• Svar på tråden Ger ni dricks?
  • Mrs Green

    Jag brukar bara ge dricks när jag blir serverad, inte när jag går själv och beställer/betalar/hämtar mat eller dryck. 

  • Mentat

    Om jag äter en middag på kvällen dricksar jag normalt sett en del, inte på lunch eller bara för en öl. Däremot känner jag mig väldigt avogt inställd till de kortterminaler som mer eller mindre begär dricks. Det känns ungefär som skillnaden mellan en tiggare som sitter stilla och en som kommer fram till en och propsar på en slant...

  • Studentpappa

    Vid servering av mat på kvällen, absolut om servicen varit bra. För att hälla upp en bärs i baren och sträcka fram till mig på andra sidan, absolut inte.


    Ride it like you stole it
  • Anonym (Snålis)

    Nej jag har knappt råd att överleva själv så

  • Anonym (Donna)

    Jag betalar det som står på "prislappen" oavsett om det är på ICA eller på restaurang.

  • Postman

    Extremt sällan att jag dricksar. Då får det vara en enastående service. Dricks har en gång i tiden bakats in i priset så att vi skulle slippa det. Ska de börja med rent tiggeri så kommer jag minska restaurangbesöken.  

  • Bejje

    Jag dricksar alltid på restaurang. Ja om jag är nöjd alltså. Är det skit som felstekt kött t.ex och man har beställt medium rare men får helstekt så blir det så klart ingen dricks. Man måste ha en bra upplevelse för att ge dricks.

  • Anonym (Mannen)

    Oftast ger jag 10-20 procent. Men är det usel service så kan jag strunta i dricks. Det händer en gång på 5 år ungefär. Går sällan till billigare ställen med outbildad personal. 

  • Bejje
    Anonym (Mannen) skrev 2024-04-04 00:07:52 följande:

    Oftast ger jag 10-20 procent. Men är det usel service så kan jag strunta i dricks. Det händer en gång på 5 år ungefär. Går sällan till billigare ställen med outbildad personal. 


    Håller med. Oftast väljer man ju bra ställen och då vill man dricksa, men har varit med om att ett ställe som är bra har haft somarjobbare och varit ganska dåligt när de annars inte är det, då dricksar jag så klart inte.
Svar på tråden Ger ni dricks?