• Anonym (Nyopererad)

    Någon som gjort titthålsoperation på knät?

    Ni som gjort titthål på knät och INTE behövt kryckor efteråt.


    Hur mådde ni efteråt? 
    Vart hade ni ont? Bara i knät eller även i vaden? Låret? 
    När kunde ni gå hyfsat normalt? 

  • Svar på tråden Någon som gjort titthålsoperation på knät?
  • Anonym (Flera)

    Jag har gjort flera titthålsoperationer. Ingen gång har jag erbjudits kryckor, men det har varit okej att använda om jag behövt, vilket jag gärna gjorde de första dagarna för att underlätta gång utomhus. Jag har bara haft ont i knät. Hyfsat normalt kunde jag gå först när alla omslag och kuddar var bortplockade. Jag sprang igen efter 3-4 veckor. 

  • Anonym (Nyopererad)
    Anonym (Flera) skrev 2024-04-29 09:27:54 följande:

    Jag har gjort flera titthålsoperationer. Ingen gång har jag erbjudits kryckor, men det har varit okej att använda om jag behövt, vilket jag gärna gjorde de första dagarna för att underlätta gång utomhus. Jag har bara haft ont i knät. Hyfsat normalt kunde jag gå först när alla omslag och kuddar var bortplockade. Jag sprang igen efter 3-4 veckor. 


    Okej! Jag har ont i knät men även i hela vaden o uppåt låren. Men knä och vad är hemskt. Är på dag 4 och mår sämre idag. Har tid hos läkaren imorgon. 
  • Anonym (Flera)
    Anonym (Nyopererad) skrev 2024-04-29 21:17:55 följande:
    Okej! Jag har ont i knät men även i hela vaden o uppåt låren. Men knä och vad är hemskt. Är på dag 4 och mår sämre idag. Har tid hos läkaren imorgon. 
    Oj, det lät tufft. Det kanske beror på vad man gjort. När man varit inne i mitt knä har man skrapat lite, och kapat ledkapsel.

    Hoppas det går bra imorgon!
  • Anonym (Nyopererad)

    Ingen mer som gjort detta?

  • Tobben

    Förra sommaren hade jag så ont att jag inte kunde stödja på ena benet. Jag fick skjuts till operation, operationen tog mindre än en timme från sövning till uppvaknande.  Jag kunde gå tillbaka till jobbet efter operationen och jobbade några timmar.

Svar på tråden Någon som gjort titthålsoperation på knät?