• Syskonförsök

    För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning

    Hej!

    Denna grupp är till för oss som främst hängt tillsammans i tråden ?För oss 35+ som försöker bli gravida? och nu äntligen väntar en bebis, alternativt fortfarande försöker men vill hålla kontakten med de som plussat. 


    Vore kul om vi ger en liten bakgrund och bf datum när vi ansluter till tråden❤️

  • Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning
  • Syskonförsök

    Hej!

    Jag är 34 år så kvalificerade egentligen inte helt till 35+ gruppen men hittade till den när vi hade försökt nästan ett år med vårt andra barn och det inte hände någonting. Jag blev direkt kär i samhörigheten och omtanken som fanns i gruppen. Här hängde folk med varann länge och brydde sig verkligen. När det där efterlängtade plusset kom efter 1,5 år så var jag så otroligt glad men ville aldrig lämna gruppen. Har därför hängt kvar hela tiden för att följa allas resor men det vore även kul med en fortsättning att få följa allihop när plusset kommer, så därav denna grupp. 


    Jag är nu i vecka 35 redan och bf är 5 juni. Vi väntar vår andra dotter och är fantastiskt lyckliga. Ser fram emot en sommar tillsammans där vi planerat att vara hemma 11 veckor tillsammans ❤️ vår dotter vi redan har är 3,5 år. 

  • fancyr

    36 här, fyller 37 i år ☺️ är gärna med här även om jag inte blivit gravid än. vi är inne på 6 månaden med försök och lär nog inte hända denna månad heller ., vi får se hur det går för oss 😅 


    följer månadens bim -grupp men tycker ingen grupp mäter sig med denna 😃

  • Hannis1983

    Jag har hängt i startgruppen sen vi började försöka för ett gemensamt barn för 1,5 år sen ungefär. Alla underbara människor stöttade mig igenom två missfall. Nu är jag gravid. Går in i vecka 20 imorgon och i slutet på september kommer vårt efterlängtade mirakel.  Jag hinner fylla 41 innan bebisen kommer 😃

  • EFW

    Vilket fint intiativ 😍 Jag är med också så klart så vi kan fortsätta peppa varandra oavsett hur det går ❤️

    Jag är 40 och har hängt i den andra gruppen snart ett år. Tror jag började tjuvläsa i början på sommaren och gav mig till känns nån månad senare 😊 Det visade sig ju att vi har en manlig faktor och vi kör nu IVF. 


     

  • Symetrical

    Hej!
    Jag är 40 år och började försöka med en fyra (har tre söner på 11, snart 8 och snart 6 år) i mars -22. Maken var väl inte helt med på tåget, även om han gick med på att händer det så händer det. Det hände inget på 1,5 år, då det plötsligt tog sig i oktober -23. Blev dock ett mf och då klargjorde mannen att han inte ville ha fler barn. Med en sorg i hjärtat försökte jag förlika mig med det, även om jag innerst inne önskade att han skulle ändra sig. Vi började därför köra på säkra perioder, så chocken var total när jag råkade bli gravid på ett ligg, 6 dagar innan äl som nybliven 40-åring 🙈
    Efter lite svängar hit och dit landade vi i att behålla det lilla miraklet och jag är nu i v 23, med bf 1 september. Vi har bestämt oss för att inte ta reda på kön, men eftersom jag är en hejare på nubteorin är jag tämligen säker på att det är en pojke till 🥰 Kan ju ha fel, men känns i hela kroppen att det är en grabb. Jag är en sån pojkmamma att jag inte hade vetat vad jag skulle ta mig till med en flicka 😂 Dock är vilket som självklart välkommet! ❤️

  • Anonym (1986)
    Symetrical skrev 2024-04-29 09:41:38 följande:

    Hej!
    Jag är 40 år och började försöka med en fyra (har tre söner på 11, snart 8 och snart 6 år) i mars -22. Maken var väl inte helt med på tåget, även om han gick med på att händer det så händer det. Det hände inget på 1,5 år, då det plötsligt tog sig i oktober -23. Blev dock ett mf och då klargjorde mannen att han inte ville ha fler barn. Med en sorg i hjärtat försökte jag förlika mig med det, även om jag innerst inne önskade att han skulle ändra sig. Vi började därför köra på säkra perioder, så chocken var total när jag råkade bli gravid på ett ligg, 6 dagar innan äl som nybliven 40-åring 🙈
    Efter lite svängar hit och dit landade vi i att behålla det lilla miraklet och jag är nu i v 23, med bf 1 september. Vi har bestämt oss för att inte ta reda på kön, men eftersom jag är en hejare på nubteorin är jag tämligen säker på att det är en pojke till 🥰 Kan ju ha fel, men känns i hela kroppen att det är en grabb. Jag är en sån pojkmamma att jag inte hade vetat vad jag skulle ta mig till med en flicka 😂 Dock är vilket som självklart välkommet! ❤️


    Måste bara fråga om din ägglossning stämde överens med det bf-datum du fick sedan på ultraljudet? :) 
    tänkte om ägglossning skedde tidigare än vad tempen sa. 


    vi hade också sex långt innan tempen sa att det var ägglossning, därför min fråga. det tidiga ultraljudet som jag tog säger också att jag blev gravid tidigare än jag hade ägglossning (Enligt tempen). 

  • Anonym (1986)

    Jag är 38 år och har väl inte varit speciellt aktiv i gruppen men läst varenda inlägg sedan ci började försöka i juli förra året. Med en amning i bakgrunden som orosmoment till Om jag hade en tillförlitlig fertilitet har jag kunnat diskutera anningsfrågan i Gruppen och även fått hjälp med att starta upp tempning, förstå hur olika kurvor och ägglossningstest fungerar 🙏 otroligt tacksam. Följer gruppen fortfarande trots mitt plus på stickan på åttonde försöket (eller vad det nu var). Jag är gravid i vecka 9+2 eller 9+4  idag och är otroligt nervös för missfall pga åldern.  vill bara spola fram tiden till efter vecka 12, men då blir det säkert RUL som man börjar noja inför. Aldrig haft missfall tidigare och alltid blivit gravid på första el andra försöket varför jag hoppas att det är därför jag inte blev gravid på en gång var för att min kropp inte ville starta en graviditet på ägg/spermier som ändå kanske skulle ha blivit missfall. bara en liten  Killgissning. har i alla fall sett ett hjärta slå för nio dagar sedan så jag hoppas att det har minskat risken för missfsll i alla fall  


    hoppas det är ok att jag hänger här fastän jag inte vart så aktiv i den andra gruppen 🙏

  • Startingover
    Anonym (1986) skrev 2024-04-29 13:13:11 följande:

    Jag är 38 år och har väl inte varit speciellt aktiv i gruppen men läst varenda inlägg sedan ci började försöka i juli förra året. Med en amning i bakgrunden som orosmoment till Om jag hade en tillförlitlig fertilitet har jag kunnat diskutera anningsfrågan i Gruppen och även fått hjälp med att starta upp tempning, förstå hur olika kurvor och ägglossningstest fungerar 🙏 otroligt tacksam. Följer gruppen fortfarande trots mitt plus på stickan på åttonde försöket (eller vad det nu var). Jag är gravid i vecka 9+2 eller 9+4  idag och är otroligt nervös för missfall pga åldern.  vill bara spola fram tiden till efter vecka 12, men då blir det säkert RUL som man börjar noja inför. Aldrig haft missfall tidigare och alltid blivit gravid på första el andra försöket varför jag hoppas att det är därför jag inte blev gravid på en gång var för att min kropp inte ville starta en graviditet på ägg/spermier som ändå kanske skulle ha blivit missfall. bara en liten  Killgissning. har i alla fall sett ett hjärta slå för nio dagar sedan så jag hoppas att det har minskat risken för missfsll i alla fall  


    hoppas det är ok att jag hänger här fastän jag inte vart så aktiv i den andra gruppen 🙏


    Vad kul! Jag är också i 9+4 idag :) har också varit på ett tidigt ultraljud och sett ett litet hjärta, men det känns som att jag inte kommer att våga hoppas på en bebis förrän efter att jag sett att allt ser bra ut på NIPT. 

    Jag är 37 och väntar vårt tredje barn. Eller fjärde, beroende på hur man ser det. Väntade en liten flicka i somras som tyvärr visade sig vara väldigt sjuk så i början av september gjorde vi en sen abort.

    Våra stora barn är 7 och 8 och har tjatat i flera år efter ett lillasyskon. Vi har försökt att få ett till barn i snart två år så jag hoppas verkligen att det går vägen denna gången. Har hängt i den andra gruppen i ungefär ett år men skrev inget inlägg i gruppen förrän efter aborten I september. 
  • Symetrical
    Anonym (1986) skrev 2024-04-29 13:02:49 följande:

    Måste bara fråga om din ägglossning stämde överens med det bf-datum du fick sedan på ultraljudet? :) 
    tänkte om ägglossning skedde tidigare än vad tempen sa. 


    vi hade också sex långt innan tempen sa att det var ägglossning, därför min fråga. det tidiga ultraljudet som jag tog säger också att jag blev gravid tidigare än jag hade ägglossning (Enligt tempen). 


    Bf stämmer exakt med äl. Känner den extremt tydligt med, så vet att äl skedde i princip exakt när ff satte ut den. Har tempat i nio år nu, så har nästan för bra koll på kroppen 😂
    Kan skicka med min mirakelcykel, om någon tycker att det är intressant ☺️

  • Lojsan DN

    Hej,
    Snart 38 år och har 4 söner på 16, 15, 13 och snart 4 år. Vi har snart försökt i 3 år för att få ett jämnårigt syskon till minstingen, men börjar ge upp hoppet här för glappet börjar bli för stort. Jag blir gravid då och då men så blir det mf alla gånger. Vi har gjort en miniutredning som visade att jag har ett syndrom som gör det svårare för oss. Men hoppet är det sista som lämnar 😊 

    Jag känner att jag är nöjd samtidigt som kroppen skriker, blir det så blir det. 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning