰 

Svar på tråden Ägglossnings sekret men inte ägglossning?