• Anonym (Lana)

    Äggledarspolning hjälp!

    Inom några dagar ska jag göra äggledarspolning och jag är panikslagen. 


    Jag har satt in spiral två gånger. En gång i vaket tillstånd vilket var den värsta smärta jag någonsin upplevt, höll på att svimma, och en gång sövd. Trots att jag var sövd reagerade min kropp så pass mycket på smärtan att den gick upp i brygga När de satte in spiralen. Jag vaknade upp gråtandes från ingreppet och har i princip lovat mig själv att aldrig utsätta mig för liknande igen. 


    Men nu är det alltså dags ändå och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Mottagningen har rekommenderat 1 Ipren och 2 Alvedon innan, men det tar ju inte ens bort mensvärk helt så litar inte på att det kommer hjälpa mig ett dugg vid äggledarspolning. 


    Snälla kom med solskenshistorier eller tips på vad jag kan göra för att bedöva? 

  • Svar på tråden Äggledarspolning hjälp!
  • Anonym (123)

    Alvedon och Ipren kommer inte  att hjälpa, sen hur smärtsamt det är vet jag inte.  Var sövd när jag gjorde ingreppet. 

  • Anonym (S)

    Inte gjort det själv men tror det är bra att dela din oro med vården som ska göra det. Så hjälper de dig så gott de kan. Det verkar också kännas väldigt olika för olika personer. Sen får du nog försöka tänka att även om det kommer göra ont så är det ändå övergående och tänka på målet (gissar att du gör det för att bli gravid). 🥰 Lycka  till! 

Svar på tråden Äggledarspolning hjälp!